O nas
Kontakt

Fujitsu przeprasza za swoją rolę w skandalu British Post

Laura Kowalczyk

Ongoing hearings in the UK regarding the UK Post Office and IT firm Fijitsu alledged wrongdoings, that led to hundreds of wrongful convictions.

Fujitsu, firma odpowiedzialna za kontrakt Horizon IT, który wywołał skandal na poczcie brytyjskiej, przeprosił za swój udział w fiasku i ogłosił plany pomocy w zrekompensowaniu pokrzywdzonym zastępcom poczty.

Europejski szef japońskiej firmy informatycznej Fujitsu, twórcy oprogramowania Horizon wdrożonego przez pocztę brytyjską, co doprowadziło do oskarżeń o kradzież skierowanych przeciwko setkom kierowników poczty, przeprosił swoją firmę w ramach skandalu.

Dyrektor Fujitsu Europe Paul Patterson powiedział komisji parlamentarzystów biorącej udział w dochodzeniu w sprawie skandalu: „Fujitsu pragnie przeprosić za nasz udział w tej przerażającej pomyłce sądowej. Byliśmy zaangażowani od początku.

„Wystąpiły błędy w systemie i pomagaliśmy Urzędowi Pocztowemu w ściganiu zastępców poczmistrzów, za co bardzo przepraszamy” – powiedział.

Podopieczni zostali niesłusznie oskarżeni o kradzież, oszustwo i fałszywą księgowość, a ponad 700 z nich zostało skazanych.

Po batalii, która trwała ponad 20 lat i zakończyła się przed sądem najwyższym Wielkiej Brytanii, udowodniono, że prawdziwym winowajcą była usterka komputerowa w oprogramowaniu Horizon.

Zapytany, czy pracownicy Fujitsu byli świadomi jakichkolwiek błędów i usterek w systemie przed 2010 rokiem, Patterson początkowo nie był pewien, co do swojej odpowiedzi, ale potem powiedział: „Moje przeczucie jest twierdzące”. »

Patterson powiedział brytyjskim politykom, że firma nie zaplanowała jeszcze odszkodowań, ale uznaje ich potrzebę i będzie prowadzić rozmowy z rządem brytyjskim w celu ustalenia wysokości odszkodowania.

Powiedział: „Nie poczyniliśmy jeszcze żadnych ustaleń w tej sprawie. Nie mogę jeszcze podać żadnych danych na ten temat, ale kiedy osiągniemy takie stanowisko, zdecydowanie będziemy musieli to poczynić”.

Dyrektora Fujitsu zapytano, czy firma będzie nadal ubiegać się o kontrakty rządowe, i przyznał, że reputacja jego firmy została zszargana.

„Jest bardzo jasne, że nasza marka i nasza wartość w Wielkiej Brytanii są kwestionowane, więc przyjrzymy się wszystkim tym możliwościom i podejmiemy decyzję tak lub nie” – powiedział.

Zapytany, czy Fujitsu jest firmą etyczną, odpowiedział: „Uważam, że jesteśmy firmą etyczną. Dzisiejszy biznes bardzo różni się od tego z początku XXI wieku.

Rząd brytyjski planuje przeznaczyć miliard funtów (1,16 miliarda euro) na odszkodowania dla osób niesłusznie skazanych i tych, których życie zostało zniszczone przez coś, co premier Rishi Sunak określił jako „jedną z największych pomyłek wymiaru sprawiedliwości w historii naszego kraju”. ”

Częścią publicznego oburzenia wobec Poczty było ujawnienie, że Poczta ma własne procedury egzekwowania prawa i nie podlega interwencji z zewnątrz.

Kiedy lokalni naczelnicy poczty – zwani zastępcami naczelnika poczty – zaczęli dostrzegać niewyjaśnione straty w swoich księgach, powiedziano im, że będą odpowiedzialni za ich pokrycie, ponieważ nie było żadnych problemów z systemem Poczty i oprogramowaniem Horizon, którego używał. To było złe.

W tym tygodniu Fujitsu staje w obliczu wzmożonej kontroli, ponieważ pewna liczba pracowników pojawia się przed politykami, aby spróbować ustalić, co firma wiedziała o błędach i czy ich działania stanowią krzywoprzysięstwo.