Amerykańska organizacja Food Allergy & Research Education (FARE) skrytykowała firmę za naśmiewanie się z potencjalnie śmiertelnej choroby.
Uber Eats był zmuszony w ostatniej chwili wprowadzić zmiany w swojej reklamie na Super Bowl, która kpiła z alergii na masło orzechowe, po reakcji społeczności alergików pokarmowych.
Temat znalazł się w centrum uwagi, gdy reklamę, przygotowaną specjalnie na potrzeby tego wielkiego wydarzenia sportowego, miało obejrzeć ponad 100 milionów widzów.
W reklamie marki dostarczającej jedzenie początkowo pojawiały się takie gwiazdy, jak Jennifer Aniston, David i Victoria Beckhams, Usher i inni, a wszyscy o czymś zapominali w zamian za pamiętanie o korzystaniu z usługi.
Jednak jeden klip rzuca światło na alergię na orzeszki ziemne w scenie, w której mężczyzna zapomina, że w maśle orzechowym znajdują się orzeszki ziemne, i dochodzi do reakcji alergicznej.
Film w oryginalnej formie wywołał wiele reakcji internautów w mediach społecznościowych, a jeden z nich twierdził, że stracił dzieci z powodu alergii pokarmowych.
Organizacja pozarządowa Food Allergy Research & Education (FARE) w końcu zwróciła się do Uber Eats w tej sprawie i na krótko przed Super Bowl podziękowała firmie dostarczającej jedzenie za zgodę na usunięcie kontrowersyjnych części.
Dyrektor generalny FARE, dr Sung Poblete, powiedział w oświadczeniu: „FARE pragnie podziękować Uberowi za wysłuchanie naszej społeczności i wprowadzenie zmian w reklamie Super Bowl. Po dzisiejszej rozmowie z nimi myślę, że mamy nowego sojusznika, który może nam pomóc. nawigowanie w naszej podróży z naszą chorobą.
To „zwycięstwo społeczności alergików pokarmowych” – dodał.
Uber Eats nie komentuje tej sprawy.
Prestiż bycia w centrum uwagi podczas Super Bowl ma wysoką cenę dla firmy reklamującej swoje produkty. Według Dentsu, globalnej agencji reklamowej, reklama kosztowała w tym roku 7 milionów dolarów (6,5 miliona euro) za 30 sekund. Marki zazwyczaj przygotowują inteligentne i kreatywne kampanie reklamowe, które stanowią jedną z największych możliwości dla odbiorców w Stanach Zjednoczonych.