O nas
Kontakt

Podróże koleją w USA zostaną ulepszone o 15 miliardów euro na trasie Boston–Waszyngton

Laura Kowalczyk

Podróże koleją w USA zostaną ulepszone o 15 miliardów euro na trasie Boston–Waszyngton

„W końcu udało nam się to zrobić” – powiedział Prezydent podczas wydarzenia mającego na celu zaprezentowanie ruchliwych inwestycji w ramach korytarza północno-wschodniego.

Joe Biden umacnia swoją reputację największego fana Amtraka w USA.

Prezydent od dawna znany jest ze swojej miłości do National Railroad Passenger Corporation, w skrócie Amtrak, która obsługuje połączenia międzymiastowe w większości stanów USA.

Odwiedzając wczoraj warsztat konserwacji pociągów w swoim rodzinnym stanie Delaware, Biden zaprezentował inwestycje federalne o wartości ponad 16 miliardów dolarów (prawie 15 miliardów euro) w podróże koleją wzdłuż ruchliwego korytarza północno-wschodniego.

Przebył trasę rozciągającą się z Bostonu do Waszyngtonu. „tysiące” razy.

„W końcu nam się to udaje” – powiedział o długo opóźnianych ulepszeniach.

Dlaczego w Stanach Zjednoczonych nie mamy najlepszego systemu kolei na świecie?

Podczas wydarzenia w Bear, około 20 kilometrów od jego domu w Wilmington, prezydent podkreślił wydatki na modernizację 25 projektów pociągów pasażerskich wzdłuż linii kolejowej.

„Dlaczego w Stanach Zjednoczonych nie mamy najlepszego systemu kolei na świecie?” – zapytał Biden.

Zauważając, że lepsze połączenia kolejowe w niektórych z najbardziej ruchliwych lokalizacji w Ameryce pomogłoby złagodzić ruch samochodowy i potencjalnie zmniejszyć zużycie paliw kopalnych, dodał: „Jest o wiele więcej, co możemy zrobić, aby poprawić środowisko i jakość życia”.

Korytarz Północno-Wschodni to najbardziej ruchliwa linia kolejowa w Ameryce

Według Białego Domu Amtrak obsługuje dziennie około 800 000 kursów korytarzem północno-wschodnim, co czyni go najbardziej ruchliwym korytarzem kolejowym w kraju. Poniedziałkowe wydarzenie połączyło dwie rzeczy bliskie sercu Bidena: Amtrak i Delaware.

„Dobrze jest być w domu” – oświadczył. „Nie ma lepszego miejsca na ogłoszenie tego niż w moim rodzinnym stanie”.

Fundusze na ulepszenia kolei pochodzą z ponadpartyjnej ustawy o infrastrukturze o wartości około 1 biliona dolarów (0,94 biliona euro), którą Biden podpisał prawie dwa lata temu. To jedno z kilku osiągnięć legislacyjnych, które ogłasza w wyścigu prezydenckim, który może obejmować rewanż z byłym prezydentem Trumpem.

Według Białego Domu, zgodnie z prawem Amtrak otrzyma około 66 miliardów dolarów (62 miliardów euro) na nowe inwestycje.

„Wiem o tym mówiłem od dawna” – powiedział Biden o ulepszeniach kolei. „W końcu udało nam się to zrobić”.

Biden obiecuje, że jeśli zostanie ponownie wybrany, podróżowanie pociągami będzie lepsze

Biden, dla którego wydatki na infrastrukturę stał się centralnym elementem swojej kampanii reelekcyjnej, w swoim przemówieniu skrytykował republikańskich zwolenników ruchu „Uczyń Amerykę znów wielką” za chęć „obcięcia” budżetu Amtraka.

„Staramy się, aby podróżowanie koleją było łatwiejsze, szybsze, bezpieczniejsze i bardziej niezawodne” – powiedział. „Próbują uczynić to wolniejszym, trudniejszym i mniej bezpiecznym”.

Przed swoimi oficjalnymi uwagami rozpromieniony Biden rozmawiał i śmiał się z pracownikami warsztatu technicznego Amtrak. Zapytał jedną z nich, jak się czuje, a kiedy nadeszła odpowiedź: „Dobrze, jak się masz?” Biden odpowiedział: „No cóż, mam dla ciebie około 16 miliardów dolarów”, wywołując śmiech.

Innemu opowiedział o nadchodzących wydatkach na roboty publiczne: „Wiesz, stary, że będziesz miał dużo nowych pociągów”.

Niebiesko-biały znak wzdłuż torów głosił „Ulepszenie korytarza północno-wschodniego” i „Projekt założony na mocy dwupartyjnej ustawy o infrastrukturze prezydenta Joe Bidena”.

Biden przejechał na Amtraku ponad 1 milion mil

W ciągu 36 lat pełnienia funkcji senatora Biden codziennie podróżował tam i z powrotem z Wilmington do Waszyngtonu. Prezydent twierdzi, że w swojej karierze w służbie publicznej przejechał na Amtraku ponad 1 milion mil, a w poniedziałek pokazał, że zna tę trasę z pierwszej ręki.

Mówiąc o kluczowym tunelu kolejowym w Baltimore, Biden powiedział, że jest to „główny punkt kontrolny, ale jest też głównym wąskim punktem”. Mówił o nieszczelnościach, które mogą powodować opóźnienia, a także o ostrych zakrętach w innych miejscach, które zmuszają zatłoczone pociągi do zwalniania.

„Nie musisz mi mówić” – powiedział Biden o częstych opóźnieniach pociągów. „Przeżyłem to”.