Nowy raport pokazuje, że Europejczycy chcą wydawać mniej i kupować używane rzeczy na Boże Narodzenie.
Z nowego badania przeprowadzonego przez grupę ogłoszeń internetowych Adevinta oczekuje się, że w okresie świąt Bożego Narodzenia na rynkach używanych towarów w Europie odnotuje się gwałtowny wzrost ruchu, ponieważ konsumenci w całej Europie chcą w okresie świątecznym obniżyć koszty.
Badanie przeprowadzone przez grupę wśród 5000 europejskich konsumentów w Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii i Hiszpanii wykazało, że połowa respondentów planuje wydać mniej w te Święta Bożego Narodzenia ze względu na wysokie koszty życia.
Firma, która zalicza rynki używane, takie jak francuski Leboncoin, niemiecki Kleinanzeigen (DE) i hiszpański Milanuncios do swoich europejskich rynków re-commerce, odkryła również, że 64% europejskich konsumentów rozważa zakupy z drugiej ręki w okresie świątecznym. .
Najczęściej wymienianymi powodami, dla których konsumenci rozważają zakup rzeczy używanych, jest potrzeba oszczędzania pieniędzy (47%) i chęć dokonywania bardziej zrównoważonych zakupów (37%).
Dla porównania, w zeszłym roku tylko prawie jedna trzecia (32%) europejskich konsumentów w ramach zakupów świątecznych wybrała się na rynek używany.
Jedna czwarta konsumentów zainteresowanych rynkiem używanym w tym roku stwierdziła, że lubi dawać prezenty w stylu retro lub nostalgicznym, a podobny odsetek (24%) stwierdził, że lubi kupować produkty lokalnie.
Jednak niektórzy Europejczycy nadal mają zastrzeżenia do prezentów, które już ukochali. Ponad jedna trzecia (35%) osób, które w zeszłym roku nie kupiły rzeczy używanych, stwierdziła, że woli kupować nowe.
„Jak pokazują te dane, niektórzy ludzie nadal wierzą, że „nowe jest najlepsze”, zatem pozostaje wiele do zrobienia, aby zmienić sposób postrzegania konsumentów, aby zachęcić do dalszej zmiany w kierunku bardziej zrównoważonych i dochodowych zachowań” – powiedział Paul Heimann, dyrektor re-commerce dla Adevinta.
Gdzie trafiają wszystkie niechciane prezenty?
Jednym z niefortunnych aspektów okresu świątecznego są niechciane prezenty. Dwie trzecie konsumentów twierdzi, że otrzymało zupełnie nowy prezent, którego nie potrzebował lub po prostu mu się nie podobał.
Co pocieszające, tylko 6% ankietowanych stwierdziło, że wyrzuciło rzeczy, których już nie potrzebowały.
Mimo wszystko ludzie chętniej zatrzymują niechciane prezenty. Podczas gdy 28% przechowuje przedmioty, wiedząc, że nigdy nie będą dla nich przydatne, mniej niż jedna czwarta (23%) sprzedała w Internecie przedmioty, których już nie chcą.
Jedna trzecia (33%) twierdzi, że zatrzymała jakiś przedmiot na wypadek, gdyby okazał się przydatny, a podobny odsetek oddał później niechciane przedmioty (30%).
„Zamiast trzymać niechciane prezenty, rynki re-commerce pozwalają konsumentom dać tym przedmiotom drugie życie i pozbyć się bałaganu, zapewniając jednocześnie możliwość wygenerowania dodatkowej gotówki po wakacjach, gdy budżety są napięte” – powiedział Heimann.