O nas
Kontakt

Limitowana edycja antysmartfonów Kendricka Lamara wyprzeda się w ciągu jednego dnia

Laura Kowalczyk

Limitowana edycja antysmartfonów Kendricka Lamara wyprzeda się w ciągu jednego dnia

(Smartfon) Telefon, nie psuj mojego nastroju.

Zdobywca nagrody Pulitzera, amerykański raper i autor tekstów Kendrick Lamar wkroczył do przestrzeni technologicznej dzięki współpracy nad pgLang Light Phone 2, limitowanym telefonem komórkowym opracowanym przez firmę Dave Free i firmę technologiczną Light.

Jest sprzedawany jako „tylko telefon” i mniej rozpraszająca alternatywa dla innych nowoczesnych konstrukcji – wpisuje się to w trend, który przewiduje większe wsparcie dla „głupich telefonów”, które są urządzeniami mniej inteligentnymi i bardziej praktycznymi.

Minimalistyczny telefon nie posiada przeglądarki internetowej. Możesz dzwonić, pisać SMS-y i ustawiać alarm. Możesz także użyć dodatkowych narzędzi, które obejmują odtwarzacz muzyki, notatki, kalkulator, wskazówki i narzędzie „językowe”, które działa jak magiczna ósemka. Użytkownicy mogą zadać skromnemu telefonowi pytanie i potrząsnąć nim, aby poznać odpowiedź.

Lekki telefon 2
Lekki telefon 2

Eleganckie nowe urządzenie, wypuszczone na rynek w zeszłym tygodniu, zostało wyprzedane w ciągu kilku minut. Trudno się temu dziwić, biorąc pod uwagę wpływy 36-letniego rapera i fakt, że liczba telefonów była ograniczona do zaledwie 250 modeli.

Lekkie telefony oferują minimalistyczne wrażenia bez aplikacji i kolorów, z myślą o tym, aby ludzie byli bardziej obecni w prawdziwym życiu i mniej zależni od swoich urządzeń. Jest to zgodne z etosem marki Light, która opisuje siebie jako „alternatywę dla technologicznych monopoli, które coraz agresywniej walczą o nasz czas i uwagę”.

„Głupie telefony” cieszą się szczególną popularnością wśród pokolenia Z i pokolenia milenialsów, którzy porzucają swoje smartfony na rzecz mniej skomplikowanych (i znacznie, znacznie tańszych) opcji. Rzeczywiście, rosnący trend powrotu ludzi do prostszych, bardziej klasycznych telefonów jest czymś w rodzaju rewolucji retro i odświeżającą alternatywą dla niebezpieczeństw związanych ze przewijaniem zagłady.

Jak podaje ExplodingTopics, na całym świecie ludzie spędzają przed ekranem średnio 6 godzin i 58 minut dziennie, co oznacza wzrost o prawie 50 minut dziennie od 2013 r. Jakby tego było mało niepokojące, badanie przeprowadzone w zeszłym roku przez Uniwersytet Medyczny Lorestan Naukowcy doszli do wniosku, że nadmierne korzystanie ze smartfonów jest silnie skorelowane ze zwiększonym poziomem lęku i stresu, zwłaszcza wśród uczniów.

Odkrywanie na nowo przyjemności świata offline nawiązuje także do nostalgii za starzejącymi się milenialsami, podróży w przeszłość, która wydaje się być zafascynowana pokoleniem Z, czyli pokoleniem, które dorastało przed ekranami. Dla nich przeszłość offline przypomina czasy, kiedy życie wydawało się prostsze i bardziej beztroskie.

W ubiegłym roku firma HMD Global, producent telefonów Nokia, podała, że ​​co miesiąc sprzedaje się dziesiątki tysięcy jej telefonów z klapką i przesuwaniem.

„Widzimy, że rynek telefonów z klapką wzrósł o 5 procent” – powiedział TylkoGliwice Lars Silberbauer, dyrektor ds. marketingu Nokia Phones i HMD Global. „W zeszłym roku podwoiliśmy nasz udział w rynku telefonów z klapką, co jest dla nas dość ważne. I widzimy, że obecnie zjawisko to wzrasta w Europie”.

Silberbauer dodał: „Myślę, że ten trend tak naprawdę polega na tym, że ludzie przejmują kontrolę nad własnym życiem, nad swoim cyfrowym życiem”.