O nas
Kontakt

Grand Prix d’Horlogerie: Najbardziej prestiżowi zegarmistrzowie świata rywalizują o l’Aiguille d’Or w Genewie

Laura Kowalczyk

Grand Prix d'Horlogerie: Najbardziej prestiżowi zegarmistrzowie świata rywalizują o l'Aiguille d'Or w Genewie

Trwa odliczanie do Grand Prix d’Horlogerie w Genewie, gdzie 90 zegarków walczy o 20 nagród, w tym o słynną Grand Prix de l’Aiguille d’Or.

Czekają na to miłośnicy zegarków. Producenci wstrzymują oddech. Minuty upływają przed jednym z najważniejszych wydarzeń w zegarmistrzowskim kalendarzu: Grand Prix d’Horlogerie de Genève, czyli Grand Prix zegarmistrzostwa w Genewie.

Po międzynarodowym tournée nominowane zegarki zostały wystawione w Genewie. Walczą o 20 nagród, w tym o prestiżową Grand Prix de l’Aiguille d’Or.

Te nagrody za doskonałość zegarmistrzowską są wynikiem procesu selekcji nadzorowanego przez ponad 850 naukowców z całego świata.

„Uniwersalna akademia pozwala nam zapewnić, że jesteśmy bezstronni. Pozwala nam stwierdzić, że jesteśmy uniwersalni, ponieważ pracownicy naukowi pochodzą z całego świata, ale także wybrane zegarki pochodzą z całego świata” – ujawnił Raymond Loretan, dyrektor prezes Grand Prix d’Horlogerie de Genève.

Raymond Loretan, prezes Grand Prix d'Horlogerie de Genève
Raymond Loretan, prezes Grand Prix d’Horlogerie de Genève

„I wreszcie trzecia zasada, a mianowicie solidarność: jest to wezwanie wszystkich marek do wzięcia udziału w tym wielkim festiwalu zegarmistrzostwa, który celebruje doskonałość wszystkich zawodów zegarmistrzowskich”.

Zwycięzcy 23. edycji zostaną ogłoszeni 9 listopada tutaj, w Genewie. W konkursie bierze udział 90 zegarków.

Co szykują zegarmistrzowie?

Jedną z marek, która wyróżni się w tym roku, jest Chopard z siedzibą w Genewie.

Niezależna firma luksusowa, założona w 1860 roku, zdobyła już Złotą Aiguille w 2017 roku dzięki słynnemu strajkowi LUC Full.

W tym roku nominowane zostały cztery jej kreacje. Jak ta reedycja pierwszego zegarka z kolekcji LUC – nazwanego na cześć założyciela, Louisa-Ulysse Choparda – w kreacji wykonanej ze stali pochodzącej z recyklingu.

„Jedną z naszych podstawowych wartości zawsze była twórczość i badania” – wyjaśniła Caroline Scheufele, współprezes Chopard.

„Badania nad pracą z materiałami, które są całkowicie nowe w zegarmistrzostwie i biżuterii. W Chopard zawsze szukamy estetyki, innowacji i piękna, a niekoniecznie, jak to mówimy po angielsku, „być głośno”.”

Chopard słynie z wirtuozerii jubilerskiej. W tym warsztacie oprawiania klejnotów kamienie szlachetne i metale łączą się z cierpliwością i wiedzą.

Marka produkująca własne stopy złota przyjęła odpowiedzialne podejście. Zobowiązuje się do stosowania w swoich zegarkach i biżuterii wyłącznie etycznego złota.

„Wyraźnie zaobserwowaliśmy ewolucję naszej bazy klientów, jeśli chodzi o kwestie zrównoważonego rozwoju: z pewnością więcej pytań zadaje się w sklepie, a różnice zależą od rynku” – powiedziała Pauline Evequoz, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w firmie Chopard Centrum.

„Ale naszym obowiązkiem, jako firmy promującej swój program zrównoważonego rozwoju, jest także to, aby móc angażować klientów, omawiać z nimi te kwestie, aby podnosić ich świadomość i umożliwiać im wpływanie na wybory konsumenckie”.

Pauline Evequoz, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w firmie Chopard
Pauline Evequoz, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w firmie Chopard

W tegorocznej Grand Prix reprezentowanych jest łącznie 56 marek.

Szwajcarski region Schaffhausen, blisko granicy z Niemcami, jest domem IWC, trzech najważniejszych liter dla wszystkich miłośników zegarków.

Firma znana z najnowocześniejszych rozwiązań inżynieryjnych i materiałów zaprezentuje także cztery zegarki, w tym dwa wieczne kalendarze: zegarek lotniczy Lake Tahoe z białą ceramiczną kopertą oraz elegancki Portofino, który pod tarczą kryje klejnot technologii zegarmistrzowskiej .

„Nadal wierzymy, że wszystko, co tu stworzymy, przetrwa czas” – wyjaśnił Christian Knoop, dyrektor kreatywny w IWC Schaffhausen.

„To „poza czasem” nie tylko mówi o trwałości i długowieczności materiałów i kreacji, ale także oddaje marzenie wielu naszych klientów, którzy kupują produkty, które są tworzone z myślą o pokoleniach. I to dla mnie łączy się w najdoskonalszy sposób w naszych wiecznych kalendarzach.”

IWC prezentuje także dwie długo oczekiwane wersje swojego kultowego modelu: Ingenieur, wymyślonego przez legendę projektowania zegarków Geralda Gentę prawie 50 lat temu.

Christian Knoop, dyrektor kreatywny, IWC Schaffhausen
Christian Knoop, dyrektor kreatywny, IWC Schaffhausen

„Każda nowa kolekcja balansuje cienką linią między przeszłością a przyszłością” – dodał Christian Koop. „

Składamy hołd temu, co czyni IWC IWC, temu co jest rozpoznawalne, temu co kojarzy się z marką, jednocześnie inspirując wieloma pomysłami i zaskakując naszych klientów nowościami. Idea bardzo czystego i zredukowanego projektu w połączeniu z najwyższą dokładnością i wytrzymałością nadal przyświeca wielu zegarkom, które mamy dzisiaj w naszym portfolio.

W okresie poprzedzającym ceremonię, która odbędzie się 9 listopada, która będzie transmitowana na żywo od 18:30 czasu środkowoeuropejskiego w TylkoGliwice, na terenie wystawy odbywa się program kulturalny, którego celem jest dzielenie się pasją do zegarmistrzostwa ze wszystkimi, zwłaszcza z młodymi ludźmi.