Główne europejskie działania luksusowe uległy wzrostowi wzrostu, głównie z powodu globalnej siły nabywczej Douci, w szczególności w Chinach.
LVMH, największa luksusowa marka na świecie, zgłosiła swoje najgorsze kwartalne wyniki od 2020 r. W ciągu trzech miesięcy poprzedzającego wrzesień, co spowodowało 10% spadek potwierdzenia (ADR) na rynkach amerykańskich. Zgodnie z komunikatem prasowym sprzedaż organicznej trzeciego kwartału konglomeratu z siedzibą w Paryżu spadła o 3% w rocznym przesuwaniu, oznaczając pierwszy spadek od pandemii, napędzany osłabieniem popytu w Chinach i Japonii.
Podczas konferencji wyników dotyczących wyników dyrektor finansowy Jean-Jacques Guioni zauważył: „Zaufanie konsumentów w Chinach kontynentalnych powraca z najniższym wszechczasów, osiąganym podczas Covid”. Wzmocniony japoński jen miał również wpływ na popyt konsumentów w Japonii, który pozostaje jednym z głównych rynków grupy.
Ponadto LVMH może zapłacić dodatkowy podatek od osób prawnych od 700 milionów euro do 800 milionów euro w przyszłym roku na podstawie polityki nowego premiera mających na celu zwiększenie opłat z największych firm we Francji, zgodnie z dyrektorem finansowym Jean-Jacques Giiony podczas podczas gdy podczas wezwanie do analityka.
Wyniki finansowe
Druga firma europejska ogłosiła obrót w wysokości 19,08 mld euro w trzecim kwartale, w porównaniu z 19,964 mld euro w tym samym okresie ubiegłego roku, i znaczny spadek o 10% w porównaniu do 21,206 mld euro w drugim kwartale. Analitycy Barclays spodziewali się 2% wzrostu dochodu w trzecim kwartale.
Według kategorii, największy segment, grupa firm mody i skóry – domy dla takich marek, jak Louis Vuitton i Dior – generowały dochód 9,151 mld euro, co stanowi spadek o 5% w porównaniu z poprzednim rokiem. Wines & Spirits nadal podlegały spowolnieniu netto, co stanowi spadek o 7% rocznej zmiany, po spadku o 12% i 5% odpowiednio w pierwszym i drugim kwartale.
W szczególności sprzedaż w Japonii wykazała oznaki spowolnienia, przy czym wzrost o 20% w porównaniu z 32% i 57% przepięć w pierwszych dwóch kwartałach. W pozostałej części Azji, głównie w Chinach, sprzedaż spadła o 16% rocznej zmiany, po spadku o 14% i 6% w pierwszym i drugim kwartale. Podczas gdy wzrost dochodów był stabilny w Stanach Zjednoczonych, sprzedaż w Europie wzrosła o 2% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Należy zauważyć, że ważna część sprzedaży LVMH w Europie i Japonii jest motywowana przez chińskich turystów, podkreślając radykalny wpływ chińskiego popytu na największą luksusową markę na świecie.
Mimo to LVMH utrzymał pozytywną perspektywę, oświadczając: „W niepewnym środowisku gospodarczym i geopolitycznym grupa pozostaje pewna siebie i utrzyma strategię koncentrującą się na ciągłym doskonaleniu możliwości jego znaków, w oparciu o autentyczność i jakość jej Produkty, doskonałość, doskonałość, w organizacji dystrybucyjnej i zwinnej. LVMH wykorzysta swoje potężne znaki i talent swoich zespołów, aby wzmocnić swoją pozycję światowego przywództwa w produktach luksusowych w 2024 r. ”.
Optymizm bodźca chińskiego zanika
Postpandemiczna wycieczka na zakupy dla europejskich marek luksusowych straciła impet od zeszłego roku, optymizm związany z środkami stymulacji Chin zanika z ostatniej fali. Akcje LVMH skoczyły o 19% pod koniec września w ciągu tygodnia w celu ogłoszenia pakietu odzyskiwania w Chinach. Jednak większość z tych zysków została zniszczona w październiku, ponieważ w Pekinie ekonomicznej brakowało przekonujących szczegółów, a w tym tygodniu opublikowano wiele rozczarowujących danych ekonomicznych z Chin.
Biorąc pod uwagę zależność firmy w odniesieniu do chińskich konsumentów, kluczowe będzie monitorowanie odpraw i przyszłych danych ekonomicznych. Oczekuje się, że chiński minister mieszkaniowy zorganizuje w czwartek informację prasową, w której więcej szczegółów dotyczących środków odzyskiwania mających na celu ponowne uniesienie rynku nieruchomości, które należy ujawnić i stymulujące zaufanie konsumentów. Ponadto oczekuje się, że Chiny opublikują w piątek kilka kluczowych wskaźników ekonomicznych, w szczególności PKB w trzecim kwartale, produkcję przemysłową, sprzedaż detaliczną i inwestycje w środki trwałe.
Dilin Wu, strateg ds. Badań w PeppPerstone, powiedział: „Przy stosunku długu / PKB w Chinach znacznie niższych niż w przypadku głównych narodów opracowanych jako Stany Zjednoczone, każdy sygnał kolejnego stałego komitetu NPC w tym miesiącu -CII podwyższonego wzrost Dodatkowy budżet lub ekspansja 2024 r. Deficyt budżetowy mógłby, moim szacunkiem, dodać 40 do 50 podstawowych punktów do wzrostu PKB Chin w 2025 r. ” – dodała:„ Jak Chiny pozostają kluczowym partnerem handlowym, każde odrodzenie Pekinu może stymulować zapotrzebowanie na produkty luksusowe i europejskie produkty wydobywcze, oferując wiatr europejski. ”