O nas
Kontakt

UE zwraca się do Amazona o informacje na temat tego, w jaki sposób chroni konsumentów przed nielegalnymi produktami

Laura Kowalczyk

UE zwraca się do Amazona o informacje na temat tego, w jaki sposób chroni konsumentów przed nielegalnymi produktami

Wniosek podlega nowej ustawie o usługach cyfrowych (DSA), która nakłada na duże firmy technologiczne obowiązek przestrzegania wymogów mających na celu ochronę konsumentów.

Komisja Europejska zwróciła się do Amazona o więcej informacji na temat tego, w jaki sposób sprzedawca internetowy chroni konsumentów przed nielegalnymi produktami.

Gigant e-commerce musi odpowiedzieć na żądanie do 6 grudnia.

Informacje te mogą doprowadzić do wszczęcia formalnego dochodzenia wobec Amazona w związku z ocenami ryzyka i środkami łagodzącymi stosowanymi przez Amazon w celu ochrony konsumentów i ich praw w Internecie.

Wniosek został złożony na podstawie ustawy o usługach cyfrowych, która weszła w życie dla gigantów technologicznych w sierpniu tego roku.

Amazon został określony na mocy tej ustawy jako „bardzo duża platforma internetowa”, co oznacza, że ​​musi przestrzegać nowych zasad (takich jak większa przejrzystość, obowiązki w zakresie udostępniania danych i zarządzania ryzykiem) w przeciwnym razie grozi mu wysoka kara w wysokości do sześciu procent światowego obrotu firmy .

Te bardzo duże platformy mają co najmniej 45 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, co stanowi około 10 procent populacji UE.

W zeszłym tygodniu Komisja Europejska wysłała do chińskiego serwisu e-commerce AliExpress prośbę o udzielenie informacji na temat środków podejmowanych w celu ochrony konsumentów przed nielegalnymi produktami, takimi jak sprzedaż podrabianych leków.

Wcześniej wysyłał oficjalne wnioski do TikTok, Meta i X (dawniej Twitter) w związku z rozpowszechnianiem dezinformacji oraz treści nielegalnych lub zawierających przemoc.

Komisja Europejska może nałożyć kary za nieprawidłowe lub wprowadzające w błąd informacje i może zażądać ich udzielenia w drodze decyzji (wskazującej lub nakładając karę), jeśli Amazon nie odpowie.

Komisja dodała, że ​​„brak odpowiedzi w terminie może skutkować nałożeniem okresowych kar pieniężnych”.