O nas
Kontakt

Brytyjscy producenci zauważają rosnącą konkurencyjność w porównaniu z Niemcami i Francją

Laura Kowalczyk

Brompton folding bicycles are assembled by hand at the Brompton factory in west London, Tuesday, Nov. 24, 2020.

Większość brytyjskich producentów postrzega ten kraj jako bardziej konkurencyjne miejsce do lokalizacji swojej działalności.

Ponad połowa (52,7%) brytyjskich producentów uważa, że ​​ich kraj jest obecnie bardziej konkurencyjnym miejscem do prowadzenia działalności, w porównaniu z zaledwie 31% w zeszłym roku, chociaż obawiają się obecnego zagrożenia dla ich konkurencyjności ze strony Chin i Stanów Zjednoczonych.

Wyniki pochodzą z opublikowanego w poniedziałek badania przeprowadzonego w 2024 r. przez organizację producentów Make UK i firmę księgową PwC.

Ankieta przeprowadzona wśród ponad 200 dyrektorów wyższego szczebla ds. produkcji pokazuje, że około jedna trzecia uważa, że ​​Wielka Brytania zwiększa swoją konkurencyjność w porównaniu z Niemcami i Francją, a podobna liczba uważa, że ​​wyprzedza Hiszpanię i Włochy.

Według badania, po kilku bardzo trudnych latach spowodowanych pandemią i szokiem cenowym energii, pojawiają się pozytywne sygnały, a przedsiębiorstwa są bardziej optymistyczne co do perspektyw sektora produkcyjnego na nowy rok.

Prawie połowa (44,4%) producentów uważa, że ​​koniunktura w branży ulegnie poprawie, a tylko co piąty uważa inaczej.

„Ostatnie kilka lat było dla producentów okresem pełnym emocji, ale oni wielokrotnie pokazali swoją odporność” – powiedział Stephen Phipson, dyrektor naczelny Make UK.

Cara Haffrey, dyrektor ds. produkcji w PwC, dodała: „Dla wielu osób lista zadań do wykonania w styczniu będzie prawdopodobnie długa w obliczu trudności związanych z bieżącymi wyzwaniami gospodarczymi, niestabilnością geopolityczną, gwałtownym wzrostem zatrudnienia i utrzymującymi się kosztami energii. horyzont wydaje się jaśniejszy. »

W rezultacie producenci wspierają ten optymizm, inwestując w nowe produkty, wchodząc na nowe rynki i przyspieszając wykorzystanie nowych technologii cyfrowych w celu usprawnienia swojej działalności.

71,2% firm postrzega przyjęcie nowych technologii cyfrowych jako sposób na poprawę efektywności operacyjnej, a ponad połowa (52,2%) postrzega generatywną sztuczną inteligencję jako zwiększającą produktywność swoich pracowników.

„Teraz widzimy pewną nadzieję, że warunki ulegną poprawie w bardziej sprzyjającym i stabilnym otoczeniu politycznym, należy to jednak ugruntować w długoterminowej strategii przemysłowej” – stwierdził Phipson.