O nas
Kontakt

Grand Prix zegarmistrzostwa: najbardziej prestiżowi zegarmistrzowie świata rywalizują o nagrodę Aiguille d’Or w Genewie

Laura Kowalczyk

Grand Prix zegarmistrzostwa: najbardziej prestiżowi zegarmistrzowie świata rywalizują o nagrodę Aiguille d’Or w Genewie

Trwa odliczanie do Grand Prix Zegarmistrzostwa w Genewie, podczas którego 90 zegarków rywalizuje o 20 nagród, w tym o słynną Grand Prix de l’Aiguille d’Or.

Czekają na to miłośnicy zegarków. Producenci wstrzymują oddech. Mijają minuty przed jednym z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu zegarmistrzowskim: Grand Prix zegarmistrzostwa w Genewie.

Po międzynarodowym tournée nominowane zegarki zostały wystawione w Genewie. Walczą o 20 nagród, w tym o prestiżową Grand Prix de l’Aiguille d’Or.

Te nagrody za doskonałość zegarmistrzowską są wynikiem procesu selekcji nadzorowanego przez ponad 850 naukowców z całego świata.

„Uniwersalna akademia pozwala nam zapewnić, że jesteśmy bezstronni. Pozwala nam stwierdzić, że jesteśmy uniwersalni, ponieważ pracownicy naukowi pochodzą z całego świata, ale także wybrane zegarki pochodzą z całego świata” – ujawnił Raymond Loretan, dyrektor prezes Grand Prix d’Horlogerie de Genève.

Raymond Loretan, prezes Grand Prix d’Horlogerie de Genève
Raymond Loretan, prezes Grand Prix d’Horlogerie de Genève

„I wreszcie trzecia zasada, czyli solidarność: jest to wezwanie wszystkich marek do wzięcia udziału w tym wielkim festiwalu zegarmistrzowskim, który celebruje doskonałość wszystkich zawodów zegarmistrzowskich”.

Zwycięzcy 23. edycji zostaną ogłoszeni 9 listopada w Genewie. W konkursie bierze udział 90 zegarków.

Co przygotowali dla nas zegarmistrzowie?

Jedną z marek wyróżniających się w tym roku jest Chopard z siedzibą w Genewie.

Niezależna firma luksusowa, założona w 1860 roku, zdobyła już Złotą Aiguille w 2017 roku dzięki słynnemu strajkowi LUC Full.

W tym roku nominowane były cztery jego dzieła. Jak ta reedycja pierwszego zegarka z kolekcji LUC – nazwanego na cześć założyciela Louisa-Ulysse Choparda – w kreacji wykonanej ze stali pochodzącej z recyklingu.

„Jedną z naszych podstawowych wartości zawsze była twórczość i badania” – wyjaśnia Caroline Scheufele, współprezes Chopard.

„Badania nad działaniem zupełnie nowych materiałów w zegarmistrzostwie czy biżuterii. W Chopard zawsze szukamy estetyki, innowacji i piękna, a niekoniecznie, jak to mówimy po angielsku, „robić hałas”.”

Chopard słynie z wirtuozerii biżuterii. W tym warsztacie oprawy kamienie szlachetne i metale łączą się z cierpliwością i wiedzą.

Marka, która produkuje własne stopy złota, kieruje się odpowiedzialnym podejściem. Dokłada wszelkich starań, aby w swoich zegarkach i biżuterii używać wyłącznie etycznego złota.

„Wyraźnie zauważyliśmy ewolucję wśród naszych klientów w zakresie zrównoważonego rozwoju: w sklepie zadaje się więcej pytań, to na pewno, z różnicami w zależności od rynku” – powiedziała Pauline Evequoz, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Chopard. Skupiać się.

„Ale naszym obowiązkiem, jako firmy promującej swój program zrównoważonego rozwoju, jest także to, aby móc angażować naszych klientów, omawiać z nimi te kwestie, aby podnosić świadomość i pozwolić im wpływać na ich wybory konsumpcyjne”.

Pauline Evequoz, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Chopard
Pauline Evequoz, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Chopard

W tegorocznej Grand Prix reprezentowanych jest łącznie 56 marek.

W szwajcarskim regionie Schaffhausen, niedaleko granicy z Niemcami, znajduje się IWC, trzy istotne litery dla wszystkich miłośników zegarków.

Firma znana z najnowocześniejszych rozwiązań inżynieryjnych i materiałów wprowadza na rynek także cztery zegarki, w tym dwa wieczne kalendarze: zegarek lotniczy Lake Tahoe z białą ceramiczną kopertą oraz elegancki Portofino, skrywający pod tarczą klejnot technologii zegarmistrzowskiej . .

„Zawsze wierzymy, że wszystko, co tu stworzymy, przetrwa czas” – wyjaśnił Christian Knoop, dyrektor kreatywny IWC Schaffhausen.

„To „poza czasem” nie tylko mówi o trwałości i długowieczności materiałów i projektów, ale także oddaje marzenie wielu naszych klientów, którzy kupują produkty stworzone z myślą o pokoleniach. Znalazłem je w najdoskonalszy sposób w naszym wiecznym kalendarze.”

IWC prezentuje także dwie bardzo oczekiwane wersje swojego kultowego modelu: Ingenieur, wymyślonego przez legendę zegarków Geralda Gentę prawie 50 lat temu.

Christian Knoop, dyrektor kreatywny IWC Schaffhausen
Christian Knoop, dyrektor kreatywny IWC Schaffhausen

„Każda nowa kolekcja wyznacza cienką granicę między przeszłością a przyszłością” – dodał Christian Koop. „

Składamy hołd temu, co czyni IWC IWC, co jest rozpoznawalne, co kojarzy się z marką, jednocześnie zaszczepiając wiele pomysłów i zaskakując naszych klientów nowościami. I ta idea bardzo czystego i zredukowanego projektu, w połączeniu z najwyższą precyzją i solidnością, jest nadal ideą wielu zegarków, które mamy dzisiaj w naszym portfolio. »

Przed ceremonią, która odbędzie się 9 listopada, na terenie wystawy odbędzie się program kulturalny, którego celem będzie dzielenie się pasją do zegarmistrzostwa ze wszystkimi, zwłaszcza z młodymi ludźmi.