O nas
Kontakt

Fotele Ferrari, słuchawki Beats i BeOnd: Wnętrze klasy biznesowej linii lotniczych Malediwy

Laura Kowalczyk

BeOnd is making luxury travel more affordable.

BeOnd to nowa linia lotnicza klasy premium, która ma nadzieję wstrząsnąć rynkiem podróży luksusowych.

Oferując loty w klasie biznes za ułamek ceny, linia lotnicza twierdzi, że tworzy nową niszę na rynku luksusowych podróży.

Zarejestrowany na Malediwach i mający siedzibę w Dubaju, BeOnd odbył swój inauguracyjny lot z Monachium do Malé w listopadzie ubiegłego roku. Osiem miesięcy później właśnie uruchomił nową trasę z Malé do Mediolanu, uzupełniając istniejące trasy do Dubaju, Rijadu i Zurychu.

Tero Taskila, CEO BeOnd, jest weteranem branży z 30-letnim doświadczeniem w lotnictwie w firmach na całym świecie. Taskila uważał, że nadszedł właściwy czas na uruchomienie butikowej linii lotniczej oferującej wyłącznie klasę biznesową, po tym, jak branża stanęła na rozdrożu.

„Znajdujemy się teraz w idealnym momencie w historii lotnictwa, w którym technologia zaspokaja popyt, a my mamy okazję stworzyć coś niszowego dla tego konkretnego segmentu i skupić się na nim” – mówi.

We wrześniu BeOnd uruchomi swój pierwszy kierunek w Azji i Pacyfiku: Bangkok w Tajlandii. Trasa otworzy bramę do dużego rynku, o który wiele linii lotniczych się ściga.

Jak się lata z BeOnd?

Wybierając wąskokadłubowe Airbusy A319, BeOnd umieszcza tylko 44 siedzenia w samolocie, który w klasie ekonomicznej może przewieźć do 156 pasażerów.

Linie lotnicze wkrótce rozszerzą swoją flotę o samoloty Airbus A321, które będą miały 68 miejsc w klasie biznes miejsc, co wciąż jest wystarczającą ilością miejsca jak na samolot mogący przewieźć 220 pasażerów.

Fotele BeOnd typu „level-flat” zostały zaprojektowane przez Optimares, z siedziskami Ferrari i skórzanymi wykończeniami z Włoch. Zespół światowej klasy szefów kuchni przygotowuje starannie dobrane menu pokładowe, inspirowane smakami różnych destynacji.

Ale poza wykwintną kuchnią i eleganckich wnętrz, Taskila mówi, że większość pozytywnych opinii, jakie otrzymał, dotyczyła załogi.

„Nasza załoga to nasza największa lojalna grupa. Ludzie kochają naszą załogę. Niedawno dostałem największy komplement od klienta, który powiedział, że był pod ogromnym wrażeniem personelu pokładowego, który wiedział tak wiele i był bardzo uważny, i który był w swoim pierwszym dniu pracy” – mówi.

BeOnd oferuje loty w klasie biznes.

„Nie musimy być absurdalnie drodzy”

Chociaż BeOnd reklamuje się jako linia lotnicza luksusowaTaskila mówi, że nie przeszkadza mu, że jego firma jest postrzegana jako przewoźnik oferujący „dobry stosunek jakości do ceny”.

„Nie musimy być przesadnie drodzy. Ale musimy być w stanie, niezależnie od oferowanej ceny, przekroczyć tę wartość, więc tworzymy wartość” – mówi.

Ile więc tak naprawdę kosztuje lot liniami BeOnd?

W chwili pisania tego tekstu cena biletu powrotnego z Monachium do Malé w październiku wynosiła około 2800 USD lub 2600 EUR.

Koszt takiego samego lotu liniami Lufthansa to ponad 4500 euro, z co najmniej jedną przesiadką.

BeOnd oferuje zestawy słuchawkowe VR Apple i słuchawki Beats

BeOnd zdecydował się również zrezygnować ze standardowych wbudowanych ekranów w swoim pokładowym systemie rozrywki. Zamiast tego firma zdecydowała się zaoferować najnowsze tablety Apple iPad Pro i bezprzewodowe zestawy słuchawkowe Beats by Dre.

„Jeśli chodzi o to, kto ma największy ekran IFE, ktoś zawsze będzie miał większy od ciebie, prawda? Łatwo to skopiować, ale nie da się skopiować doświadczenia” – mówi Taskila.

BeOnd ogłosiło, że będzie pierwszą linią lotniczą oferować na pokładach swoich samolotów gogle Apple Vision Pro, dzięki którym pasażerowie będą mogli w pełni cieszyć się treściami wyświetlanymi na pokładzie, np. filmami i grami.

Tero Taskila, dyrektor generalny BeOnd. | BeOnd prezentuje tablety Apple i słuchawki Beats.

Stawienie czoła wyzwaniom zrównoważonego rozwoju

Uruchomienie nowej luksusowej linii lotniczej w momencie, gdy branża jest poddawana surowej kontroli pod kątem emisji dwutlenku węgla może wzbudzić pewne wątpliwości. Ale Taskila wierzy, że BeOnd może być liderem w zrównoważonych podróżach lotniczych.

„Zamierzamy zostać największym, zrównoważonym operatorem paliwa lotniczego na świecie” – mówi w wywiadzie dla TylkoGliwice Travel.

„Oczywiście nie jesteśmy największą linią lotniczą, więc pod względem wolumenu nie jesteśmy najwięksi, ale jeśli chodzi o procent paliwa, które jest zrównoważone z całego paliwa, które zużywamy, będziemy liderami. Będziemy najszybsi w realizacji tego 100 procent w branży lotniczej”.

To śmiały cel, biorąc pod uwagę, że większe linie lotnicze obniżają swoje cele dotyczące redukcji emisji ze względu na niską podaż i wysokie ceny SAF, które obecnie znacznie odbiegają od popytu.

Aby wzmocnić swoją pozycję na rynku ekologicznym, linia lotnicza nie używa żadnych jednorazowych plastików w przypadku każdego ze swoich produktów, a także nawiązała współpracę z CarbonClick, aby umożliwić klientom kompensację śladu węglowego.

W jaki sposób BeOnd buduje własną klasę?

Bez bezpośrednich planów uruchomienia programu lojalnościowego lub przystąpienia do globalnego sojuszu linii lotniczych, BeOnd z radością wytycza własną ścieżkę w segmencie luksusowych podróży rynek.

Taskila nie wyklucza jednak ukierunkowanych partnerstw z liniami lotniczymi co może pomóc im dotrzeć do większej liczby klientów.

„Bycie innym nie oznacza, że ​​nie bylibyśmy partnerami niektórych. Ostatecznie klienci tworzą podróż. Chcemy im to ułatwić, więc szukamy partnerów interliningowych i partnerów współprzewodniczących, aby pomóc im dołączyć do naszej sieci” – mówi.

Mamy nadzieję, że dzięki tej współpracy BeOnd osiągnie swój cel, jakim jest latanie do 2028 roku, oferując 54 bezpośrednie połączenia przy użyciu floty składającej się z 27 samolotów. Linie lotnicze planują również do tego czasu obsłużyć ponad 405 000 pasażerów, co pozwoli na osiągnięcie zakładanej wartości operacyjnej wynoszącej 1,3 miliarda dolarów amerykańskich (1,2 miliarda euro).