Roczne zyski Ferrero wyniosły 53,2 mln euro, w porównaniu z 32,6 mln euro w roku poprzednim.
Ferrero, główny włoski producent czekolady i wyrobów cukierniczych, osiągnął roczne przychody o 6,7% wyższe niż w roku ubiegłym.
Najbardziej znana ze słodkiego kremu z orzechów laskowych Nutella, Ferrero odnotowała roczny zysk w wysokości 1,76 miliarda euro od sierpnia 2022 r. do sierpnia 2023 r., generując zysk w wysokości 53,2 mln euro, w porównaniu z 32,6 mln euro w roku poprzednim.
W oświadczeniu prezes wykonawczy Giovanni Ferrero podkreślił znaczący wkład działu „słodycze czekoladowe” w zyski za rok 2023, podkreślając pozytywne wyniki biznesowe związane ze świętami państwowymi, takimi jak Adwent, Święto Trzech Króli i Wielkanoc.
81-letni włoski producent jest trzecim co do wielkości graczem na rynku słodyczy czekoladowych, po Mars Wrigley i Mondelez.
Ferrero zatrudnia ponad 41 000 pracowników w 55 krajach i działa w 32 zakładach produkcyjnych na całym świecie, a obecnie planuje zwiększyć liczbę pracowników.
Według sprawozdania finansowego za sierpień 2022 r. grupa Ferrero przekroczyła kamień milowy w wysokości 14 miliardów euro światowych obrotów, co oznacza wzrost o 10,4% w porównaniu z rokiem 2021.
W Europie na rynkach dominują różne produkty Ferrero: Nutella jest liderem w kategorii smarowideł do smarowania, Kinder w żywności dla dzieci, Mon Chéri w pralinach nadziewanych alkoholem, a Tic Tac jest najlepiej sprzedającą się miętą na świecie.