O nas
Kontakt

Potencjalny nowy nabywca TikToka popiera wezwanie amerykańskiego chirurga generalnego do umieszczania ostrzeżeń zdrowotnych w mediach społecznościowych

Laura Kowalczyk

June 2024; Frank McCourt, Founder, McCourt Global, on Centre Stage during day one of Collision 2024 at the Enercare Centre in Toronto, Canada.

Frank McCourt stwierdził, że media społecznościowe to „epidemia” i wierzy w zbudowanie modelu innego niż algorytm TikToka.

Amerykański biznesmen ubiegający się o zakup TikToka oświadczył, że zdecydowanie popiera wezwania do umieszczania w mediach społecznościowych ostrzeżeń zdrowotnych, takich jak produkty tytoniowe, nazywając media społecznościowe „epidemią” „powiązaną ze znaczącymi szkodami dla zdrowia psychicznego nastolatków”.

W poniedziałek na konferencji poświęconej technologii Collision w Toronto w Kanadzie Frank McCourt powiedział, że zgadza się z artykułem amerykańskiego generała chirurga Viveka Murthy’ego opublikowanym w „New York Times” zatytułowanym „Dlaczego wzywam do umieszczenia etykiety ostrzegawczej na platformach mediów społecznościowych”.

Założyciel McCourt Global powiedział: „naszym obowiązkiem jako dorosłych jest oczywiście ochrona następnego pokolenia”.

„Nasz chirurg naczelny zwraca na to uwagę. Wiele innych osób robi to samo. Myślę, że ten ruch ma miejsce, kiedy tu siedzimy.”

„Zapraszam was wszystkich do przyłączenia się, ponieważ tego właśnie potrzeba, aby zmienić sytuację i stworzyć tę alternatywę. Musimy naprawić technologię” – powiedział McCourt.

Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne podało w badaniu z 2019 r., że odsetek młodych dorosłych z myślami samobójczymi lub innymi wynikami związanymi z samobójstwem wzrósł o 47% w latach 2008–2017, kiedy to gwałtownie wzrosło korzystanie z mediów społecznościowych wśród młodych dorosłych.

Dyrektor generalny Meta Mark Zuckerberg przeprosił w styczniu rodziców, którzy powiedzieli, że jego platforma Instagram przyczyniła się do samobójstw lub wykorzystywania ich dzieci podczas przesłuchania w Senacie USA, który wysłuchał także zeznań dyrektor naczelnej X Lindy Yaccarino, dyrektora generalnego Snap Evana Spiegela, dyrektora generalnego TikTok Shou Zi Chewa i dyrektora generalnego Discord Jasona Citrona.

Ze względów bezpieczeństwa prezydent USA Joe Biden podpisał w kwietniu ustawę, która zakazuje TikToka, chyba że jego chińska spółka-matka ByteDance znajdzie nabywcę z siedzibą w USA.

„Nie wierzymy, że samo zastąpienie kontroli i pieniędzy Chin kontrolą i pieniędzmi innego suwerena rozwiąże cokolwiek” – powiedział McCourt.

Algorytm TikTok zapewnia spersonalizowane rekomendacje wideo na podstawie tego, co użytkownik oglądał i lubił. McCourt stwierdził jednak, że model przejmujący kontrolę nad danymi osobowymi użytkownika jest szkodliwy.

„Wierzymy w inny model, w którym przenosimy ludzi na nowy protokół. Nazywa się DSNP (otwarty protokół znany jako zdecentralizowany protokół sieci społecznościowych)” – powiedział.

„Pozwólmy na wykorzystanie naszych danych, abyśmy znów mieli sprawczość i wartość ekonomiczną. Możliwość wyboru, głos i stawka – oto Internet, który moim zdaniem powinniśmy mieć. A potem zbudujemy algorytmy i wykorzystamy technologię”.