O nas
Kontakt

Porsche rezygnuje z celów dotyczących samochodów elektrycznych, ponieważ popyt nie rośnie

Laura Kowalczyk

Porsche Taycan EV

Informacja ta pojawiła się po tym, jak Porsche ostrzegło, że produkcja niektórych samochodów ucierpiała z powodu niedoboru części aluminiowych w wyniku zalania fabryki kluczowego europejskiego dostawcy.

Producent samochodów luksusowych Porsche zrezygnował ze swojego planu sprzedaży pojazdów elektrycznych (EV) z powodu braku popytu ze strony klientów.

Producent supersamochodów sportowych wcześniej twierdził, że do 2030 roku wartość pojazdów elektrycznych będzie stanowić aż 80% jego nowych celów sprzedażowych.

Szefowie firm złagodzili jednak tę liczbę i stwierdzili, że wszystko będzie zależało wyłącznie od zainteresowania.

W oświadczeniu opublikowanym przez The Telegraph firma Porsche stwierdziła: „Przejście na pojazdy elektryczne zajmie więcej czasu, niż zakładaliśmy pięć lat temu.

„Nasza strategia produktowa jest tak skonstruowana, że ​​moglibyśmy dostarczyć ponad 80% naszych pojazdów jako całkowicie elektryczne w 2030 r. – w zależności od popytu klientów i rozwoju elektromobilności”.

Porsche nie jest jedynym producentem samochodów, który cierpi z powodu niechęci klientów do przejścia na pojazdy elektryczne. Podobno kierowcy niechętnie dokonują przejścia z powodu obaw o najnowszą technologię, a także niskoemisyjne „e-paliwa” będące alternatywą dla benzyny.

W komentarzu dla TylkoGliwice rzecznik Porsche powiedział, że nie obniża swojego celu, ale „po prostu odzwierciedla sytuację wokół rozwoju e-mobilności na całym świecie”.

Wcześniej w oświadczeniu napisano: „Nasza strategia produktowa ma na celu umożliwienie w pełni zelektryfikowania ponad 80% naszych nowych samochodów do roku 2030 – w zależności od popytu naszych klientów i rozwoju elektromobilności w poszczególnych regionach świata.

„Porsche bardzo uważnie śledzi dalszy rozwój sytuacji i jest elastycznie przygotowane na przyszłość, aby móc reagować na najnowsze wymagania klientów i przepisy, nawet po roku 2030.

„Elastyczność między mocami produkcyjnymi ICE/BEV i PHEV jest kluczowa i niezbędna do spełnienia zróżnicowanych wymagań klientów i rynku”.