Gwałtowny wzrost sprzedaży wynika w dużej mierze z dobrych wyników modeli hybrydowych firmy w Europie.
W ubiegłym roku Renault sprzedało na całym świecie 1 133 478 pojazdów, z czego prawie trzy czwarte w Europie, a w tym roku firma sprzedała 1 154 700 pojazdów.
Firma odnotowała jeszcze większe zyski na niektórych kluczowych rynkach, takich jak Europa, gdzie sprzedaż wzrosła o 6,7%, przewyższając obecny wzrost rynku wynoszący 5,5%.
Dodatkowo pojazdy elektryczne spółki stanowiły 29,6% sprzedaży w regionie, o 4,3% więcej niż rok wcześniej.
Renault powróciło do wzrostu w 2023 r., po 4 latach spadającej sprzedaży jednostkowej, i ma nadzieję, że wprowadzenie na rynek w tym roku 10 nowych pojazdów pomoże utrzymać tę dynamikę.
Dane za pierwsze półrocze sugerują, że wzrost w drugim kwartale nieznacznie spowolnił po wzroście o 2,6% w poprzednich trzech miesiącach.
Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault, powiedział reporterom, jak podaje Reuters, że najprawdopodobniej wynika to ze spadku popytu na rynkach międzynarodowych, m.in. w Korei Południowej, Indiach i Argentynie.
Renault podkreśliło dobre wyniki swoich pojazdów hybrydowych w Europie, ale ogólna sprzedaż samochodów osobowych firmy spadła o 2% w porównaniu z danymi z ubiegłego roku.
Podczas gdy ich lekkie samochody dostawcze odnotowały znacznie szybsze tempo wzrostu, wynoszące 14,6%, ich sprzedaż taniej marki Dacia również odnotowała wzrost wolumenu sprzedaży o 3,8%.