O nas
Kontakt

Billboard Billions: Dlaczego ekrany high-tech przeżywają rozkwit

Laura Kowalczyk

Media City

Postępy w sztucznej inteligencji i analityce danych powodują boom na rynku billboardów i reklamy zewnętrznej. Interaktywne ekrany w przestrzeni publicznej łączą się z klientami w nowy, świeży sposób – zapewniając markom szeroką gamę nowych możliwości rozrywki, informowania i promowania swoich produktów

Rynek billboardów i reklamy zewnętrznej przeżywa rozkwit. Giełda bada, w jaki sposób sztuczna inteligencja i ultraszybka łączność przyniosły nowy rozwój branży wartej na całym świecie ponad 25 miliardów euro. Obiekt Sphere został otwarty w zeszłym roku w Las Vegas z 16-tysięcznym ekranem LED, którego koszt szacuje się na 2 miliardy euro, co czyni go najdroższym obiektem rozrywkowym, jaki kiedykolwiek zbudowano w mieście. Duże miasta, takie jak Londyn, Paryż i Tokio, coraz częściej sięgają po interaktywne i trójwymiarowe wyświetlacze, aby zapewnić społeczeństwu rozrywkę i promować produkty. W Stanach Zjednoczonych linie lotnicze Delta Airlines uruchomiły niedawno na lotnisku Detroit Metropolitan Airport zaawansowany technologicznie ekran, który wyświetla przechodniom spersonalizowane informacje o pasażerach. W tym odcinku Sylvain Le Borgne, dyrektor ds. danych w JCDecaux, jednej z największych na świecie firm zajmujących się reklamą zewnętrzną, wyjaśnia, w jaki sposób zaawansowane technologicznie ekrany i instalacje zmieniają sposób interakcji marek i obywateli w miejscach publicznych.