O nas
Kontakt

Lufthansa City Airlines: Jaka jest nowa linia lotnicza niemieckiego przewoźnika flagowego i dokąd będzie latać?

Laura Kowalczyk

Lufthansa City Airlines is bringing new short-haul flight routes to Germany this month.

Nowa linia lotnicza Niemiec startuje w tym miesiącu. Oto dokąd będzie latać.

Zupełnie nowe linie Lufthansa City Airlines wystartują w swój pierwszy lot 26 czerwca, uruchamiając nowe połączenia na krótkim i średnim dystansie do Niemiec.

Rezerwacje dla nowej linii lotniczej są już otwarte i skupiają się na lotach przesiadkowych Lufthansy z głównych przesiadek we Frankfurcie i Monachium.

Oto, dokąd poleci i jak może zmienić podróże lotnicze w Europie.

Gdzie będą latać Lufthansa City Airlines?

Pierwszy lot nowej spółki zależnej Lufthansy odbędzie się z Monachium w Niemczech do Birmingham w Wielkiej Brytanii.

Oprócz istniejącej spółki zależnej Lufthansa CityLine, nowa Lufthansa City będzie docelowo obsługiwać trasy krajowe i europejskie ze swoich baz w Monachium i Frankfurcie.

W 2024 r. kierunki krajowe obejmą Berlin, Bremę, Kolonię, Bonn, Düsseldorf, Hamburg i Hanower.

Poza Niemcami przewoźnik będzie początkowo latał do Bordeaux we Francji oraz Manchesteru i Birmingham w Wielkiej Brytanii.

Oczekuje się, że w przyszłości zostaną dodane kolejne loty do Europy. W 2025 r. planowane kierunki to Paryż Charles de Gaulle, Tuluza-Blagnac i Lyon-Saint Exupéry we Francji; Bilbao i Barcelona w Hiszpanii; Praga w Czechach; Lublana w Słowenii; Zagrzeb w Chorwacji; Kraków w Polsce; Belgrad w Serbii; Sofia w Bułgarii; Bukareszt w Rumunii; Helsinki w Finlandii; Göteborg-Landvetter w Szwecji; Oslo w Norwegii; Luksemburg; i Dublinie w Irlandii.

Jaka jest różnica pomiędzy Lufthansa CityLine i Lufthansa City?

Choć Lufthansa CityLine i Lufthansa City mają podobne nazwy, są odrębnymi spółkami zależnymi niemieckiego przewoźnika flagowego.

Według Lufthansy nowa linia lotnicza będzie obsługiwać rynki, których nie obsługiwała poprzednia, pomoże obniżyć koszty i wzmocni konkurencyjność firmy na krótkich trasach.

Jednak związki zawodowe wzbudziły podejrzenia co do tego posunięcia, gdy zostało ono ogłoszone w zeszłym roku. Niemiecki związek pilotów Vereinigung Cockpit (VC) stwierdził, że spółkę zależną utworzono w celu obejścia zobowiązań umownych pracowników Grupy Lufthansa, których zachęcano do ubiegania się o stanowiska w nowej linii lotniczej.

Podobnie Centrum Lotnictwa (CAPA) stwierdziło, że Lufthansa City to „kolejna nowa platforma pomagająca (Grupie Lufthansa) w obejściu restrykcyjnych warunków umów pilotażowych, obniżając w ten sposób koszty pracy i zwiększając elastyczność siły roboczej”.

TylkoGliwice Travel skontaktował się z obydwoma związkami w sprawie ich obecnego stanowiska, ale ten nie odpowiedział.