O nas
Kontakt

Adobe: „Sztuczna inteligencja nie zastąpi ludzi, ale ludzie korzystający ze sztucznej inteligencji mogą zastąpić tych, którzy tego nie robią”

Laura Kowalczyk

90% of people believe that AI will transform the way marketing and creative roles function

Jesteś kreatywny i zastanawiasz się, jak sztuczna inteligencja zmieni sposób, w jaki pracujesz? Od pojedynczych zadań po transformacyjną produkcję – Eric Hall z Adobe wyjaśnia, w jaki sposób marketerzy mogą wykorzystać eksplodujący potencjał sztucznej inteligencji.

„Sztuczna inteligencja nie zastąpi ludzi, ale ludzie korzystający ze sztucznej inteligencji mogą zastąpić ludzi, którzy nie korzystają ze sztucznej inteligencji”.

Było to ostre ostrzeżenie ze strony Erica Halla z firmy Adobe, dyrektora ds. marketingu działu Digital Experience Business na tegorocznym Festiwalu Kreatywności w Cannes Lions.

Wpływ sztucznej inteligencji na sektor przedsiębiorstw kreatywnych szybko rośnie, ale jego dokładny wpływ jest nadal nieznany. Wielu liderów próbuje je zrozumieć i zintegrować zarówno na poziomie pracowników, jak i na szerszym poziomie biznesowym, aby wywrzeć wpływ na transformację i przygotować firmy na przyszłość.

Potwierdzają to niedawne badania przeprowadzone przez firmę Adobe, w których wzięło udział 8 000 marketerów i menedżerów na całym świecie na temat sztucznej inteligencji. Wyniki pokazały, że 90 procent respondentów zgodziło się, że sztuczna inteligencja zmieni funkcje marketingowe i kreatywne, ale tylko 24 procent opracowało plan działania dotyczący sztucznej inteligencji dostosowany do szerszych celów biznesowych.

W wywiadzie dla TylkoGliwice Next Hall podzielił się wskazówkami na temat tego, jak może przebiegać przejście dla zespołów marketingowych. Jakie umiejętności są potrzebne, jakie role się zmienią i jak technologia zmieni sposób współpracy zespołów międzywydziałowych?

Jego wskazówka numer jeden? Zacznij od eksperymentów i bądź proaktywny.

Ćwicz i integruj krok po kroku

Podobnie jak rozwijanie jakiejkolwiek nowej umiejętności, integracja sztucznej inteligencji z przepływami pracy zaczyna się od ustalenia codziennej praktyki. Niezależnie od tego, czy chodzi o generowanie interakcji z kopiami społecznościowymi, czy o badanie klientów, sztuczna inteligencja może szybko zapewnić korzyści i zwiększyć wydajność. Hall podkreśla również znaczenie eksperymentowania z podpowiedziami i pytaniami, a więc umiejętnościami niezbędnymi do rozwoju marketerów.

„Zaznajomienie się z możliwościami, zestawami umiejętności i skutecznym pisaniem podpowiedzi – to rzeczy, których możesz się teraz nauczyć. Większość z nas powinna tam być, ucząc się, jak być całkiem mocnym w naszych umiejętnościach szybkiego projektowania”.

Następnym krokiem będzie eksperymentowanie z funkcjami zintegrowanymi ze sztuczną inteligencją w istniejących narzędziach pracy, co usunie bariery we wdrażaniu bez konieczności stosowania całkowicie nowych procesów. Na przykład pakiet Adobe FireFly wykorzystuje sztuczną inteligencję w narzędziach do edycji i produkcji, które są już znane marketerom.

Kreatywne zespoły już zbierają owoce. Sztuczna inteligencja zwiększa różnorodność prototypów, skraca czas wprowadzenia produktu na rynek i poprawia komunikację z klientem, mówi Hall.

Eric Hall z Adobe rozmawia z Euronews Next podczas Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2024

Sztuczna inteligencja zwiększy siłę roboczą marketingu

Ponadto sztuczna inteligencja jest korzystna nie tylko w przypadku działań i ról związanych z klientami; odgrywa również kluczową rolę w demontażu wewnętrznych silosów i wspieraniu współpracy między zespołami interdyscyplinarnymi. To nie tylko oszczędza czas administracyjny, ale także umożliwia twórcom skoncentrowanie się na bardziej wartościowych i innowacyjnych zadaniach.

Hall sugeruje, że korzyści te popchną zespoły marketingowe do przodu, dzięki czemu staną się większą częścią ogólnej strategii rozwoju firmy.

„Uważam, że zespoły marketingowe raczej się nie skurczą. Myślę, że istnieje większe prawdopodobieństwo, że powiększą się, ponieważ marketing może stać się motorem wzrostu firm” – powiedział.

Nowa era możliwości dla twórców

Sztuczna inteligencja niezaprzeczalnie zapoczątkowała nową erę twórczych możliwości. Technologia ta będzie w dalszym ciągu demokratyzować ekspresję twórczą, przełamując bariery i ułatwiając jednostkom uwolnienie swojej kreatywności. To sprawia, że ​​jest to przejmujący czas dla młodych ludzi na rozpoczęcie działalności w biznesie, ponieważ wyprzedzają konkurencję, jeśli chodzi o zrozumienie technologii.

Sztuczna inteligencja nie zastąpi ludzi, ale ludzie korzystający ze sztucznej inteligencji mogą zastąpić ludzi, którzy nie korzystają ze sztucznej inteligencji.

„Wiele różnych technologii stanie się znacznie bardziej dostępnych (dla młodych ludzi) dzięki sztucznej inteligencji. Moja rada? Postaw na własną szybkość i własną produktywność. Myślę, że to dobry czas, aby zostać młodym profesjonalistą” – podsumował.