O nas
Kontakt

Reklamy telewizyjne umożliwiające zakupy zostaną po raz pierwszy przetestowane w Australii

Laura Kowalczyk

Reklamy telewizyjne umożliwiające zakupy zostaną po raz pierwszy przetestowane w Australii

Australijczycy wkrótce będą mogli próbować kupować towary bezpośrednio związane z oglądanymi przez nich programami telewizyjnymi, a jeśli się powiedzie, praktyka ta może zostać skierowana do Europy kontynentalnej. Reklamy umożliwiające zakupy są już wykorzystywane przez wiele amerykańskich firm telewizyjnych, a coraz częściej także w Wielkiej Brytanii.

Amerykańska firma medialna Paramount przetestuje technologię Shoppable TV stworzoną wspólnie z firmą Kerv zajmującą się sztuczną inteligencją podczas emisji kolejnego sezonu „Australian Survivor” w 2024 r.

Reklamy telewizyjne z możliwością zakupu to praktyka polegająca na sprzedaży produktów, które bezpośrednio odnoszą się do oglądanych przez odbiorców mediów. Na przykład, jeśli oglądasz mecz piłki nożnej, widzowie za pośrednictwem reklam będą mieli szansę kupić stroje grających drużyn.

Kiedy kolejny sezon „Australian Survivor” zostanie wyemitowany na kanale 10 Play, będzie to pierwszy raz, kiedy reklamy z możliwością zakupu będą dostępne na australijskich ekranach, a także będzie to pierwszy krok Paramount w stronę tej technologii.

Reklamy zachęcające do zakupu nie są niczym nowym. Po raz pierwszy zostały użyte przez ogólnokrajowego nadawcę, gdy NBCUniversal testowało je w 2019 r. W USA firmy Roku i Peacock również zainwestowały w tę technologię.

W Wielkiej Brytanii reklamy telewizyjne z możliwością zakupu zostały po raz pierwszy przetestowane przez ITV w zeszłym roku. W 2022 r. ITV przetestowało reklamy z możliwością zakupu w telewizorach LG w ramach programu „Love Island”. Reality show nawiązał współpracę z markami odzieżowymi, aby widzowie mogli kupić te same stroje, które nosili uczestnicy.

W tym tygodniu inny brytyjski nadawca ogłosił, że zacznie używać reklam z możliwością zakupu. Kanał 4 wprowadzi reklamy z możliwością zakupu w następnym sezonie swojego reality show „Made in Chelsea”, według modelu podobnego do modelu ITV w przypadku „Love Island”, tym razem specjalnie dla firmy Philips, co stanowi uzupełnienie istniejącej wcześniej umowy dotyczącej lokowania produktu z pokaz.