McDonald’s odnotował lepszą niż oczekiwano sprzedaż w trzecim kwartale dzięki popularnym promocjom, które przyciągnęły klientów pomimo wyższych cen w Stanach Zjednoczonych.
Globalna sprzedaż w tych samych sklepach – czyli w lokalach otwartych co najmniej od roku – wzrosła o 8,8% w okresie od lipca do września, ogłosił w poniedziałek gigant hamburgerów. Według analityków ankietowanych przez FactSet było to więcej niż prognoza Wall Street zakładająca wzrost o 8%.
W Stanach Zjednoczonych sprzedaż w tych samych sklepach wzrosła o 8,1%. Podwyżki cen odbiły się na klientach. W lipcu McDonald’s podał, że jego klienci o rocznych dochodach wynoszących 45 000 dolarów lub mniej wydają mniej na każde zamówienie.
Ale firma stwierdziła również, że widzi w swoich sklepach więcej klientów o wyższych dochodach, którzy obecnie często odwiedzają McDonald’s, zamiast wydawać pieniądze w restauracjach.
McDonald’s podniósł ceny niektórych pozycji menu w Stanach Zjednoczonych, ale zwabił też klientów promocjami, takimi jak podwójny cheeseburger za 50 centów z okazji Narodowego Dnia Cheeseburgera we wrześniu.
W Wielkiej Brytanii firma oferowała zniżki przez cały sierpień, w tym 60% zniżki na Big Maca i Chicken McNuggets.
Wprowadzone na początku tego roku w Niemczech menu McSmart umożliwia klientom samodzielne przygotowywanie niskowartościowych posiłków. Dyrektor generalny Chris Kempczinski powiedział, że transakcja pomogła Niemcom odnotować dziesiąty kwartał z rzędu dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w okresie lipiec-wrzesień.
Przychody McDonald’s wzrosły o 14 procent do 6,69 miliarda dolarów, przewyższając prognozę Wall Street na 6,56 miliarda dolarów. Dochód netto McDonald’s, który obejmował opłatę w wysokości 26 milionów dolarów związaną z restrukturyzacją ogłoszoną wiosną ubiegłego roku, wzrósł o 17 procent do 2,3 miliarda dolarów.
Spółka z Chicago zarobiła w tym kwartale 3,17 dolara na akcję, przewyższając także prognozy Wall Street na poziomie 3,00 dolarów.
Akcje wzrosły o prawie 3% przed poniedziałkowym dzwonkiem otwierającym.