Dyrektor generalny European Sleeper twierdzi, że pomimo niepowodzeń firma z nadzieją patrzy w przyszłość tej trasy.
Planowany pociąg nocny, który ma zacząć kursować z Amsterdamu do Barcelony w 2025 r., zostanie uruchomiony dopiero w 2026 r.
Firma obsługująca, European Sleeper, potwierdziła w tym tygodniu opóźnienia i obnażyła problemy przed rozpoczęciem trasy.
Twierdzą, że mają problemy w negocjacjach z francuskim zarządcą kolei SNCF Réseau i są zmuszeni czekać na więcej wagonów. Pociągi sypialne zwykle wymagają większej liczby i bardziej specyficznego rodzaju wagonów, które nie zawsze są łatwe do znalezienia.
Chociaż uruchomienie długo oczekiwanego pociągu zostanie wstrzymane, European Sleeper nie traci nadziei co do swojej przyszłości.
„Sytuacja poprawia się krok po kroku. Słyszeliśmy również od innych stron, że prowadzenie interesów z SNCF Réseau jest po prostu trudne” – powiedział współzałożyciel Chris Engelsman holenderskiemu biuru podróży Treinreiziger.
Nie krytykował swoich problemów z francuską firmą, nazywając jej postawę „częściowo zrozumiałą, ale także częściowo niekompetentną”.
Engelsman powiedział również, że są „bardzo konserwatywni” jeśli chodzi o planowanie nocnych kolei: „Planują z wyprzedzeniem dużo pracy, co nie zawsze się zdarza. Nie mają nawet tylu wykonawców. Grają bardzo ostrożnie, a to uniemożliwia nocny pociąg.
Na temat wagonów potrzebnych do nowego pociągu wyjaśnił: „Potrzebujemy od 30 do 35 dobrych wagonów. Pracujemy nad tym teraz, ale one prawdopodobnie również będą musiały zostać wyremontowane.”
Ma nadzieję, że pociąg nocny będzie mógł zostać uruchomiony już pod koniec 2025 r., choć bardziej prawdopodobny jest rok 2026.
„Zaczniemy tak szybko, jak to możliwe. Im szybciej, tym lepiej” – stwierdził.
Opóźnienie następuje w pracowitym – i ekscytującym – czasie dla European Sleeper.
Start-up ogłosił niedawno uruchomienie sezonowego nocnego pociągu, który będzie kursował z Brukseli do Wenecji od lutego 2025 r.
Trasa będzie przebiegać z Morza Północnego do Adriatyku i będzie przebiegać przez dziewięć różnych miast, w tym Rotterdam i Utrecht w Holandii.
European Sleeper twierdzi, że tę konkretną trasę wybrano ze względu na zimowe uprawianie sportów, wypady do miast i karnawał w Wenecji, który odbędzie się w dniach od 22 lutego do 4 marca przyszłego roku.