O nas
Kontakt

„Ponieważ jestem tego warta”: szefowa L'Oréal Paris wyjaśnia, dlaczego hasło nadal musi być „radykalne”

Laura Kowalczyk

L

Globalna prezes marki L'Oréal Paris opowiada historię stojącą za kultowym hasłem i wyjaśnia, dlaczego chciałaby, żeby przestało być potrzebne.

Stworzone w 1971 roku przez młodą amerykańską copywriterkę, obecnie cieszące się złą sławą hasło reklamowe firmy L'Oréal Paris „Bo jestem tego warta”, podkreślające wartość kobiet, pojawiło się w czasach, gdy w postrzeganiu reklam skierowanych do kobiet dominowali mężczyźni.

„To było na początku feminizmu w USA. A twierdzenie o wartości kobiety w reklamie, to było naprawdę pierwsze takie wydarzenie” – powiedziała Delphine Viguier-Hovasse, Global Brand President w L'Oréal Paris, w wywiadzie dla TylkoGliwice Culture podczas Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności w Cannes Lions.

„Od tego czasu budujemy całą historię (**L'Oréal Paris**)(VivaTech 2022: Grupa luksusowa LVMH i gigant kosmetyczny L'Oréal o przyjęciu metawersum i nowych technologii), dając kobietom władzę i poczucie własnej wartości”.

„Radykalne” słowa „wciąż aktualne”

Według raportu World Bank Group opublikowanego w marcu, luka płciowa w miejscu pracy jest znacznie większa, niż wcześniej sądzono. Twierdzi się w nim, że kobiety korzystają z mniej niż dwóch trzecich praw mężczyzn i że żaden kraj nie zapewnia kobietom równych szans, nawet najbogatsze gospodarki.

Viguier-Hovasse uważa, że ​​slogan L'Oréal Paris przetrwał próbę czasu, minęło już ponad pół wieku, ponieważ „twierdzenie i głośne wołanie, że kobiety są tego warte, jest nadal bardzo aktualne”.

„Te słowa są w rzeczywistości radykalne i nadal potrzebujemy, żeby takie były” – powiedziała.

Te radykalne słowa napisała 23-letnia Ilon Specht. Choć ich długowieczność jest czymś godnym podziwu, Delphine ma nadzieję na świat, w którym nie będą musieli przetrwać stulecia.

„Obawiam się, że to hasło przetrwa kolejne 50 lat, ponieważ obawiam się, że musimy nieustannie powtarzać kobietom na tej planecie, że są tego warte, że mają taką samą wartość”.

Przełamywanie barier w pracy

Na początku tego roku L'Oréal Paris uruchomił nową kampanię o nazwie „Worth It Resume”, której celem jest zachęcenie kobiet do zostania przedsiębiorcami. W kampanii kobiety udostępniają swoje „życiorysy” na LinkedIn, w których szczegółowo opisują zmagania i niepowodzenia, które doprowadziły je do dzisiejszego sukcesu.

„To CV motywuje kobiety, by odważnie tworzyły sobie miejsca pracy, by odważnie zakładały start-upy i nie dały się powstrzymać strachowi przed porażką” – powiedziała Viguier-Hovasse.

Stawianie czoła napaściom ulicznym

L'Oréal Paris również pracuje nad zwalczaniem molestowania kobiet na ulicy. W badaniu przeprowadzonym w zeszłym roku prawie połowa respondentów stwierdziła, że ​​odrzucają okazje z powodu strachu przed tym, a nieco ponad 40 procent zgłosiło, że opuszczają wydarzenia towarzyskie.

„Nie mogą mieć pracy po studiach, żeby zarobić pieniądze, bo jest noc, nie chcą jeździć metrem. Więc to naprawdę problem, żeby nie chodzić swobodnie po ulicach” – wyjaśnił Viguier-Hovasse.

Od 2020 r. firma prowadzi program „Stand Up Against Street Harassment”, aby zająć się tym problemem. Dzięki jego pracy ponad 2,8 mln osób otrzymało szkolenie w 46 krajach – w tym bezpieczną interwencję, jeśli doświadczyły lub były świadkami molestowania ulicznego.