O nas
Kontakt

To jest kolejna wada nakazu powrotu do biura

Laura Kowalczyk

Does your boss want you back in the office? They may actually be trying to get rid of you

Przez Kirstie McDermott

Powrót do biura (RTO) jest teraz w pełni realizowany dla większości pracowników wiedzy. Na początku tego roku Deutsche Bank wydał nakaz powrotu do biura przez trzy dni w tygodniu. Dell niedawno poinformował swoich pracowników, że jeśli chcą pozostać w pracy zdalnej, nie będą już brani pod uwagę przy awansach, a pracownicy hybrydowi otrzymają traktowanie preferencyjne.

Może istnieć element uprzedzenia bliskościowego, jeśli chodzi o sposób traktowania pracowników zdalnych i biurowych. Menadżerowie mogą mieć tendencję do domyślnego przydzielania lepszych projektów i zadań tym pracownikom, których faktycznie widzą siedzących przy biurkach.

Dzieje się tak pomimo raportu Future Forum z 2022 r., w którym stwierdzono, że pracownicy zapewniający sobie elastyczną pracę byli o 29 proc. bardziej produktywni i o 53 proc. bardziej skupieni.

Mimo to indeks Microsoft Work Trend Index wskazał, że 85% liderów i 49% menedżerów uważa, że ​​trudno jest zaufać pracownikom, że będą produktywni w środowisku hybrydowym.

3 oferty pracy w Niemczech, o które możesz się ubiegać w tym tygodniu

  • Mistrz audiolog Springer, Sonova, Berlin
  • Dyrektor krajowy, Niemcy, CSL Seqirus, Berlin
  • Deweloper biznesowy, Amazon Freight, Amazon TA, Berlin

W rezultacie istnieje jeszcze jeden czynnik, który należy wziąć pod uwagę, gdy zastanawiamy się, dlaczego firmy tak bardzo chcą przywrócić pracowników do biur.

Nowe badanie przeprowadzone w zeszłym miesiącu przez BambooHR wśród ponad 1500 menedżerów w USA wykazało, że jedna czwarta kadry kierowniczej miała nadzieję, że wymogi RTO będą stanowić dźwignię zachęcającą do rotacji pracowników.

Firmy spodziewały się, że pracownicy, którzy korzystali z pracy zdalnej podczas pandemii, nie będą chcieli wracać do pracy. W wielu przypadkach jednak nie wszystko potoczyło się zgodnie z planem.

Z badania wynika, że ​​25% dyrektorów naczelnych i wiceprezesów oraz 18% specjalistów ds. kadr stwierdziło, że liczyłoby na dobrowolną rotację personelu.

Z kolei 37 proc. menedżerów, dyrektorów i kadry kierowniczej stwierdziło, że ich zdaniem zwolnienia, do których doszło na przykład w sektorze technologicznym i bankowym, mają bezpośredni związek z tym problemem.

Koszty biurowe

Jak wynika z badań branżowych, wskaźniki obłożenia niemieckich biur spadły o około jedną trzecią w porównaniu z okresem sprzed pandemii COVID-19. Podczas gdy typowe obłożenie wynosiło od 80 do 60 procent, obecnie oscyluje w granicach od 40 do 50 procent.

Liczby te mogą sugerować, że są to ciche miejsca pracy, otoczone kurzem zbierającym się na korytarzach, ale prawda jest nieco bardziej złożona.

W zależności od przyjętego przez firmę stylu pracy, nie zawsze jest wymagana codzienna obecność całej załogi w biurze. Wielu pracowników spędza obecnie przynajmniej część tygodnia pracując zdalnie.

3 oferty pracy w Niemczech, o które możesz się ubiegać w tym tygodniu

  • Mistrz audiolog Springer, Sonova, Berlin
  • Dyrektor krajowy, Niemcy, CSL Seqirus, Berlin
  • Deweloper biznesowy, Amazon Freight, Amazon TA, Berlin

W rezultacie możliwe jest dzielenie się dostępnymi biurkami, potrzeba mniej sal konferencyjnych, pomieszczeń socjalnych i udogodnień, a wiele firm wykorzystało to środowisko do zmniejszenia powierzchni biurowej.

Kolejnym istotnym czynnikiem są koszty, gdyż ceny komercyjnych powierzchni biurowych w centrach miast mogą się znacznie różnić w poszczególnych częściach bloku.

W 2023 r. koszt wynajmu powierzchni biurowej w Paryżu wyniósł około 1069 euro za metr kwadratowy rocznie. W Mediolanie i Dublinie ceny były niższe i wynosiły odpowiednio 690 i 633 euro, natomiast w Berlinie i Amsterdamie średnia cena wynosiła odpowiednio 540 i 535 euro.

Pojawiają się nowe zachowania

W niepewnym środowisku pracy ludzie zaczynają zachowywać się nieco inaczej. Teraz, świadomi istnienia uprzedzeń bliskości, pracownicy zaczynają stosować nowe techniki, aby pokazać swoją widoczność.

Jednym z takich działań jest popularyzacja identyfikatorów kawowych, dzięki którym ludzie rejestrują swoją obecność w pracy, dzwoniąc, odbywając kilka strategicznych rozmów z napojem w ręku, aby zaznaczyć swoją obecność, po czym wracają do domu, gdzie mogą zająć się prawdziwą pracą.

Jeszcze 3 role do odkrycia

  • Koordynator ds. operacji raportowania danych, EBA CLEARING, Paryż
  • Account Manager (f/d/m), Leica Biosystems, Dulmen
  • Analityk biznesowy SAFe agile, De Bestandingdienst, Utrecht

Biurowy paw lub teatr produktywności to podobne wyrażenia, które również pokazują obawy pracowników. Biurowy paw to osoba, która dużo mówi o tym, co robi i jaki wpływ ma jej praca.

Osoby biorące udział w teatrze produktywności udają, że są bardzo zajęte, ważne lub bardzo zestresowane.

Taktyki obejmują spędzanie całego dnia każdego dnia w sali konferencyjnej, rzekomo na rozmowach wideo, bieganie po biurze z laptopem, aby sprawiać wrażenie, że gdzieś się wybierają, lub przyjmowanie zestresowanego wyrazu twarzy. Okazuje się, że istnieje wiele sposobów, w jakie pracownicy mogą dać znać, że są niezbędnym elementem operacji.

To jest naprawdę powszechne zachowanie, według dostawcy analityki Visier. Prawie 85 procent pracowników twierdzi, że to robi, a 43 procent mówi, że spędza ponad 10 godzin tygodniowo udając, że jest zajęty.

Niezależnie od tego, nic z tego może nie wystarczyć, aby zapewnić bezpieczeństwo pracy w środowisku, w którym zwolnienia są regularnym zjawiskiem. Niemiecka firma Thyssenkrupp, zajmująca się produkcją stali podwodnej, ogłosiła 450 zwolnień w kwietniu, Unilever do końca 2025 r. zredukuje jedną trzecią wszystkich stanowisk biurowych w Europie, a w Irlandii Intel ogłosił redukcje zatrudnienia, które mogą dotknąć nawet 750 pracowników.

Odwiedź już dziś tablicę ogłoszeń TylkoGliwice Job Board, aby przejrzeć tysiące ofert pracy w firmach, które aktywnie rekrutują obecnie