Sprzedaż biletów po Święcie Dziękczynienia na początku grudnia jest notorycznie powolna, ale „Renaissance: A Film by Beyoncé” Beyoncé przezwyciężył wszelkie przeciwności losu.
Beyoncé królowała w ten weekend w box office.
Jej film koncertowy, Renesans: film Beyoncéktóry według szacunków AMC Theatres z niedzieli (3 grudnia) osiągnął pierwsze miejsce, a sprzedaż biletów w Ameryce Północnej wyniosła 21 milionów dolarów (19,3 miliona euro).
Nie uwzględniając inflacji, jest to pierwszy od 20 lat film, którego otwarcie w ten weekend przekroczyło kwotę 20 milionów dolarów (od filmu akcji z Tomem Cruisem z 2003 roku). Ostatni samuraj).
Beyoncé napisała, wyreżyserowała i wyprodukowała renesans, która koncentruje się na trasie koncertowej promującej jej nagrodzony Grammy album. Zadebiutował w 2539 kinach w USA i Kanadzie, a także na 94 terytoriach międzynarodowych, gdzie zarobił 6,4 miliona dolarów (5,8 miliona euro) w 2621 kinach.
„W imieniu AMC Theatres Distribution i całej branży teatralnej dziękujemy Beyoncé za udostępnienie tego niesamowitego filmu bezpośrednio swoim fanom” – powiedziała w oświadczeniu Elizabeth Frank, wiceprezes wykonawczy AMC Theatres ds. programów światowych. „Widzenie, jak w weekend rezonuje to z fanami i krytykami filmowymi, które wielu przedstawicieli branży zazwyczaj zaniedbuje, jest świadectwem jej ogromnego talentu, nie tylko jako performerki, ale jako producenta i reżysera”.
Chociaż renesans nie był nawet bliski debiutowi wynoszącemu 92,8 mln dolarów (85,3 mln euro). Taylor Swift: Trasa koncertowa Eras w październiku to wciąż bardzo dobry początek filmu koncertowego.
Nikt się nie spodziewał renesans pasować Wycieczka po Erze, który wkrótce zakończy swoją działalność kinową i zgromadził na całym świecie kwotę ponad 250 milionów dolarów (230 milionów euro). Przed Swiftem największe debiuty filmowe na koncertach (tytuły posiadane przez Miley Cyrus i Justina Biebera za filmy z 2008 i 2011 roku) nie przekroczyły nieskorygowanej sumy 32 milionów dolarów.
Trasa „Renaissance”, obejmująca 39 miast i obejmująca 56 występów, która rozpoczęła się w maju w Sztokholmie w Szwecji i zakończyła jesienią w Kansas City w stanie Missouri, przyniosła ponad 500 milionów dolarów (460 milionów euro) i przyciągnęła ponad 2,7 miliona widzów.
Oczekuje się, że trwająca trasa „Eras Tour” Swifta, obejmująca 151 koncertów, przyniesie około 1,4 miliarda dolarów dochodu (około 1,28 miliarda euro).
Zarówno Beyoncé, jak i Swift zdecydowały się na współpracę z AMC Theatres w celu dystrybucji swoich filmów, zamiast w tradycyjnym studiu. Obie supergwiazdy wspierają się nawzajem, robiąc spektakularne występy na swoich premierach. Obaj publikowali wcześniej filmy w serwisie Netflix (Pani Amerykanka I Powrót) i według doniesień to na nich przypada co najmniej 50% sprzedaży biletów.
Według firmy danych EntTelligence bilety do kina były droższe niż przeciętnie i wyniosły około 23,32 dolara w porównaniu do 20,78 dolara Swifta.
Film z koncertu stał się nieoczekiwanym trendem sezonu jesiennego… Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej i przejrzyj naszą listę najlepszych filmów z koncertów, które możesz już obejrzeć w domu.