O nas
Kontakt

Mark Zuckerberg rozpoczyna konferencję Meta Connect, skupiającą się na rzeczywistości wirtualnej i sztucznej inteligencji

Laura Kowalczyk

Mark Zuckerberg rozpoczyna konferencję Meta Connect, skupiającą się na rzeczywistości wirtualnej i sztucznej inteligencji

Organizowana przez firmę konferencja Connect to dwudniowe wydarzenie poświęcone przyszłości Meta w zakresie sztucznej inteligencji (AI) i rzeczywistości wirtualnej (VR).

Mark Zuckerberg, rozpoczynając w tym tygodniu konferencję Meta Connect, położył nacisk na rzeczywistość wirtualną (VR) i sztuczną inteligencję (AI).

Dyrektor generalny technologicznego giganta znanego wcześniej jako Facebook zaprezentował nową wersję zestawu słuchawkowego do wirtualnej rzeczywistości – Quest 3.

Zuckerberg powiedział, że Meta chce zbudować „przyszłość połączeń międzyludzkich”, w której ludzie wchodzą w interakcję z hologramowymi wersjami znajomych i gdzie pomagają im boty AI.

„Wkrótce to, co fizyczne i cyfrowe, połączą się w czymś, co nazywamy metaświatem” – powiedział.

Wprowadził także osobistego asystenta AI, z którym można wchodzić w interakcję w aplikacjach do przesyłania wiadomości Meta, a także przedstawił kolejną wersję inteligentnych okularów Ray Ban Stories firmy.

Okulary umożliwiają nagrywanie filmów, transmisję na żywo, słuchanie muzyki i interakcję z asystentami AI.

„Inteligentne okulary to idealna forma, dzięki której asystent AI może zobaczyć to, co widzisz i usłyszeć to, co słyszysz” – powiedział Zuckerberg. Okulary są dostępne w przedsprzedaży w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii.

Wirtualna rzeczywistość i transformacja AI

Meta jest w trakcie transformacji korporacyjnej, która według niej zajmie lata.

Chce ewoluować od dostawcy platform społecznościowych, aby stać się dominującym w świecie VR zwanym metaverse, wyłaniającą się trójwymiarową przestrzenią cyfrową.

Transformacja przebiegła jednak wolniej niż oczekiwano i kosztowała firmę miliardy dolarów.

Główną działalnością Meta pozostaje reklama na platformach mediów społecznościowych, Facebooku i Instagramie.

Od listopada ubiegłego roku firma zwolniła 20 000 pracowników ze względu na spadek liczby reklam w Internecie i niepewność co do światowej gospodarki.

Tymczasem sztuczna inteligencja jest częścią długoterminowej wizji firmy.

Meta wypuściła latem Llamę 2, następną generację swojego wielkojęzykowego modelu sztucznej inteligencji, a w środę zaprezentowała generator obrazów AI o nazwie Emu, który tworzy obrazy na podstawie podpowiedzi użytkowników.

Podobnie jak Google i Microsoft, Meta od dawna ma duży zespół badawczy złożony z informatyków zajmujących się rozwojem technologii sztucznej inteligencji.

Zostało to jednak przyćmione, gdy wydanie ChatGPT wywołało pośpiech w czerpaniu zysków z narzędzi „generatywnej sztucznej inteligencji”, które mogą tworzyć nową prozę, obrazy i inne media.