O nas
Kontakt

Jak Katar radzi sobie z dynamicznie rozwijającym się biznesem kosmetycznym i zwalczaniem piętn społecznych

Laura Kowalczyk

Jak Katar radzi sobie z dynamicznie rozwijającym się biznesem kosmetycznym i zwalczaniem piętn społecznych

W tym wydaniu Qatar 365 przyglądamy się dynamicznie rozwijającemu się biznesowi związanemu z pielęgnacją urody, spotykamy się z przedsiębiorcami i wpływowymi osobami w mediach społecznościowych, a także opisujemy, w jaki sposób przełamuje on bariery społeczne.

Oczekuje się, że do końca tego roku przychody z produktów do pielęgnacji skóry, perfum, makijażu i pielęgnacji włosów osiągną ponad 500 miliardów euro, a w Katarze tendencja ta szybko rośnie.

Trendy w modzie przychodzą i odchodzą, ale nieskazitelna cera jest zawsze w modzie. W ostatnich latach branża kosmetyczna odnotowała gwałtowny rozwój. Czynniki takie jak pandemia, praca z domu i media społecznościowe sprawiły, że coraz więcej osób inwestuje w swój wygląd, co czyni tę branżę globalną wartą wiele miliardów euro.

Przedsiębiorca Shaikha Al Mudahka, dyrektor generalny Malathii Skincare, zawsze pasjonował się pielęgnacją skóry. Mama trójki dzieci stworzyła własną linię w poszukiwaniu rutyny niewymagającej wysiłku.

„To, co skłoniło mnie do pielęgnacji skóry, to chęć prostoty. Zależy mi na doskonałej, ładnej i bardzo prostej rutynie. Zaczęłam więc moją pielęgnację skóry od moich pierwszych trzech serum. Jestem bardzo dumna z nazwy Malathii. Oznacza ona „ sanktuarium” w języku arabskim i przeznaczone jest dla wszystkich dziewcząt, aby miały sanktuarium produktów do pielęgnacji skóry. Wyjaśnia Shaikę.

Wiadomości Euro
Shaikha Al Mudahka, dyrektor generalna Malathii Skincare

Sheikha jest zapalonym nurkiem. Opracowana przez nią oferta jest zatem również przyjazna dla środowiska. Swój sukces przypisuje swoim lojalnym klientom.

„Rozgłos był dla nas i naszego niszowego rynku ogromnym czynnikiem. Bardzo trudno jest zaspokoić potrzeby wszystkich typów skóry, jednak skupiamy się na prostocie, a w naszej ofercie produktów do pielęgnacji skóry znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz”. Mówi Szejka.

Branża kosmetyczna w Katarze kwitnie, a eksperci przewidują wykładniczy wzrost w przyszłości. Takie luksusowe marki są zawsze popularne. Jednak zapotrzebowanie na naturalne produkty organiczne również rośnie.

Piękno z sumieniem i wzmocnienie pozycji kobiet-rolników

Atlaad jest pomysłem współzałożycieli Amny al Muhannadi i Rawana al Faresa.

Ten dynamiczny duet znalazł lukę na rynku i stworzył naturalne produkty wolne od okrucieństwa, z naciskiem na leczenie.

„Imię Atlaad w słowniku arabskim oznacza także chwałę, dziedzictwo i autentyczność. Powodem, dla którego zdecydowałem się założyć Atlaad, jest miłość i pasja nie tylko piękna, ale także dobrego samopoczucia i zdrowia”. Wyjaśnia Amna, współzałożycielka Atlaad.

Dzięki organicznym produktom do pielęgnacji skóry, które na nowo definiują branżę kosmetyczną, Amna i Rawan postawiły sobie za cel bycie czymś więcej niż kolejną naturalną marką.

Wiadomości Euro
Amna Al-Muhannadi, jedna ze współzałożycielek Atlaad

Oprócz edukacji klientów i promowania zrównoważonych praktyk kosmetycznych, podstawową częścią ich modelu biznesowego jest dawanie czegoś od siebie poprzez wzmacnianie pozycji kobiet-rolników w krajach rozwijających się.

„Wierzymy, że wspieranie kobiet w innych krajach jest główną wartością naszej marki. Ponieważ jesteśmy kobietami, a bycie kobietą i prowadzenie własnego biznesu nie jest łatwe. Dlatego w Atlaad wspieramy kobiety, kupując nasze surowce w krajach takich jak Afryka, Indie i Bliski Wschód. Zachęcam każdego, kto chce pozyskać surowce, zwróć uwagę na te kobiety, które potrzebują tego rodzaju przedsiębiorstw, aby wesprzeć swoje rodziny, a ty faktycznie wspierasz społeczności, robiąc to.” Mówi Rawan, współzałożyciel Atlaad.

Od produktów luksusowych po „piękno z sumieniem” – ci przedsiębiorcy z Kataru udowadniają, że etyczna pielęgnacja skóry ma znaczenie, ponieważ coraz więcej osób priorytetowo traktuje regularną pielęgnację skóry.

Influencerzy mediów społecznościowych

W dobie mediów społecznościowych nie można zaprzeczyć, że opanowanie sztuki marketingu online jest kluczem do sukcesu marek. Ludzie szukają produktów, które dobrze się sprawdzają, media społecznościowe stały się potężnym narzędziem – większe zaangażowanie, więcej obserwujących, więcej biznesu.

Jedna z najpopularniejszych influencerek w Katarze, Haneen Alsaify, przeszła od blogowania o urodzie i modzie do założenia własnej marki, która szybko staje się imperium biznesowym.

Wyjaśniła TylkoGliwice, że wykształcenie w zakresie inżynierii chemicznej pomogło jej w prowadzeniu firmy kosmetycznej.

„To w jakiś sposób to samo, ponieważ w inżynierii chemicznej badamy proces wszystkiego. Zatem cokolwiek masz na myśli, chcesz zamienić to w produkt. To jest inżynieria chemiczna i tym właśnie się zajmuję w branży kosmetycznej ponieważ wierzę, że kiedy zaczynałam, chciałam, żeby dziewczyny czuły się piękne, próbowały nowych produktów, próbowały nowych rzeczy, dawały im nowe, powiedzmy, wynalazki w branży kosmetycznej.

Zobacz ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Vogue Arabia (@voguearabia)

Jej rzęsy „By Haneen” stały się podstawą w kosmetyczce każdej katarskiej kobiety, a Haneen wyjaśnia, co jest w nich wyjątkowego i co skłoniło ją do ich stworzenia.

„Najważniejszą rzeczą, która zmieniła zasady gry w tych rzęsach jest to, że są to rzęsy magnetyczne. Nie są to więc zwykłe rzęsy, których ludzie używają i przykleja się je klejem. Zatem kiedy przyklejasz je klejem, wiele z nich łatwo się uszkodzić. To jak jednorazowe użycie. Więc cała koncepcja została zmieniona dzięki magnesom, oczywiście, ponieważ kiedy używamy magnesu, jest to mały pasek magnetyczny. I powiedzmy (to jest) rewolucja, która wydarzyła się w branży rzęs.”

Marki kosmetyczne i pielęgnacyjne z Bliskiego Wschodu cieszą się coraz większą popularnością na arenie międzynarodowej. Przedsiębiorcy i osoby wpływowe, takie jak Haneen, stają się niezwykle ważne, jeśli chodzi o dotarcie do rynku docelowego, a także marketing marki.

„Początkowo, zanim zostałam przedsiębiorcą, moim celem było przekonanie ludzi, że muzułmanka może nadal być skromna i odnosząca sukcesy oraz że może robić wszystko, czego ludzie mówią, że nie może. Następnie, moja zmieniła się kariera, aby zostać przedsiębiorcą i bizneswoman. I oczywiście ta platforma bardzo mi pomogła w moich biznesach. Ale nie mówię, że to jedyna rzecz, bo wiesz, biznes i przedsiębiorczość tak czy inaczej, to oznacza dużo pracy. Zatem nawet jeśli będę polegać na platformach mediów społecznościowych, nie odniosę takiego sukcesu, jeśli nie będę mieć wsparcia drugiej strony”.

Wiadomości Euro
Haneen Alsaify, przedsiębiorca, dyrektor generalny i założycielka „By Haneen”

Haneen powiedziała, że ​​chciała zainspirować każdą dziewczynę, aby była piękna i elegancka od środka. Dlatego TylkoGliwice zapytał ją, co dokładnie oznacza dla niej piękno i jak trudno jest pozostać „prawdziwym” w erze mediów społecznościowych.

„Kiedyś upewniałam się, że Haneen za kamerą to ta sama osoba, która stoi przed kamerą, co jest… czasami naprawdę trudne. Ciągle przypominam sobie, że mam wiadomość do przekazania. Ta wiadomość będzie miała wpływ na wielu nastolatków i młode kobiety. Zawsze wykorzystuję moją platformę, aby szerzyć dobre przesłanie. Na przykład zachęcam kobiety, aby się kształciły, czytały więcej książek i czyniły dla siebie dobre rzeczy. Wierzę, że przede wszystkim jest to dla mnie prawdziwe piękno , to być sobą, bo jeśli wszyscy chcemy wyglądać jak ktoś, być kimś innym, mieć kształt lub konkretny charakter, to nie jest to piękno. To tak, jakbyśmy się kopiowali. dostrzegaj piękno we wszystkim. Mam na myśli różnice między nami, to jest piękno i to jest prawdziwe piękno. Wyjaśnia Haneena.

Wielomiliardowy przemysł męskich kosmetyków

Dawno minęły czasy, gdy pielęgnacja męskiej skóry składała się wyłącznie z mydła, wody i butelki szamponu i odżywki 2 w 1. Kosmetyki dla mężczyzn są obecnie częścią wielomiliardowego przemysłu. Statystyki przewidują, że w ciągu najbliższych pięciu lat wartość rynku produktów pielęgnacyjnych dla mężczyzn przekroczy 100 miliardów euro.

Abdulla Al Abdulla nie tylko jest pasjonatem branży kosmetycznej – jest jej częścią. Przedsiębiorca i wpływowiec mediów społecznościowych dwa lata temu uruchomił własną, luksusową linię produktów do pielęgnacji skóry unisex. Uważa, że ​​podstawowe produkty do pielęgnacji skóry powinny charakteryzować się wysoką jakością, ale także rozsądną ceną.

„Moim początkowym celem było uproszczenie codziennej pielęgnacji skóry. Zaczęliśmy więc od środka do mycia twarzy i kremu nawilżającego. Według mnie są to dwa podstawowe produkty, których każdy powinien używać. Tutaj, na Bliskim Wschodzie, nie Nie mam żadnych marek produktów do pielęgnacji skóry prowadzonych przez mężczyzn. Wszystko jest bardzo kobiece i na to nastawione, więc chciałam stworzyć produkty pozbawione płci. Wyjaśnia Abdullę.

Zobacz ten post na Instagramie

Post udostępniony przez ABDULLA AL ABDULLA 🇶🇦 (@abdulla)

Uważa, że ​​jeśli chodzi o pielęgnację siebie, coraz więcej mężczyzn w regionie jest bardziej otwartych na używanie produktów do pielęgnacji skóry.

„Myślę, że każdy powinien mieć dostęp do produktów do pielęgnacji skóry. Uważam, że jest to coś niezwykle istotnego. Podobnie jak woda, nawilżasz od wewnątrz, ale dzięki pielęgnacji skóry nawilżasz ją na zewnątrz”. Mówi Abdulla.

Kiedyś manicure, pedicure i zabiegi na twarz były postrzegane jako przeznaczone wyłącznie dla kobiet, ale teraz to się powoli, ale pewnie zmienia.

„Samoopieka sprawia, że ​​czuję się dobrze. Poświęcam te 10–15 minut na poranne przygotowanie się, pielęgnację skóry, no wiesz, poświęcenie czasu na wykonanie zabiegu maseczki, pójście do spa lub, no wiesz, leżenie na plaży. Dzięki temu czuję się naprawdę dobrze. To trochę jak chwila pauzy, zwłaszcza gdy dni są tak napięte, a bardzo ważne jest, aby mieć w ciągu dnia tę chwilę spokoju. Wyjaśnia Abdullę.

Od pielęgnacji skóry po makijaż i pielęgnację mężczyzn – jasne jest, że branża kosmetyczna w Katarze kwitnie i nie tylko nadąża za światowymi trendami.