O nas
Kontakt

Inicjatywa Meta przeciwdziałająca oszustwom „po prostu nie wystarczy” – mówi Revolut

Laura Kowalczyk

Meta is working with UK banks to tackle online fraud

Gigant mediów społecznościowych powinien monitorować fałszywe reklamy i zwracać pieniądze ofiarom, stwierdziła firma Revolut z branży technologii finansowych, cytując dane pokazujące, że Facebook i WhatsApp pozostają największym źródłem oszustw.

Technologiczny gigant Meta musi pójść dalej, aby chronić swoich użytkowników przed oszustwami internetowymi, twierdzi firma Revolut z branży technologii finansowych.

Według danych opublikowanych w czwartek 3 października przez bank internetowy, portal społecznościowy Meta Facebook i platforma do przesyłania wiadomości WhatsApp to główne źródła oszustw zgłaszanych Revolut.

Revolut argumentuje, że Meta powinna monitorować swoje własne witryny pod kątem potencjalnie fałszywych treści i pomagać ofiarom zwracania kosztów reklam, z których skorzystała, zarówno w UE, jak i w Wielkiej Brytanii.

„Zobowiązanie do udostępniania danych, choć konieczne, po prostu nie wystarczy” – Woody Malouf, szef ds. przestępstw finansowych w Revolut, stwierdził w oświadczeniu, dodając: „Platformy mediów społecznościowych nie tylko umożliwiają oszustwa… problem polega na tym, że dziś jest tak samo źle, jak w zeszłym roku.

Oświadczenie następuje dzień po tym, jak brytyjski oddział Meta ogłosił program wymiany informacji z bankami, w tym NatWest i Metro, który według firmy technologicznej podejmie działania przeciwko tysiącom kont prowadzonych przez oszustów.

„Uda nam się pokonać tych przestępców tylko wtedy, gdy będziemy współpracować i udostępniać istotne informacje dotyczące oszustw” – powiedział w środowym oświadczeniu Nathaniel Gleicher, globalny szef ds. oszustw w Meta, dodając, że informacje bankowe pomogły mu w stworzeniu systemów do zwalczania nielegalnych działań .

Dane Revolut, które obejmują większość UE, Wielkiej Brytanii, Norwegii i Szwajcarii, sugerują, że oszustwa zakupowe – reklamy fałszywych witryn internetowych proszących o płatność, ale nigdy nie dostarczających towarów – pozostają głównym źródłem zgłaszanych oszustw.

Oszustwa związane z zatrudnieniem – takie jak fałszywe oferty pracy wymagające uiszczenia z góry opłaty za szkolenie lub opłatę administracyjną – również wzrosły do ​​18% wszystkich oszustw, twierdzi Revolut.

W Brukseli parlamentarzyści wezwali firmy z branży mediów społecznościowych do wzięcia większej odpowiedzialności za oszukańcze reklamy, zwłaszcza gdy oszuści proszą o pieniądze, udając członka rodziny, bank lub agencję rządową.

Państwa członkowskie analizują obecnie te zmiany w przepisach UE dotyczących usług płatniczych.

Rzecznik Meta powiedział TylkoGliwice, że „oszustwa to problem wielosektorowy, który można rozwiązać jedynie poprzez współpracę”.

„Nasz program pilotażowy Fraud Intelligence Reciprocal Exchange (FIRE) ma na celu umożliwienie bankom wymiany informacji, abyśmy mogli wspólnie pracować nad ochroną osób korzystających z naszych usług” – powiedział rzecznik, dodając: „Zachęcamy banki, w tym Revolut, do przyłączenia się ten wysiłek. .”