O nas
Kontakt

Billie Eilish staje się trzecią artystką, która miesięcznie osiąga 100 milionów słuchaczy Spotify

Laura Kowalczyk

Billie Eilish becomes third artist to reach 100 million monthly Spotify listeners - pictured here in Berlin - June 2024

Billie Eilish jest drugą co do wielkości gwiazdą streamingu, zaraz po The Weeknd i Taylor Swift – i stała się najmłodszą gwiazdą, której udało się tego dokonać w wieku 22 lat.

Billie Eilish została trzecią artystką, której liczba słuchaczy miesięcznie na Spotify wyniosła 100 milionów, a dokonała tego, publikując zaledwie 82 utwory.

Dwukrotna zdobywczyni Oscara (22 l.) piosenkarka podąża za The Weekndem, który znajduje się na szczycie listy ze 107 milionami słuchaczy miesięcznie na platformie do strumieniowego przesyłania muzyki, oraz Taylor Swift, która ma 102 miliony słuchaczy Spotify miesięcznie.

Obie mają ponad dwukrotnie więcej utworów na Spotify niż Eilish, przy czym ta druga ma tylko 82 utwory na platformie. Zapisuje się również w historii jako najmłodsza osoba, która osiągnęła 100 milionów słuchaczy miesięcznie.

Mówiąc o tym osiągnięciu, Jeremy Erlich, globalny szef muzyczny Spotify, powiedział magazynowi Billboard:: „Spotify było częścią historii Billie od samego początku. Od czasu „Ocean Eyes” stale powiększa grono fanów na całym świecie. To, co ona i (brat-współpracownik) Finneas osiągnęli od 2016 roku, jest dość niezwykłe… a wszystko to w wieku 22 lat”.

Billie Eilish

Eilish ma obecnie osiem utworów w Billions Club streamera: „Lovely” z Khalidem (do tej pory 2,8 miliarda odtworzeń), „Bad Guy” (2,5 miliarda), „When the Party's Over” (1,8 miliarda), „Everything I Wanted” ( 1,6 miliarda), „Ocean Eyes” (1,4 miliarda), „Happer Than Ever” (1,3 miliarda), „Idontwannabeyouanymore” (1,09 miliarda) i „Bury a Friend” (1,01 miliarda).

Jej trzeci album, „Hit Me Hard and Soft”, ukazał się w kwietniu i ukazał się po „When We All Fall Asleep, Where Do We Go?” oraz drugi album „Happier Than Ever”.

Na początku tego roku Eilish dołączyła do takich artystów jak Stevie Wonder, Robert Smith, Nicki Minaj i ponad 200 innych, którzy podpisali list otwarty wzywając do powstrzymania „drapieżnego” wykorzystania AI w przemyśle muzycznym. W liście, uznając kreatywne możliwości nowej technologii AI, stwierdzono: „Nie popełnijcie błędu: wierzymy, że przy odpowiedzialnym użyciu AI ma ogromny potencjał do rozwijania ludzkiej kreatywności w sposób, który umożliwia rozwój i wzrost nowych i ekscytujących doświadczeń dla fanów muzyki na całym świecie”.

„Niestety, niektóre platformy i deweloperzy wykorzystują AI do sabotowania kreatywności i podważania autorytetu artystów, autorów tekstów piosenek, muzyków i posiadaczy praw. Gdy jest używana nieodpowiedzialnie, AI stwarza ogromne zagrożenie dla naszej zdolności do ochrony prywatności, tożsamości, muzyki i źródeł utrzymania”.

Doprowadziło to do pozwu dwóch start-upów zajmujących się sztuczną inteligencją, złożonego przez największe na świecie wytwórnie płytoweSuno i Udio, za domniemane naruszenie praw autorskich. Precedensowa sprawa zarzuca startupom eksploatowanie na „prawie niewyobrażalną skalę” nagranych dzieł artystów.

Recording Industry Association of America ogłosiło pozwy złożone na początku tego tygodnia przez wytwórnie, w tym Sony Music Entertainment, Universal Music Group i Warner Records. Twierdzą, że oprogramowanie Suno i Udio kradnie muzykę, aby „wypluwać” podobne prace i żądają odszkodowania w wysokości 150 000 USD (ok. 140 000 EUR) za pracę.