O nas
Kontakt

Jak sztuczna inteligencja jest wykorzystywana w edukacji, sztuce i pojazdach autonomicznych w Katarze

Laura Kowalczyk

Media City

W miarę rozwoju technologii Qatar 365 przygląda się sposobowi wykorzystania sztucznej inteligencji w klasach i na drogach. Spotykamy się również ze światowej sławy artystką NFT Amritą Sethi, która wyjaśnia, w jaki sposób niewymienialne tokeny zrewolucjonizowały i zdemokratyzowały sztukę.

Technologia stała się kluczowym narzędziem w życiu codziennym, w pracy, zabawie i wypoczynku. W tym odcinku Qatar 365 bada sposoby, w jakie Katar wykorzystuje ciągle zmieniającą się naturę technologii, aby kształtować przyszłość, która jest zarówno zrównoważona, jak i bezpieczna. Aadel Haleem odwiedził trzy uniwersytety w katarskim Education City, aby przyjrzeć się, w jaki sposób instytuty szkolnictwa wyższego włączają sztuczną inteligencję do swoich programów nauczania. Od Northwestern University Qatar do Georgetown University Qatar i Carnegie Mellon University Qatar, konsensus jest jasny – sztuczna inteligencja w edukacji jest tutaj, aby pozostać, a jedynym sposobem, aby nadążyć, jest ciągła nauka o granicach nowych technologii i jak stosować je w najbardziej etyczny sposób.

Na skrzyżowaniu technologii, sztuki i designu znajduje się świat NFT, czyli niewymienialnych tokenów, które są unikalnymi i wszechstronnymi cyfrowymi aktywami zakodowanymi w Blockchain. Po raz pierwszy pojawiając się w centrum uwagi w 2014 r., sztuka NFT stała się sposobem dla artystów na wyrażanie siebie i rozpowszechnianie swoich arcydzieł bez konieczności przywiązywania się do fizycznej przestrzeni lub galerii sztuki. Laila Humairah spotkała się z Amritą Sethi, znaną artystką NFT, która podzieliła się swoimi przemyśleniami na temat tego, w jaki sposób NFT zrewolucjonizowały i zdemokratyzowały sztukę oraz w jaki sposób będą nadal zakłócać trendy konsumenckie.

Na koniec Laila Humairah przejechała się autonomicznym autobusem, który jest obecnie testowany przez katarski Mowasalat. Całkowicie elektryczny, bezkierowcowy autobus jest obsługiwany przez program AI. Chociaż minie trochę czasu, zanim autonomiczny autobus zostanie wprowadzony na rynek publiczny, ekscytacja związana z zobaczeniem rzutu oka na przyszłość mobilności w Katarze wywołała szum. Rząd rozwija swoją infrastrukturę pojazdów elektrycznych, stopniowo wprowadzając więcej stacji ładowania i zagranicznych marek pojazdów elektrycznych. Ostatnio chiński producent samochodów BYD i amerykańska firma technologiczna Tesla jako ostatnie wprowadziły swoje najnowsze modele.