O nas
Kontakt

„Edukacja seksualna” łączy siły z francuskim planowaniem rodziny, aby odpowiedzieć na pytania nastolatków

Laura Kowalczyk

„Edukacja seksualna” łączy siły z francuskim planowaniem rodziny, aby odpowiedzieć na pytania nastolatków

„Czy gra wstępna jest seksem?” Edukacja seksualna i francuska agencja planowania rodziny Le Planning Familial połączyły siły i stworzyły infolinię, na której można odpowiedzieć na kilka pytań…

Podobnie jak hit animowany Netflix Big Mouth, komedia dla nastolatków Sex Education ma na celu przynieść coś dobrego.

Obydwa programy eksplorują seksualność i poruszają całą masę pytań, które każdy sobie w pewnym momencie zadał, pozycjonując się jako bezpieczne i zabawne przestrzenie, w których nie wyśmiewa się różnic, ale je celebruje i gdzie wspierana jest ciekawość seksualna w kluczowym wieku.

Sex Education opowiada historię nastoletniej terapeutki seksualnej Otisa (Asa Butterfield), która za namową Maeve (Emma Mackey) prowadzi w swojej szkole samozwańczą klinikę. Porusza wiele zagadnień związanych z seksualnością – czy to antykoncepcja, kobieca przyjemność, aseksualność, a nawet aborcja.

Nietrudno stwierdzić, że całe pokolenia mogłyby odnieść korzyść z przedstawienia tak włączającego, różnorodnego i poruszającego tematy, które wielu z nich poczuło się zawstydzone lub zbyt nieśmiałe, aby je poruszyć – zwłaszcza w obliczu często nieudanych zajęć z edukacji seksualnej w szkole, które pozostawił wiele do życzenia.

Mając to na uwadze, hitowy serial Netflix, stworzony przez Laurie Nunn, postanowił uczcić premierę czwartego i ostatniego sezonu, nawiązując współpracę z Le Planning Familial – francuską agencją planowania rodziny – aby udostępniać bezpłatne, anonimowe informacje na wszystkie tematy związane z seksualnością.

Instytucja od sześćdziesięciu lat prowadzi kampanię na rzecz lepszej i bardziej dostępnej edukacji we wszystkich kwestiach związanych z seksualnością i zdrowiem seksualnym, a efektem tej nowej współpracy było utworzenie Infolinii Edukacji Seksualnej oraz kampania plakatowa promująca opłaty -bezpłatny numer: 0 800 08 11 11.

Le Planowanie rodzinne
Kampania plakatowa Le Planning Familial

W ramach „walki o dostęp do edukacji seksualnej dla wszystkich” na plakatach pojawiają się pytania zainspirowane serialem, zadawane przez osoby w wieku 15–25 lat: „Czy seks to gra wstępna?”; „Skąd mam wiedzieć, czy lubię chłopców czy dziewczynki?”; „Czy antykoncepcja jest tylko dla dziewcząt?”; lub „Wszyscy to zrobili oprócz mnie – czy jestem dziwny?”

Reklamy te można znaleźć w różnych francuskich miastach, a hasło: „To ostatni sezon, ale edukacja seksualna trwa”.

Zobacz ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Le Planning (@planningfamilial)

„Połączenie sił z serią Sex Education jest dla Le Planning Familial czymś oczywistym w czasach, gdy dostęp do wiarygodnych, włączających informacji na temat seksualności, zdrowia seksualnego i życia emocjonalnego jest zagrożony” – wyjaśnia Sarah Durocher, prezes Le Planning Familial „Popkultura może nam pomóc we właściwy sposób uporać się z tymi problemami. Już od pierwszego sezonu nastolatki spontanicznie rozmawiają z nami o serialu!”

We Francji edukacja seksualna stała się obowiązkowa w 2001 r. na mocy ustawy Aubry’ego. Jednak Le Planning Familial twierdzi, że młodzi ludzie mają pytania i niewiele odpowiedzi. Kampania wypełnia lukę we francuskim systemie edukacji, ponieważ według agencji trzy sesje edukacji seksualnej każdego roku w szkole „nie są stosowane”.

Kontrola Generalnego Inspektoratu Edukacji, Sportu i Badań przeprowadzona w 2021 r. wykazała, że ​​dwadzieścia lat po wejściu w życie ustawy z 2001 r. zaledwie 15% uczniów skorzystało z trzech obowiązkowych zajęć od szkoły podstawowej do liceum.

Popkultura rzeczywiście na ratunek.

Netflixa
Sezon 4 Edukacji Seksualnej

Czwarty sezon Sex Education jest dostępny na platformie Netflix.