O nas
Kontakt

Carlsberg widzi, że „fałszywe” hiszpańskie piwo typu lager warzone w Wielkiej Brytanii pochłania zyski

Laura Kowalczyk

Beer and crisps on a terrace table.

Wiele firm reklamuje swoje piwo jako hiszpańskie lub włoskie, mimo że produkty te są warzone w Wielkiej Brytanii.

Popularność marki piwa typu lager Madrí Excepcional odbija się na sukcesie firmy Carlsberg w Wielkiej Brytanii, powiedział dyrektor generalny duńskiego browaru brytyjskiej gazecie The Telegraph.

Marka Madrí, która zadebiutowała w brytyjskich pubach w 2020 roku, koncentruje się na kulturze hiszpańskiej i reklamuje się jako „dusza Madrytu”.

Dzieje się tak, mimo że piwo jest ważone w angielskim hrabstwie Yorkshire przez kanadyjsko-amerykańską korporację międzynarodową Molson Coors, do której należy również Doom Bar, Carling i Blue Moon.

Według ekspertów ds. danych NIQ, Madrí Excepcional w ubiegłym roku odnotowało roczną sprzedaż na poziomie 93,3 mln funtów (108,9 mln euro).

Na stronie internetowej Molson Coors podano również, że w drugim kwartale 2024 r. Madrí Excepcional osiągnął trzecią co do wielkości sprzedaż wśród wszystkich lagerów sprzedawanych w lokalach w Wielkiej Brytanii.

W odpowiedzi na te liczby, CEO konkurencyjnej marki Carlsberg, Jacob Aarup-Andersen, powiedział The Telegraph: „Widzimy wciąż silną konkurencję na światowych piwach. To zacięte pole bitwy w Wielkiej Brytanii.

„Nie ma wątpliwości, że jedną z marek, która dobrze sobie radzi w Wielkiej Brytanii, jest Madrí. Jeśli spojrzeć na udział w rynku, to dobrze sobie poradzili. Myślę, że znaleźli tam dobrą propozycję. Więc brawa, brawa dla nich”.

Wielu ekspertów uważa, że ​​gwałtowny wzrost popularności Madrí jest wynikiem działań marketingowych podjętych na początku 2022 r., gdy obawy dotyczące obostrzeń związanych z COVID-19 w Wielkiej Brytanii znacznie zelżały.

Wykorzystując tę ​​okazję, Madrí postanowiło stać się synonimem wakacji spędzonych w słońcu, co było wymarzonym miejscem dla wielu Brytyjczyków po kolejnych lockdownach.

Wykorzystanie pozornego uroku kontynentalnej Europy nie jest jednak strategią marketingową stosowaną wyłącznie przez firmę Molson Coors.

Na przykład włoskie piwo typu lager Birra Moretti jest warzone w Manchesterze przez firmę Heineken z przeznaczeniem na rynek brytyjski.

Marka San Miguel, założona na Filipinach, ale mająca siedzibę w Hiszpanii, jest również produkowana przez Carlsberg w Northampton na potrzeby klientów w Wielkiej Brytanii.

Mimo że Madrí warzone jest w Yorkshire, ma ono jeden związek z Hiszpanią.

Powstało ono we współpracy z La Sagra, browarem rzemieślniczym w Hiszpanii, który również należy do Molson Coors.

Na początku tego roku międzynarodowy dyrektor zarządzający hiszpańskiego browaru Estrella Galicia stwierdził, że reklama Madrí nie jest „zbyt uczciwa”.

„Zrobili kawał dobrej roboty pod względem marketingu, to na pewno. Ale to trochę trudne, bo ludzie myślą, że piją hiszpańskie piwo, ale tak nie jest” – powiedział Aitor de Artaza dla The Telegraph.

W Wielkiej Brytanii obowiązują przepisy zakazujące reklamy wprowadzającej w błąd, choć oczywiście dopuszczalne jest, aby browary czerpały inspirację z innych krajów i kultur.

Molson Coors nie odpowiedział jeszcze na prośbę TylkoGliwice o komentarz.

Carlsberg z kolei na początku tego tygodnia udostępnił aktualizację zysków.

Cięcia kosztów w firmie zrównoważyły ​​spadek sprzedaży spowodowany słabym popytem konsumenckim, co oznacza, że ​​firma podniosła prognozy zysków na cały rok.

Łączna ilość sprzedanych napojów w Europie Zachodniej w pierwszej połowie roku spadła o 1,7%.