O nas
Kontakt

Ta wirusowa reklama zdobyła nagrodę za pokazanie najlepszej europejskiej sieci kolejowej

Laura Kowalczyk

Ta wirusowa reklama zdobyła nagrodę za pokazanie najlepszej europejskiej sieci kolejowej

Te podróże przez Szwajcarię, Oksytanię i Wiedeń pokazują emocje i swobodę podróżowania pociągiem po Europie.

Co może być bardziej kuszącego niż kręta podróż pociągiem przez szwajcarskie góry, siedząc naprzeciwko gwiazdy tenisa Rogera Federera i komika Trevora Noaha?

Zdaniem jury konkursu Rail Tourism Awards 2023 to niewiele. Właśnie przyznała firmie Switzerland Tourism główną nagrodę za film promocyjny przedstawiający dwie gwiazdy podczas nieoczekiwanej podróży po kraju.

Nagrody przyznawane przez Europejską Komisję ds. Podróży (ETC) i firmę Eurail są przyznawane w ramach kampanii marketingowych, które pokazują dreszczyk emocji, swobodę i zrównoważony rozwój podróżowania pociągiem po kontynencie.

„Coraz więcej gości chce podróżować w sposób zrównoważony” – powiedziała austriacka sekretarz stanu ds. turystyki Susanne Kraus-Winkler podczas poniedziałkowej ceremonii w Wiedniu.

„Dobrze rozwinięta i zarządzana sieć transportu publicznego jest kluczem do tego, aby nasi goście mogli swobodnie przemieszczać się do i w wybranym przez siebie miejscu.”

Ogłosiła konkurs Rail Tourism Awards jako „najlepszą platformę do promowania istniejących ofert mobilności i ich zalet”.

Panel ekspertów ds. kolejnictwa, w tym ulubiony guru branży kolejowej Mark Smith, znany również jako The Man in Seat 61, wybrał trzech zwycięzców i jedno wyróżnienie.

Szwajcaria może poszczycić się najlepszą kampanią dotyczącą podróży koleją

Turystyka szwajcarska
Szwajcaria ma wspaniałe krajobrazy i znakomitą infrastrukturę kolejową.

Dzięki zapierającym dech w piersiach alpejskim krajobrazom Szwajcaria ma wiele naturalnych zalet, jeśli chodzi o promowanie podróży koleją. Kraj zainwestował jednak także w światowej klasy infrastrukturę kolejową.

Dodaj do tego dwa dowcipne występy pół-Szwajcara Noaha i Federera w „Wielkiej podróży pociągiem po Szwajcarii: Przejażdżka życia”, a firma Switzerland Tourism z pewnością wygra kampanię dla najlepszej turystyki kolejowej.

Ten krótki film, który uzyskał 82 miliony wyświetleń w serwisie YouTube, ukazuje radość podróżowania po kraju za pomocą humoru i hipnotyzujących zdjęć.

Rozpoczyna się, gdy Federer i Noah mają zamiar rozpocząć kręcenie reklamy, zanim przypadkowo wsiądą do niewłaściwego pociągu. Jednak w kraju tak oszałamiającym i dobrze wyposażonym jak Szwajcaria okazuje się, że „nigdy nie można (być) w złym pociągu”.

Oksytanie we Francji ma najbardziej inspirującą ofertę kolei regionalnych

Regionalny Zarząd Turystyki i Rekreacji Oksytanii
Kampania Occitanie Rail Tour odniosła sukces dzięki innowacyjnemu podejściu multimedialnemu.

Południowo-francuski region Occitane skrywa także mnóstwo piękna przyrody i atrakcji kulturalnych, od dolin otoczonych zamkami po wybrzeże Morza Śródziemnego.

Wycieczka „Occitanie Rail Tour” została uznana za najlepszą kampanię regionalną ze względu na niesamowitą ofertę dla gości, obejmującą:

  • Nielimitowane podróżowanie po Oksytanii za 10 € dziennie przez 2 do 6 kolejnych dni. Ta całoroczna umowa jest możliwa dzięki umowie z SNCF (kolejami francuskimi) i liO Train (pociągi regionalne).
  • Spersonalizowany przewodnik Michelin pełen szczegółowych porad, w tym, gdzie usiąść na każdej trasie pociągu, aby jak najlepiej wykorzystać scenerię.
  • Propozycje zakwaterowania i atrakcji wzdłuż 19 linii kolejowych Oksytanii.

Ponieważ znalezienie zrównoważonego transportu na ostatni etap podróży może być trudne, Regionalny Zarząd Turystyki i Rekreacji Oksytanii został również pochwalony za kampanię przedstawiającą podróż koleją jako rozwiązanie na „ostatnią milę”.

Wiedeń został wybrany najlepszym pod względem zachęcania do podróży transgranicznych

Po wyizolowaniu pandemii Covid-19 Wiedeń zdecydował, że transgraniczne podróże koleją są najlepszym sposobem na przywrócenie łączności w Europie.

W ubiegłym roku na każde 100 osób, które odwiedziły Wiedeń, Izba Turystyki wysłała jednego Wiedeńczyka do innego miasta europejskiego.

Ta niezwykła akcja pod hasłem „Wiedeń pociągiem – jednocząc miasta” wzbudziła podziw sędziego.

Pochwalili zwycięzcę najlepszej kampanii transgranicznej za przedstawienie turystyki kolejowej jako środka promującego solidarność między miastami i poprawiającego jakość życia lokalnych mieszkańców.

Chcąc pozycjonować Wiedeń jako europejski węzeł kolejowy, stolica Austrii ma wiele więcej do zaoferowania odwiedzającym – w tym nową generację pociągów nocnych.

OBB/Daniela Willingera
„Otrzymanie nagrody za turystykę kolejową jest ważnym wyrazem uznania dla wysiłków branży” – powiedział austriacki sekretarz stanu ds. turystyki.

Ceremonia wręczenia Nagród Turystyki Kolejowej odbyła się już po raz trzeci podczas Światowego Festiwalu Pasażerów w Wiedniu, którego gospodarzami były Austriackie Koleje Federalne ÖBB i Wiener Linien.

W związku ze wzrostem liczby podróży koleją w Europie, w tym roku do konkursu wpłynęło rekordowe 31 zgłoszeń.

Hiszpański region Galicja również otrzymał wyróżnienie za 14 turystycznych linii kolejowych.

Mniej turystów doświadczyło wyjątkowej gastronomii, krajobrazów i historii Galicji, ale „pociągi turystyczne regionu Galicji” Renfe i Turismo de Galicia pomagają umieścić region na mapie.