O nas
Kontakt

Używane prezenty na Boże Narodzenie? 64% Europejczyków twierdzi „tak”

Laura Kowalczyk

Package wrapped in brown paper

Nowy raport pokazuje, że Europejczycy chcą wydawać mniej i kupować używane rzeczy na Boże Narodzenie.

Z nowego badania przeprowadzonego przez grupę ogłoszeń internetowych Adevinta oczekuje się, że w okresie świąt Bożego Narodzenia na rynkach używanych towarów w Europie odnotuje się gwałtowny wzrost ruchu, ponieważ konsumenci w całej Europie chcą w okresie świątecznym obniżyć koszty.

Badanie przeprowadzone przez grupę wśród 5000 europejskich konsumentów w Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii i Hiszpanii wykazało, że połowa respondentów planuje wydać mniej w te Święta Bożego Narodzenia ze względu na wysokie koszty życia.

Firma, która zalicza rynki używane, takie jak francuski Leboncoin, niemiecki Kleinanzeigen (DE) i hiszpański Milanuncios do swoich europejskich rynków re-commerce, odkryła również, że 64% europejskich konsumentów rozważa zakupy z drugiej ręki w okresie świątecznym. .

Najczęściej wymienianymi powodami, dla których konsumenci rozważają zakup rzeczy używanych, jest potrzeba oszczędzania pieniędzy (47%) i chęć dokonywania bardziej zrównoważonych zakupów (37%).

Dla porównania, w zeszłym roku tylko prawie jedna trzecia (32%) europejskich konsumentów w ramach zakupów świątecznych wybrała się na rynek używany.

Jedna czwarta konsumentów zainteresowanych rynkiem używanym w tym roku stwierdziła, że ​​lubi dawać prezenty w stylu retro lub nostalgicznym, a podobny odsetek (24%) stwierdził, że lubi kupować produkty lokalnie.

Jednak niektórzy Europejczycy nadal mają zastrzeżenia do prezentów, które już ukochali. Ponad jedna trzecia (35%) osób, które w zeszłym roku nie kupiły rzeczy używanych, stwierdziła, że ​​woli kupować nowe.

„Jak pokazują te dane, niektórzy ludzie nadal wierzą, że „nowe jest najlepsze”, zatem pozostaje wiele do zrobienia, aby zmienić sposób postrzegania konsumentów, aby zachęcić do dalszej zmiany w kierunku bardziej zrównoważonych i dochodowych zachowań” – powiedział Paul Heimann, dyrektor re-commerce dla Adevinta.

Gdzie trafiają wszystkie niechciane prezenty?

Jednym z niefortunnych aspektów okresu świątecznego są niechciane prezenty. Dwie trzecie konsumentów twierdzi, że otrzymało zupełnie nowy prezent, którego nie potrzebował lub po prostu mu się nie podobał.

Co pocieszające, tylko 6% ankietowanych stwierdziło, że wyrzuciło rzeczy, których już nie potrzebowały.

Mimo wszystko ludzie chętniej zatrzymują niechciane prezenty. Podczas gdy 28% przechowuje przedmioty, wiedząc, że nigdy nie będą dla nich przydatne, mniej niż jedna czwarta (23%) sprzedała w Internecie przedmioty, których już nie chcą.

Jedna trzecia (33%) twierdzi, że zatrzymała jakiś przedmiot na wypadek, gdyby okazał się przydatny, a podobny odsetek oddał później niechciane przedmioty (30%).

„Zamiast trzymać niechciane prezenty, rynki re-commerce pozwalają konsumentom dać tym przedmiotom drugie życie i pozbyć się bałaganu, zapewniając jednocześnie możliwość wygenerowania dodatkowej gotówki po wakacjach, gdy budżety są napięte” – powiedział Heimann.