Ponieważ branża hotelarsko-gastronomiczna chce więcej inwestować w usługi i możliwości, oto jak Twój pobyt w hotelu w Europie może wyglądać w 2024 r.
Po załamaniach spowodowanych pandemią hotele i obiekty zakwaterowania turystycznego w końcu odnotowały liczbę gości, a dochody zaczynają rosnąć.
Z rocznego raportu portalu rezerwacyjnego Booking.com wynika, że europejscy hotelarze uważają lato 2023 za sukces. Oczekują także, że ich sytuacja gospodarcza w ciągu najbliższych 6 miesięcy będzie się pozytywnie rozwijać.
W raporcie omówiono takie tematy, jak zrównoważony rozwój, żywność pozyskiwana regionalnie i wykorzystanie sztucznej inteligencji.
Ponieważ branża hotelarsko-gastronomiczna chce więcej inwestować w usługi i możliwości, oto jak Twój pobyt w hotelu w Europie może wyglądać w 2024 r.
Hotele austriackie i niemieckie inwestują w zrównoważony rozwój
Od boomu na pociągi sypialne po podatki turystyczne chroniące środowisko – branża turystyczna dąży do tego, aby stać się bardziej ekologiczną.
Ankieta przeprowadzona przez Booking.com wykazała, że środowisko jest priorytetem także dla hoteli w Austrii i Niemczech.
Nieco ponad 75 procent hoteli w Austrii i 63 procent w Niemczech wyraziło zainteresowanie zrównoważonymi produktami i usługami.
Zainteresowania tego nie podzielały jednak inne kraje, sprowadzając średnią unijną do poziomu poniżej 50%.
Ogólnie rzecz biorąc, hotele europejskie były bardziej zainteresowane inwestycjami w efektywność energetyczną i redukcję odpadów, szczególnie biorąc pod uwagę rosnące w tym roku koszty energii.
Grecja i Francja starają się przyciągnąć podróżnych z pokolenia Z
Podróżujący z pokolenia Z mogą w przyszłym roku rozważyć zakwaterowanie w Grecji, Francji i Austrii, gdzie hotele świadomie liczą na przyciągnięcie młodszych gości.
Zainteresowanie było mniejsze w krajach nordyckich, Włoszech i Hiszpanii.
W Niemczech największy nacisk położono na przyciągnięcie turystów krajowych.
Hotele na całym kontynencie chcą przyjąć więcej rodzin – średnia unijna wynosi 56%.
Hotele będą oferować więcej dań wegańskich i wegetariańskich
Od 2024 roku hotele będą skupiać się na dostosowaniu swojej oferty gastronomicznej do trendów konsumenckich.
Według raportu hotelarze zauważyli wzrost liczby klientów poszukujących żywności pochodzącej ze zrównoważonych i regionalnych źródeł.
Prawie dwie trzecie ankietowanych stwierdziło, że posiadanie opcji wegetariańskiej i wegańskiej jest ważne, a 54 procent oferuje obie opcje w swoich obiektach.
Dwie trzecie planuje także przejść na opakowania wolne od plastiku.
Zainteresowanie hotelarzy sztuczną inteligencją maleje
Sztuczna inteligencja była w tym roku gorącym tematem w podróżach, a podróżni wypróbowywali ChatGPT, aby planować podróże i porównywać ceny lotów.
Jednak szum wokół sztucznej inteligencji dla hotelarzy maleje. Liczba hoteli korzystających ze sztucznej inteligencji wzrosła jedynie nieznacznie w porównaniu z zeszłym rokiem, a 7 na 10 hotelarzy twierdzi, że nie planuje korzystać z niej w przyszłości.
W przypadku tych, którzy wyrazili zainteresowanie wykorzystaniem sztucznej inteligencji, najpopularniejszymi narzędziami, które planują wdrożyć, były chatboty klienckie i dynamiczna wycena.
Hotele starają się oferować więcej lokalnych wrażeń
Ankieta wykazała, że w ciągu najbliższych sześciu miesięcy największym zainteresowaniem cieszyło się zapewnianie gościom większej liczby lokalnych atrakcji.
Ponad 60 procent hotelarzy w Austrii, krajach nordyckich, Włoszech, Portugalii, Grecji i Francji uznało to za priorytet.