O nas
Kontakt

Dobre dane dotyczące handlu detalicznego spowodują wzrost sprzedaży we Włoszech tej zimy

Laura Kowalczyk

People walk in front of Gucci shop in Monte Napoleone street in Milan, Italy, Thursday, Oct. 20, 2016.

W listopadzie sprzedaż detaliczna we Włoszech wzrosła o 0,4%, a prognozy wskazują, że ta tendencja wzrostowa będzie kontynuowana wraz z rozpoczęciem wyprzedaży zimowych.

Według Włoskiego Narodowego Instytutu Statystycznego (Istat), sprzedaż detaliczna we Włoszech wzrosła w listopadzie o 0,4% w porównaniu z poprzednim miesiącem, na co wpływ miały głównie wyniki produktów nieżywnościowych.

Istat odnotował w tym samym miesiącu nieskorygowany wzrost sprzedaży o 1,5% rok do roku.

W porównaniu rocznym największy wzrost odnotowały kosmetyki i artykuły higieny osobistej (5%), natomiast największy spadek odnotowały artykuły gospodarstwa domowego i sprzęt audiowizualny (-4,1%).

Jednak podczas gdy wartość sprzedaży wzrosła, liczba sprzedanych produktów spadła: w listopadzie sprzedaż wolumenowa spadła o 2,2%.

Według zharmonizowanego indeksu UE (HICP) Włoch, ceny konsumpcyjne wzrosły w listopadzie o 0,6% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Nadszedł czas sprzedaży

Zimowe wyprzedaże we Włoszech rozpoczęły się już w styczniu ubiegłego roku i mają trwać przez kolejne dwa miesiące, co – jak mają nadzieję sprzedawcy detaliczni – będzie dobrodziejstwem dla gospodarki.

Ludzie chodzą ulicą handlową w centrum Mediolanu we Włoszech, pierwszego dnia wyprzedaży, piątek, 5 stycznia 2024 r.
Ludzie chodzą ulicą handlową w centrum Mediolanu we Włoszech, pierwszego dnia wyprzedaży, piątek, 5 stycznia 2024 r.

Według Confcommercio-Imprese per l’Italia, ogólnej konfederacji włoskiego handlu, w wyprzedażach weźmie udział około 15,8 miliona rodzin. Oczekuje się, że przeciętny człowiek wyda około 137 euro, co odpowiada przewidywanemu obrotowi w wysokości 4,8 miliarda euro.

„Skłonność Włochów do wydawania pieniędzy utrzymuje się na stabilnym poziomie” – powiedział Giulio Felloni, prezes Federazione Moda Italia-Confcommercio. „Następuje to po trudnym roku, w którym branża modowa odegrała kluczową rolę w ograniczaniu i kontrolowaniu inflacji”.