O nas
Kontakt

Elon Musk potwierdza dwa nowe płatne poziomy subskrypcji na platformie X z reklamami i bez reklam

Laura Kowalczyk

Musk's X, dawniej Twitter, zmienił sposób wyświetlania artykułów informacyjnych, usuwając nagłówki

X, dawniej Twitter, próbuje znaleźć sposoby na zwiększenie przychodów, zapewniając użytkownikom bardziej dostosowane usługi.

Platforma społecznościowa Elona Muska X, wcześniej znana jako Twitter, uruchamia dwa nowe płatne poziomy w ramach usługi subskrypcji premium, ponieważ firma znajduje nowe sposoby na powstrzymanie utraty pieniędzy.

Biznesmen-miliarder potwierdził wcześniejsze spekulacje i obserwacje kodu w piątek rano.

Musk powiedział, że jedna z opcji będzie tańsza niż obecny plan za 11 euro, ale nie zmniejszy liczby pojawiających się reklam i będzie miała „wszystkie funkcje”. Nie jest jasne, czy oznacza to, że wszystkie konta X będą podlegać jakiejś formie płatności.

Druga, droższa opcja nie będzie wyświetlać reklam. Dzięki obecnej usłudze X Premium użytkownicy widzą około 50 procent mniej reklam. Nie zostało jeszcze potwierdzone, ile będą kosztować nowe poziomy.

Firma zajmująca się mediami społecznościowymi przechodzi poważną transformację po przejęciu jej przez Muska prawie rok temu.

W lipcu szef SpaceX i Tesli zmienił nazwę Twittera na X, próbując przekształcić firmę w „aplikację do wszystkiego”, która oprócz sieci społecznościowych obejmowałaby takie funkcje, jak usługi płatnicze.

Jednak od czasu przejęcia za 44 miliardy dolarów (41 miliardów euro) wartość firmy gwałtownie spadła, a przychody z reklam spadły od lipca o około 50 procent.

X próbuje znaleźć sposoby na zwiększenie przychodów, zapewniając użytkownikom bardziej dostosowane usługi.

W tym tygodniu firma rozpoczęła testowanie nowej rocznej usługi o wartości 1 euro, która umożliwia użytkownikom podstawowe funkcje, takie jak polubienie, publikowanie i ponowne publikowanie. Firma stwierdziła, że ​​ma to raczej na celu zmniejszenie liczby botów niż zwiększenie zysków.