O nas
Kontakt

Haute couture dla branży hotelarsko-gastronomicznej: hotele wykorzystują domy mody do projektowania strojów dla personelu

Laura Kowalczyk

NO Uniform has worked with prestigious hotel brands like Claridge’s, Raffles & Fairmont and Rosewood.

W branży luksusowej branży hotelarskiej minęły już czasy prostych koszul i poliestrowych spodni wybieranych z katalogów.

Przy eleganckim wejściu do hotelu Vakko w Stambule ze szkła i czarnego marmuru czeka na gości dwóch portierów w czarnych frakach, czapkach z daszkiem i kremowych rękawiczkach.

Nadaje nowo otwartemu hotelowi atmosferę ponadczasowości, jakby był jedną z wielkich dam, które od wieków znajdują się w czołówce europejskiej oferty hotelarskiej.

Chociaż podróżni raczej nie będą wybierać hotelu w oparciu o stroje personelu, niemniej jednak stanowią one kluczowy element doświadczenia gości.

W związku z tym hotele coraz częściej zatrudniają projektantów mody do przekształcania nudnych, wszechobecnych mundurów w zapadające w pamięć stroje, które reprezentują ich markę, tożsamość i lokalizację.

W luksusowych hotelach modne są stroje haute couture

W branży luksusowej branży hotelarskiej minęły już czasy prostych koszul i poliestrowych spodni wybieranych z katalogów.

Obecnie luksusowe hotele zatrudniają domy projektowe do tworzenia szytych na miarę strojów, które stanowią kolejny sposób na podkreślenie tożsamości marki.

NO Uniform to firma zaangażowana w projektowanie „nowoczesnych, zrównoważonych” mundurów dla branży hotelarsko-gastronomicznej.

W hotelu Nobu w londyńskiej dzielnicy Marylebone mundury nawiązują do japońskiego dziedzictwa marki dzięki warstwom przypominającym kimono i szarfie inspirowanej obi.
W hotelu Nobu w londyńskiej dzielnicy Marylebone mundury nawiązują do japońskiego dziedzictwa marki dzięki warstwom przypominającym kimono i szarfie inspirowanej obi.

Założone w 2002 roku przez brytyjskiego projektanta haute couture Nicholasa Oakwella, londyńskie atelier dostarcza obecnie kolekcję wysokiej klasy marek hotelowych, prywatnych rezydencji, restauracji, barów, klubów i instytucji korporacyjnych na całym świecie.

„Uważamy się za „cichych gawędziarzy”, którzy przekształcają materiał w narrację” – mówi Oakwell.

„Nastała era dostosowywania i personalizacji, umożliwiając konsumentom wyrażanie swojej wyjątkowej tożsamości poprzez odzież”.

Cylindry i fraki stają się częścią umundurowania personelu hotelowego

NO Uniform współpracował z prestiżowymi markami hotelowymi, takimi jak Claridge's, Raffles & Fairmont i Rosewood.

„Dzięki każdej współpracy hotelowej NO Uniform stara się zademonstrować wyjątkowy pobyt, jakiego może oczekiwać każdy gość” – dodaje Oakwell – „gdzie luksus jest nie tylko odczuwalny w architekturze i udogodnieniach, ale także doceniany poprzez nienaganne i stylowe mundury noszone przez personel”.

Obecnie luksusowe hotele zatrudniają domy projektowe do tworzenia szytych na miarę strojów, które stanowią kolejny sposób na podkreślenie tożsamości marki.
Obecnie luksusowe hotele zatrudniają domy projektowe do tworzenia szytych na miarę strojów, które stanowią kolejny sposób na podkreślenie tożsamości marki.

Na przykład w Raffles Doha firma Oakwell połączyła tradycyjne indyjskie wzory z eleganckim krawiectwem (i cylindrami) znanych londyńskich hoteli, aby oddać wielokulturowy charakter miasta.

W hotelu Nobu w londyńskiej dzielnicy Marylebone mundury nawiązują do japońskiego dziedzictwa marki dzięki warstwom przypominającym kimono i szarfie inspirowanej obi.

Natomiast mundury grupy Rosewood to udoskonalone wersje tradycyjnego brytyjskiego krawiectwa z wykorzystaniem bogatych tkanin.

Wyraziste stroje pomagają przyciągnąć gości hotelowych po pandemii

Do tworzenia strojów haute couture zaangażowani byli także inni projektanci, ponieważ ekskluzywne hotele chciały przyciągnąć klientów ponownie po pandemii.

W 2022 roku Guillaume Henry, dyrektor artystyczny Patou, współpracował z Hotel So/Paris nad nowymi mundurami.

Aby zapewnić gościom, że nie stracą uprzywilejowanej lokalizacji hotelu nad brzegiem Sekwany, wzbogacił kolekcję o odniesienia do marynarki – swetry w paski, szorty z błyszczącymi złotymi guzikami i marynarskie berety z jaskrawoczerwonymi pomponami.

Pracownicy The Standard Ibiza noszą teraz przewiewne, inspirowane latem lniane koszule i spodnie zaprojektowane przez markę odzieży męskiej SMR Days, a projektant z Brooklynu Jackson Wiederhoeft czerpał z fantazji Wesa Andersona przy tworzeniu strojów retro w Nemacolin w Pensylwanii.