„B2B może być genialne i piękne”: Scott Larson, globalny szef marki i kreatywny w Salesforce, o tym, dlaczego empatia jest tak ważna w marketingu
Scott Larson wie, jak sprzedawać pomysły. Jako dyrektor ds. marketingu i tworzenia globalnej marki w Salesforce oraz były dyrektor kreatywny w Facebooku Scott Larson prowadził liczne kampanie, tworząc inspirujące i wielokrotnie nagradzane treści na platformach tradycyjnych, cyfrowych i społecznościowych.
Jednak jego podejście do tworzenia skutecznych kampanii jest zaskakująco proste. TylkoGliwice Business rozmawiał z Larsonem podczas Festiwalu Kreatywności w Cannes w 2024 r., aby dowiedzieć się więcej o jego wizji kreatywności i opowiadania historii.
„Jestem szczęśliwy jako twórca. Gdybyś dał mi kamień, byłbym tak podekscytowany, że zamknąłbym się w pokoju na tydzień, myśląc o pomysłach, jak sprzedać kamień.
„Jeśli chodzi o to, czy może to być twórcze, czy nie, myślę, że ostatecznie ludzie kochają historie. »
Postaw się w sytuacji klienta
Jeśli chodzi o marketing produktu lub usługi, konieczne jest niezachwiane skupienie się na docelowych odbiorcach i tworzenie komunikatów, które z nimi współgrają.
Łatwiej to powiedzieć niż zrobić, mówi Larson, ponieważ marketerzy często gubią się w funkcjach i zaletach produktu, tracąc z oczu to, dlaczego ktoś powinien się nim tak naprawdę przejmować.
Przyjmując empatyczną perspektywę i naprawdę stawiając się w sytuacji klienta, aby zrozumieć wartość, jaką zyska, możesz stworzyć komunikaty, które będą rezonować i odpowiadać na pytanie „i co z tego?”. „.
„Ludzie myślą, że B2B musi być nudne lub nudne, prawda? Mocno wierzę, że B2B może być synonimem błyskotliwości i piękna” – mówi Larson.
„Niezależnie od tego, czy prowadzisz działalność B2B, czy B2C, myślę, że to B2P, biznes dla ludzi. »
„Ostatecznie musisz sprawić, żeby ludzie o ciebie dbali. Intelektualnie, emocjonalnie, może estetycznie, cokolwiek to jest, musisz ich zainteresować. »
Ponadto marketerzy muszą patrzeć poza własne mury, aby zrozumieć, w jaki sposób ich produkt wpisuje się w szerszy cel społeczny i opowiadać historie uwzględniające ten szerszy i odważniejszy punkt widzenia.
„Ludzie kochają historie. Chociaż technologia może być najnowocześniejsza, opowiadana historia jest ponadczasowa” – powiedział.
Sztuczna inteligencja pomoże wydobyć kreatywne pomysły
Powtarzając uczucia wielu uczestników festiwalu w Cannes 2024, Larson wyraził pozytywną opinię na temat potęgi sztucznej inteligencji. Wierzy, że sztuczna inteligencja umożliwi marketerom tworzenie spersonalizowanych i kreatywnych treści dla ich klientów, co doprowadzi do głębszych kontaktów osobistych.
„Naprawdę wierzę, że sztuczna inteligencja pozwoli ludziom jeszcze bardziej zbliżyć się do ludzi” – powiedział.
Ponadto sztuczna inteligencja zamiast je zastępować, zwiększa ludzką kreatywność i pomysłowość. W generatywnej sztucznej inteligencji do napisania instrukcji dla sztucznej inteligencji potrzebni są ludzie, co czyni ich inicjatorami nowych pomysłów.
„Definicja nowego pomysłu polega na wzięciu dwóch rzeczy, które już istnieją, i połączeniu ich w celu stworzenia czegoś nowego. Kiedy używasz sztucznej inteligencji, musisz ją o to poprosić. Zatem to ty, człowiek, musisz zacząć od kreatywnego pomysłu.