Rejestracje nowych samochodów wzrosły w zeszłym miesiącu o 9,2%, osiągając 861 000 sztuk, z czego ponad połowę stanowiły pojazdy elektryczne i hybrydowe.
Sprzedaż nowych samochodów w Unii Europejskiej wzrosła we wrześniu o 9,2%, do czego przyczynił się wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych i hybrydowych, które łącznie stanowiły ponad połowę sprzedaży samochodów w zeszłym miesiącu, podało Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów ( ACEA). .
Sprzedaż samochodów w pełni elektrycznych wzrosła o 14,3% w stosunku do roku poprzedniego, a sprzedaż pojazdów w pełni hybrydowych wzrosła o ponad 30%.
Blok zanotował 14. z rzędu miesiąc wzrostu sprzedaży. Samochody w pełni elektryczne stanowiły 14,8% całkowitej sprzedaży. Według danych branżowych samochody w pełni elektryczne, hybrydy typu plug-in i w pełni hybrydy stanowiły łącznie nieco ponad 50% sprzedaży.
Modele z silnikiem Diesla kontynuowały spadek, osiągając zaledwie 12,5% sprzedaży w porównaniu do 15,9% rok wcześniej. W 2015 r. pojazdy z silnikiem Diesla stanowiły ponad 50% sprzedaży nowych samochodów w UE.
Niemiecki gigant motoryzacyjny Volkswagen, największy sprzedawca samochodów w Europie, ogłosił we wrześniu wzrost sprzedaży o 9,6%, podała ACEA. Stellantis – sprzedający takie marki jak Citroën, Fiat i Peugeot – oraz Renault odnotowały wzrost sprzedaży odpowiednio o 11,3% i 5,1%.
Sprzedaż samochodów w Europie poprawia się po problemach w łańcuchu dostaw związanych z pandemią, w tym na światowym niedoborze chipów półprzewodnikowych.
Od początku roku europejski rynek motoryzacyjny odnotował znaczny wzrost (16,9%), rejestrując łącznie osiem milionów sztuk. Liczba ta pozostaje jednak o 20% niższa niż w tym samym okresie 2019 r., przed pandemią.