O nas
Kontakt

Polityka UE. Szef Microsoftu twierdzi, że środki antymonopolowe stosowane w zespołach mogą wymagać więcej pracy

Laura Kowalczyk

Microsoft

Gigant technologiczny dokonał zmian po wszczęciu dochodzenia przez Komisję Europejską latem ubiegłego roku.

Oddzielenie zespołów od pakietu Microsoft Office może nie wystarczyć, aby zapewnić zgodność z unijnymi regułami konkurencji, powiedział dzisiaj (4 czerwca) wiceprzewodniczący i prezes firmy Microsoft Brad Smith.

W październiku ubiegłego roku firma podjęła decyzję o rozdzieleniu usług po tym, jak Komisja Europejska wszczęła w lipcu 2023 r. formalne dochodzenie w sprawie giganta technologicznego w związku z obawami, że zapewnił on aplikacji do przesyłania wiadomości i wideokonferencji Teams nieuczciwą przewagę nad konkurencją, włączając ją do swoich usług Office 365 i Pakiety Microsoft 365.

Przemawiając podczas okrągłego stołu medialnego w Brukseli, Smith powiedział, że pomimo wielu wysiłków włożonych w rozwiązanie tego problemu, „wydaje się oczywiste, że nasza praca jeszcze się nie zakończyła”.

„Chciałem, żebyśmy znaleźli rozwiązanie problemów związanych z Teams, dlatego podjęliśmy kroki w Europie i poza Europą. Podjęliśmy kroki, których oczekiwali od nas ludzie, ale myślę, że mogą wymagać dodatkowych kroków” – powiedział.

W oświadczeniu przesłanym do TylkoGliwice w kwietniu tego roku rzecznik Microsoftu stwierdził, że rozszerzenie środka na cały świat „zapewni przejrzystość naszym klientom”.

Stwierdził, że nie będzie „zaskoczeniem”, jeśli spółka otrzyma pisemne zgłoszenie zastrzeżeń – co będzie formalnym kolejnym krokiem w procesie dochodzeniowym.

„Ale nie zawsze prowadzi to do sprawy. Jeśli taki zdobędziemy, będziemy z nim pracować, aby zobaczyć i zrozumieć. Jesteśmy zaangażowani, gdzie tylko możemy, w znalezienie rozwiązania tych obaw” – dodał.

Smith spotkał się dziś w Brukseli z unijną komisarz ds. konkurencji Margarethe Vestager, ale nie podał więcej szczegółów dyskusji.

Dochodzenie antymonopolowe prowadzone przez unijnego dyrektora wykonawczego było związane ze skargą złożoną w 2020 r. przez platformę komunikacyjną Slack, obecnie należącą do Salesforce.