Anthropic to firma, która stworzyła asystenta AI o imieniu Claude.
Amazon zainwestuje do 4 miliardów dolarów (3,76 miliarda euro) w Anthropic, przejmując mniejszościowy pakiet udziałów w firmie zajmującej się sztuczną inteligencją (AI), ogłosił w poniedziałek gigant handlu elektronicznego.
Anthropic to amerykańska firma stojąca za asystentem AI Claude, dużym modelem językowym, który rywalizuje z ChatGPT OpenAI.
Udział Amazona w Anthropic to kolejna oznaka nasilającego się światowego wyścigu w opracowywaniu nowych narzędzi AI, w ramach którego wielu gigantów technologicznych zwiększa swoje inwestycje.
W ramach bliższej współpracy między firmami Anthropic będzie korzystać z Amazon Web Services (AWS) jako głównego dostawcy usług w chmurze do opracowywania technologii sztucznej inteligencji i badań nad bezpieczeństwem.
Będzie także używać chipów AWS do budowania, trenowania i wdrażania swoich modeli sztucznej inteligencji oraz zapewniania klientom Amazon wczesnego dostępu do nich.
Według Reutersa Amazon zainwestuje najpierw 1,25 miliarda dolarów (1,18 miliarda euro) z możliwością zwiększenia do 4 miliardów dolarów.
„Mamy ogromny szacunek dla modeli zespołowych i założycielskich Anthropic i wierzymy, że dzięki naszej głębszej współpracy możemy poprawić doświadczenia wielu klientów, zarówno w perspektywie krótko-, jak i długoterminowej” – powiedział w oświadczeniu Andy Jassy, dyrektor generalny Amazon.
Anthropic stwierdziła w poście w mediach społecznościowych: „Szkolenie najnowocześniejszych modeli wymaga ogromnych zasobów, w tym mocy obliczeniowej i programów badawczych, a infrastruktura obliczeniowa dostarczana przez Amazon wraz z innymi dostawcami zapewni, że będziemy wyposażeni do dalszego rozwijania granicy Bezpieczeństwo i badania nad sztuczną inteligencją”.
Założyciele Anthropic byli wcześniej dyrektorami OpenAI. Otrzymali także pieniądze na inwestycję od Google na tworzenie generatywnych narzędzi AI.
W zeszłym tygodniu Amazon przedstawił przyszły wygląd swojej wirtualnej asystentki Alexy, stwierdzając, że ostatecznie będzie ona obsługiwana przez generatywną sztuczną inteligencję, aby uczynić ją bardziej konwersacyjną.