O nas
Kontakt

Essilor Luxottica celuje w amerykański rynek młodzieżowy w ramach wartej miliardy dolarów umowy z Supreme

Laura Kowalczyk

Picture on EssilorLuxottica web page

Francusko-włoski gigant okularowy pragnie przyciągnąć młody i stylowy rynek amerykański, podpisując umowę zakupu „kultowej marki” Supreme.

Francusko-włoska marka planuje zapłacić 1,5 miliarda dolarów (1,37 miliarda euro) za amerykańską „kultową markę” Supreme od jej właściciela, VF Corporation, do którego należą także inne znane marki, w tym Vans, The North Face i Timberland.

Dyrektor naczelny Francesco Milleri i wiceprezes Paul du Saillant ogłosili tę wiadomość we wspólnym oświadczeniu, stwierdzając, że widzą „niesamowitą okazję do wprowadzenia kultowej marki, takiej jak Supreme” do Essilor Luxottica.

„To doskonale wpisuje się w naszą podróż ku innowacjom i rozwojowi, zapewniając nam bezpośredni kontakt z nowymi odbiorcami, nowymi językami i nową kreatywnością” – stwierdzono w oświadczeniu.

Akcje Essilor Luxottica, które w środę rano spadły o ponad 4%, w ciągu ostatniego roku zwyżkowały o około 8,5%.

Według źródła bliskiego marce marka nie planuje ekspansji. Jednakże sukces Supreme jest postrzegany jako wyjątkowa szansa dla Essilor Luxottica na nawiązanie kontaktu z młodszymi grupami na całym świecie. To „niesamowita szansa” na wykorzystanie „ekskluzywnej społeczności” – stwierdziła firma.

Następnie osoba ta wyjaśniła: „Niewiele jest na świecie marek tak kultowych jak Supreme; mają dostęp do młodej, obeznanej z technologią i bardzo trudno dostępnej społeczności. »

Grupa chcąca pozyskać nowych klientów w Azji

Według nich transakcja była „oczywista”. Essilor Luxottica ma nadzieję, że nowa umowa pozwoli jej lepiej zrozumieć młodych konsumentów w Chinach, Japonii i Korei Południowej.

Słynna marka Supreme zadebiutowała w 1994 roku jako marka mody miejskiej i deskorolki w Nowym Jorku, zanim rozszerzyła swoją działalność na Europę i Azję. Od tego czasu firma posiada 17 sklepów na całym świecie oraz prowadzi bezpośrednią sprzedaż internetową.

James Jebbia, założyciel Supreme, mówi, że partnerstwo z Essilor Luxottica zapewnia doskonałą okazję do skupienia się na marce i jej produktach.

Wiele osób określiło tę transakcję jako zaskakującą i wyjątkową, w tym analityk Bernstein Luca, który stwierdził, że była ona „zaskakująca z dwóch powodów: (po pierwsze) wydaje się wykraczać poza „strefę komfortu” okularów (oraz) wydaje się być nastawiona na modę uliczną, czas, w którym marki streetwearowe doświadczają znacznie mniejszego zaangażowania konsumentów na całym świecie”.

Essilor Luxottica, właściciel popularnych marek, takich jak Ray Ban i Oakley, powstał w 2017 roku w wyniku wartego 50 miliardów euro partnerstwa pomiędzy grupą okularów Luxottica należącą do Leonardo Del Vecchio a francuskim producentem soczewek Essilor. Dziś Essilor Luxottica jest znana jako wiodący producent okularów.

W zeszłym roku marka wprowadziła na rynek nową, ulepszoną wersję zintegrowanych okularów audio-wideo, stworzoną dzięki współpracy z firmą Meta przy wdrażaniu izraelskiej marki start-upu zajmującej się technologią słuchową.

Osoba bliska Essilor Luxottica powiedziała, że ​​firma planuje rozszerzyć linię okularów Supreme poprzez uruchomienie oddziału Supreme-Meta inspirowanego okularami Ray-Ban Meta.

Spółka planuje także przejęcie 80% kapitału niemieckiej firmy Heidelberg Engineering, specjalizującej się w rozwiązaniach diagnostycznych i cyfrowych technologiach chirurgicznych dla okulistyki klinicznej. Ekspansja francusko-włoskiej firmy poprzez okulary Meta Connect jest kolejnym dowodem jej strategii rozwoju.