O nas
Kontakt

Spowolnienie w Chinach utrudnia sprzedaż producenta luksusowych samochodów Bentley

Laura Kowalczyk

Customers are increasingly personalising their cars

Spowolnienie w Chinach utrudnia sprzedaż luksusowego producenta samochodów Bentley, ale coraz więcej klientów chce nadać swoim samochodom indywidualny styl.

Producent samochodów luksusowych Bentley odnotował spadek sprzedaży w 2023 r., częściowo ze względu na spowolnienie sprzedaży klientom z wyższej półki w Chinach, gdzie sprzedaż spadła o 18%.

Brytyjski producent samochodów ujawnił, że w ubiegłym roku sprzedał 13 560 luksusowych samochodów, co oznacza spadek o 11% w porównaniu z 2022 r., co stanowi najlepszy wynik w historii firmy Bentley.

Bentley stwierdził, że trudne warunki rynkowe utrzymują się, chociaż grupa odnotowała wzrost o 5% w regionie Azji i Pacyfiku oraz indywidualny wzrost o 2% na Bliskim Wschodzie, w Indiach i Afryce.

Personalizacja luksusu napędza biznes

Jednak, jak ujawniła firma, zainteresowanie personalizacją luksusu wzrosło bardziej niż kiedykolwiek.

Jak wynika z komunikatu, około trzy czwarte klientów – wzrost o 43% w porównaniu z 2022 r. – zdecydowało się zamówić dodatki na zamówienie, demonstrując chęć zachowania wyjątkowej ekskluzywności w ramach marki.

Model SUV Bentayga w dalszym ciągu pozostaje najpopularniejszym sprzedawcą firmy Bentley, stanowiąc 44% całkowitej sprzedaży, co czyni go najlepiej sprzedającym się luksusowym SUV-em na świecie.

Chociaż sprzedaż Bentleya odnotowała również 18% spadek sprzedaży w Wielkiej Brytanii, głównym nabywcą modeli hybrydowych jest rodzimy rynek firmy Bentley, gdzie w 2023 r. 27% klientów wybrało opcję hybrydową.

Rośnie zainteresowanie modelami hybrydowymi

Komentując globalne wyniki sprzedaży, Adrian Hallmark, prezes i dyrektor generalny Bentley Motors, powiedział: „Rynek luksusowych nie był odporny na trudne warunki rynkowe obserwowane na całym świecie w drugiej połowie 2023 roku i mimo to byliśmy w stanie dostarczać nasze produkty. trzecią najwyższą pozycję w historii sprzedaży detalicznej i w rok 2024 wchodzimy z silnym bankiem zamówień. Na tej podstawie jakość naszej sprzedaży była znacznie lepsza, przy znacznym wzroście naszych produktów pochodnych o wyższej wartości i znacznym wzroście popytu na personalizację na zamówienie.

„Pozostajemy ostrożni optymiści, jeśli chodzi o nadchodzący rok, biorąc pod uwagę, że światowy popyt jest nadal wysoki pod względem rynku i modelu, wysoki poziom zainteresowania naszymi modelami hybrydowymi, a w tym roku będzie jeszcze więcej” – dodał.

Bentley sprzedaje swoje samochody w 63 krajach na całym świecie.