O nas
Kontakt

Instacart ustala cenę IPO na 30 dolarów za akcję, wyceniając spółkę na około 10 miliardów dolarów

Laura Kowalczyk

Instacart ustala cenę IPO na 30 dolarów za akcję, wyceniając spółkę na około 10 miliardów dolarów

Cena daje Instacart wartość rynkową około 10 miliardów dolarów (9,4 miliarda euro). To znacznie poniżej wyceny na 39 miliardów dolarów, którą firma ogłosiła na początku 2021 roku.

Instacart wycenił swoją ofertę publiczną na 30 dolarów za akcję, co zebrało 660 milionów dolarów dla firmy dostarczającej artykuły spożywcze.

Instacart z siedzibą w San Francisco sprzedał w pierwszej ofercie publicznej 22 miliony akcji. Oczekuje się, że obrót akcjami spółki rozpocznie się we wtorek na giełdzie Nasdaq pod symbolem „CART”.

Cena znajduje się w górnej granicy poprzedniego zakresu szacowanego przez Instacart, co odzwierciedla ponowne zaufanie do spółek technologicznych po udanej ofercie publicznej Arm Holdings, brytyjskiego projektanta chipów, która miała miejsce w zeszłym tygodniu.

Cena daje Instacart wartość rynkową około 10 miliardów dolarów (9,4 miliarda euro). To znacznie poniżej wyceny na 39 miliardów dolarów, którą firma ogłosiła na początku 2021 roku.

Według YipitData, firmy zajmującej się badaniami rynku, Instacart jest liderem rynku wśród zewnętrznych firm dostarczających artykuły spożywcze. Jednak musi stawić czoła rosnącej konkurencji ze strony innych firm, w tym DoorDash i Uber Eats. Konkuruje także z dużymi sklepami spożywczymi, takimi jak Walmart, które oferują własną dostawę.

Instacart oferuje dostawę i odbiór do 85% sklepów spożywczych w USA, czyli ponad 80 000 sklepów, korzystając z sieci 600 000 niezależnych klientów. Dostarcza również technologię sklepową, taką jak inteligentne wózki i etykiety elektroniczne, a także sprzedaje reklamy internetowe firmom spożywczym i sprzedawcom detalicznym.

Firma twierdzi, że ma 7,7 miliona aktywnych klientów, którzy wydają na platformie około 317 dolarów miesięcznie.