O nas
Kontakt

Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny w Genewie: Firmy samochodowe ścigają się, aby przejść z silników benzynowych na elektryczne

Laura Kowalczyk

Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny w Genewie: Firmy samochodowe ścigają się, aby przejść z silników benzynowych na elektryczne

W tym odcinku The Exchange jedziemy na Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny w Genewie do Doha, aby spotkać się z wiodącymi światowymi markami samochodów, które wspólnie decydują o przyszłości sektora motoryzacyjnego.

Warta wiele bilionów dolarów branża samochodowa zmienia się w szybkim tempie. W tym specjalnym odcinku The Exchange odwiedzamy Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny w Genewie w Katarze, gdzie liderzy Toyoty, Kia i BMW relacjonują wyścig od benzyny do napędu elektrycznego.

Giełda spotkała się z wiodącymi światowymi markami samochodów, gdy spotykały się one w Katarze, aby zdecydować o przyszłości sektora.

Motoryzacyjni giganci nieustannie idą do przodu

Branże nie są dużo większe niż branża samochodowa. Według analityków branżowych IBISWorld wartość światowego przemysłu motoryzacyjnego szacuje się na ponad 4 biliony dolarów.

Sektor ten jest tak duży, że w Europie 7% wszystkich miejsc pracy jest związanych z samochodami. Producenci są zajęci wprowadzaniem ogromnych zmian niezbędnych do odegrania swojej roli w walce ze zmianami klimatycznymi.

Naukowcy przewidują ogromny wzrost popytu na pojazdy elektryczne – do końca 2023 r. ma zostać sprzedanych 14 milionów sztuk.

Giełda nawiązała kontakt z najlepiej sprzedającym się producentem samochodów na świecie, Toyotą, i według Consumer Reports, marką samochodową numer jeden, BMW, aby poznać przyszłą wizję ich marek.

„Technologia i innowacja są sercem Toyoty” – ujawnił Yazan Mustafa, starszy dyrektor dealerski Toyoty na Bliskim Wschodzie.

Yazan Mustafa, starszy dyrektor dealerski Toyota na Bliski Wschód
Yazan Mustafa, starszy dyrektor dealerski Toyota na Bliski Wschód

„Toyota realizuje dziś wielościeżkową strategię, w ramach której inwestuje w wiele technologii, takich jak silniki elektryczne, ogniwa paliwowe, silniki hybrydowe, silniki benzynowe i spalinowe. Zatem wszystkie te technologie mieszają się, kształtując przyszłość motoryzacji. Branża motoryzacyjna.”

„Dwa tematy są dla nas naprawdę ważne” – powiedział dr Matthias Hartel, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w BMW na Bliski Wschód. „Przede wszystkim bardzo uważnie słuchamy trendów i tego, co dzieje się na całym świecie, i widzimy, że zrównoważony rozwój jest jedną z rzeczy, a świadomość ekologiczna jest jedną z rzeczy, które zyskują na popularności.

Dr Matthias Hartel, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu BMW na Bliski Wschód
Dr Matthias Hartel, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu BMW na Bliski Wschód

„Myślę, że druga część, która jest dla nas bardzo ważna, to nasi klienci. Dlatego bardzo słuchamy, co chcą powiedzieć, a także bardzo uważnie słuchamy, czego chcą i co cenią w samochodach”.

Kia robi ogromne postępy w sprzedaży samochodów elektrycznych

Koreański gigant samochodowy, Kia, odnotowuje stały wzrost w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a sprzedaż samochodów ekologicznych gwałtownie rośnie. Rzeczywiście, sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosła o 87% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

„Koncentrujemy się na strategii, która skupia się na elektryfikacji jako kluczowej rzeczy” – powiedział Yaser Shabsogh, wiceprezes Kia ds. operacji komercyjnych na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

„Ponadto ideą łączności jest zapewnienie, że nasze pojazdy będą w pełni połączone z siecią i zapewnienie klientom w pełni połączonych wrażeń, gdy znajdą się w naszych pojazdach. Ponadto w drugiej połowie tej dekady praktycznie wszystkie nasze pojazdy będą mogły korzystać z autonomicznej jazdy będą autonomiczne lub gotowe do działania autonomicznego, co oznacza, że ​​jeśli chcesz, możesz bardzo łatwo dotrzeć do tego punktu. Koncentrujesz się także na tworzeniu nowego gatunku pojazdów, pojazdów specjalnie zaprojektowanych. To prawie jak dostosowywanie do n-tego stopnia” – powiedział The Exchange.

Yaser Shabsogh, wiceprezes ds. operacji handlowych na Bliskim Wschodzie i w Afryce, Kia
Yaser Shabsogh, wiceprezes ds. operacji handlowych na Bliskim Wschodzie i w Afryce, Kia

Kia, wraz z wieloma innymi markami samochodów, odwiedziła Doha, aby podzielić się nowymi pomysłami i rozwiązać problemy całej branży. Ale jaki był pomysł zorganizowania w Katarze wydarzenia będącego synonimem Europy?

„Wszystko zaczęło się w lipcu 2020 r.” – wyjaśnił dyrektor generalny Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, Sandro Mesquita.

„Otrzymałem telefon od Jego Ekscelencji Pana Akbara al-Bakera z pytaniem, czy byłbym zainteresowany zorganizowaniem jednej edycji Międzynarodowej Wystawy Genewskiej w Doha i przeprowadzeniem całego procesu. Powiedzieliśmy, ale dlaczego chcemy, żebyśmy to zrobili jedną edycję i dlaczego nie pomyśleć o zwiększeniu zasięgu i wspólnym opracowaniu zupełnie nowej koncepcji. Dlatego wpadliśmy na pomysł festiwalu doskonałości motoryzacyjnej. I dlatego jesteśmy dzisiaj w Doha na pierwszej edycji.

Sandro Mesquita, dyrektor generalny Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie
Sandro Mesquita, dyrektor generalny Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie

Klasyczne projekty dla współczesnego świata

Pasja do samochodów kwitnie nie tylko w Doha. W Holandii Martijn Van Dijk i jego firma Voiture Extravert pomagają klasycznym samochodom stać się ekologicznymi.

Ponieważ wiele klasycznych samochodów ma problemy ze spełnieniem norm emisji, Martijn ma misję w tej firmie.

„Ponownie kolor na ulicach. Naprawdę kochamy klasyczne samochody i jesteśmy naprawdę rozczarowani, że nie widujemy ich już w okolicy” – powiedział The Exchange.

Martijn van Dijk, Ekstrawertyk Voiture
Martijn van Dijk, Ekstrawertyk Voiture

Martijn i jego zespół pokazali The Exchange Porsche 911 z lat 60. XX wieku, które całkowicie przerobili na pojazd elektryczny.

Voiture Extravert wprowadzono na rynek w 2016 roku. Otrzymują bezsilnikowe nadwozia 911 z Niemiec i tworzą własny, wysokiej klasy układ silników elektrycznych, który instalują.

Mają zasięg 400 km, a każdy samochód jest wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania cyfrowe. Ale nie są tanie. Minimalna cena za samochód wynosi 350 000 euro.

„Samo odrestaurowanie klasycznego samochodu na poziomie, na którym go przywracamy, zwykle kosztuje 200 000 euro” – wyjaśnił Martijn.

Pracownik Voiture Extravert przerabia klasyczny samochód na samochód w pełni elektryczny
Pracownik Voiture Extravert przerabia klasyczny samochód na samochód w pełni elektryczny

„Oczywiście postępujemy bardzo mądrze. Robimy to w małych seriach produkcyjnych, co sprawia, że ​​jest to bardziej opłacalne, ale stanowi to naprawdę dużą część naszych kosztów”.

Voiture Extravert sprzedało dotychczas dziesięć samochodów, a w tym roku planuje sprzedać 12 i wysłać je do nabywców na całym świecie.

Kryzys klimatyczny na zawsze zmienił branżę samochodową. Wyścig o dywersyfikację z silników benzynowych na elektryczne nabiera tempa. Technologia na nowo definiuje znaczenie prowadzenia pojazdu. Jednak pomimo tych bezprecedensowych zakłóceń plan działania dla sektora samochodowego nadal wykazuje silne oznaki wzrostu.