O nas
Kontakt

Potwierdzono plotki: lalka Barbie Stevie Nicks została ponownie wydana

Laura Kowalczyk

Rock and roll icon Stevie Nicks

Lalka, pierwotnie wydana w październiku ubiegłego roku jako część Barbie Music Series, została ponownie wydana w tym tygodniu. Ale złe wieści dla fanów: jest już wyprzedana.

Stevie Nicks, była członkini zespołu Fleetwood Mac i znana artystka solowa, zaskoczyła uczestników jednego ze swoich tournée w zeszłym roku, ujawniając, że od roku współpracuje z firmą Mattel w celu stworzenia lalki Barbie na swoje podobieństwo.

Gotowy egzemplarz, którego cena detaliczna wynosiła 55 dolarów (50,80 euro), wyprzedał się błyskawicznie na stronie internetowej firmy Mattel. Każdy, kto szukał tej limitowanej edycji lalki, musiał szukać jej na własną rękę na rynku przedmiotów kolekcjonerskich z drugiej ręki.

Ale w tym tygodniu ci, którzy liczyli na drugą szansę na zakup tej Gold Dust Woman, nagle mieli szczęście. Mattel ogłosił, że figurka będzie dostępna w ograniczonym zakresie.

Jak podaje sklep internetowy firmy Mattel, niestety już wyprzedana lalka Barbie Stevie Nicks „ma na sobie uwodzicielską czarną sukienkę inspirowaną okładką legendarnego albumu Rumours i trzyma swój kultowy tamburyn”.

Zobacz ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Barbie (@barbie)

Określono w nim również, że w zestawie znajduje się stojak, ponieważ podobnie jak pozostałe jej anatomicznie upośledzone siostry, ale w przeciwieństwie do samej Nicks – która po odejściu z Fleetwood Mac odniosła niebywale udany sukces w karierze solowej – ta Barbie w postaci „Królowej Rock and Rolla” „nie może stać sama”.

Podobnie jak wielu innych znanych producentów zabawek, Mattel jest coraz bardziej świadomy apetytu rynku na współpracę z celebrytami. Firma niedawno wypuściła linię lalek Barbie inspirowanych prawdziwymi sportsmenkami, na czele z gwiazdą tenisa Venus Williams.

Oprócz Williams w kolekcji znajdują się również znane gimnastyczki Rebeca Andrade i Alexa Moreno, futbolistki Mary Fowler i Christine Sinclair, bokserka Estelle Mossely, pływaczka Federica Pellegrini, paratriathlonistka Susana Rodriguez oraz lekkoatletka i sprinterka Ewa Swoboda.

Venus Williams trzymająca lalkę Barbie Venus Williams w Portoryko

Marka Barbie, która kiedyś była przedmiotem krytyki dotyczącej tego, jak społeczeństwo (niedostatecznie) przedstawia i (niedocenia) kobiety, ciężko pracowała, aby odnowić się dla współczesnych konsumentów, którzy w przeciwnym razie mogliby uznać lalkę za zdemontowany.

Jednym z najbardziej znanych przykładów rebrandingu Barbie jest oczywiście film Grety Gerwig z 2023 r. z Ryanem Goslingiem w roli Kena i Margot Robbie w roli tytułowej Barbie. Ten aktorski przebój zarobił na całym świecie 1,45 mld dolarów (1,34 mld euro), co daje lalka Barbie największy film wyreżyserowany przez kobietę — ale ku rozczarowaniu fanów został zignorowany na zeszłorocznych Oscarach na rzecz Oppenheimer.

W rzeczywistości dwa najbardziej oczekiwane filmy zeszłego lata połączył dziwny wspólny los za sprawą stworzonego przez fanów zlepku słów „Barbenheimer”, lalka Barbie Estetyka różowej gumy balonowej i słodka popowa ścieżka dźwiękowa zostały żartobliwie zestawione przez fanów Oppenheimer epicki, utrzymany w półtonowej tonacji film biograficzny o ojcu bomby atomowej.

Widz kupuje bilet do kina w Los Feliz Theatre, 28 lipca 2023 r. w Los Angeles

Wielu kinomanów postanowiło obejrzeć oba filmy jeden po drugim, po prostu dlatego, że wizualna i tematyczna pustka między nimi była tak rażąca. To dziwne poczucie okazji bez wątpienia zwiększyło przychody z obu filmów i, co być może nawet ważniejsze dla Mattel, wywołało odnowiony status lalki Barbie jako ikony kulturowej, czego dział marketingu nie mógł przewidzieć.

Firma Mattel zamierza powtórzyć sukces „Barbie” za pomocą innych produktów swojej marki, w tym filmu „American Girl”, który jest już w przygotowaniu, oraz aktorskiej adaptacji „Hot Wheels” w reżyserii J.J. Abramsa.

(Od lewej do prawej) Ryan Gosling, Margot Robbie i Greta Gerwig na planie filmu „Barbie”

Rzeczywiście, jak donoszą źródła, firma planuje wypuścić w ciągu najbliższych kilku lat wystarczająco dużo filmów opartych na zabawkach, aby osiągnąć dwucyfrowy wynik, co skłoniło krytyka filmowego TylkoGliwice Culture, Davida Mouriquanda, do przewidywania narodzin nowego MCU, tym razem nie Marvel Cinematic Universe, a Mattel.

Marka Barbie nie tylko odniosła zyskowny sukces w Hollywood, ale też ciężko pracowała, aby wypromować trend honorowania pionierek na wszystkich płaszczyznach, a nie tylko tych, takich jak Nicks, które cieszą się już znaczną widocznością kulturową ze względu na publiczny charakter swojej kariery.

Można to było zobaczyć w zeszłym roku w Międzynarodowym Dniu Kobiet, kiedy firma oddała hołd kilku wybitnym liderom w dziedzinie STEM, tworząc lalki na ich podobieństwo. Wśród nich znalazła się Susan Wojcicki, wieloletnia dyrektor generalna YouTube, i brytyjska naukowczyni dr Maggie Aderin-Pocock.