Latem przyszłego roku Ryanair ograniczy liczbę połączeń z Wielkiej Brytanii do różnych miejsc docelowych w Portugalii, w tym do Faro i Portugalii
Dotarcie do wakacyjnego kierunku Hotspot w Portugalii w przyszłym roku będzie nieco trudniejsze, ponieważ jedna z linii lotniczych znacznie ograniczy loty.
Tani przewoźnik Ryanair ogłosił, że latem 2024 r. rezygnuje z usług do wielu popularnych miast ze względu na „zwiększone opłaty lotniskowe”.
Może również całkowicie przestać latać na jedną z ukochanych wysp.
To posunięcie będzie oznaczać wzrost cen lotów, ale jeśli zamiast tego wolisz dojechać do Portugalii pociągiem, mamy dobrą wiadomość.
Ryanair ogranicza loty do Portugalii
Latem przyszłego roku Ryanair ograniczy liczbę połączeń z Wielkiej Brytanii do różnych miejsc docelowych w Portugalii, w tym do Faro i Porto.
Liczba samolotów stacjonujących na archipelagu Madera zostanie zmniejszona o połowę, a tania linia lotnicza ostrzega, że może całkowicie zamknąć tam swoją bazę, tak jak miało to miejsce w przypadku Ponta Delgada na Azorach.
Szef firmy Michael O’Leary skrytykował nowe opłaty wprowadzone przez ANA Aeroportos de Portugal, zarządzającą 10 hubami na terenie całego kraju.
„Niestety jesteśmy tutaj, aby ogłosić cięcia, ponieważ ostatnio padliśmy ofiarą monopolu ANA/Vinci, który wyjątkowo podniósł opłaty lotniskowe na przyszły rok” – powiedział.
O’Leary podał to jako powód zamknięcia bazy w Ponta Delgada tej zimy.
„Jeśli ANA będzie kontynuować najnowsze monopolistyczne podwyżki cen do 2024 r., Ryanair zamierza zmniejszyć rozmiar jednego ze swoich dwóch samolotów lecących do Madery i znacząco ograniczyć nasze loty do/z Faro i Porto na lato 2024 r.” – kontynuował.
Opłaty lotniskowe w Portugalii utrudniają ożywienie turystyki po Covid-19
Opłaty lotniskowe w całym kraju mają wzrosnąć średnio o 14,6% w 2024 r., osiągając około 1,60 euro na pasażera za lot.
„Monopol ANA powinien pójść za przykładem innych głównych europejskich portów lotniczych, szczególnie w Hiszpanii, i zamrozić lub obniżyć opłaty, aby pobudzić ruch i ożywienie turystyki w Portugalii po pandemii” – powiedział O’Leary.
„Zamiast tego ANA szkodzi konkurencyjności Portugalii nadmiernym i nieuzasadnionym 17-procentowym wzrostem cen biletów, co wyprze tak bardzo potrzebny rozwój turystyki, szczególnie na Maderze i Azorach”.
Jak dostać się do Portugalii pociągiem
Skrócenie rozkładu lotów Ryanaira z Wielkiej Brytanii oznacza mniejszą liczbę dostępnych miejsc i wyższe ceny.
Bardziej zrównoważoną i relaksującą alternatywą dla lotu do Portugalii jest podróż pociągiem. W tej chwili jest to dość okrężna trasa, ale jest mnóstwo pięknych krajobrazów do podziwiania i przystanków w dwóch tętniących życiem stolicach.
Podróż obejmuje przejazd pociągiem Eurostar z Londynu do Paryża, nocleg w stolicy Francji, a następnie podróż pociągiem TGV do Barcelony z przesiadką do Madrytu.
Zostajesz na kolejną noc w Madrycie, a następnie trzeciego dnia wsiadasz do pociągu składającego się z trzech pociągów i docierasz do Lizbony.
Na szczęście pojawiły się wieści, że hiszpańskie przedsiębiorstwo kolejowe Renfe może uruchomić bezpośrednie połączenia łączące Madryt i Lizbonę oraz północno-zachodnie hiszpańskie miasto portowe A Coruña z Porto.
Do 2027 roku nowa linia kolei dużych prędkości połączy Madryt i Lizbonę przez Badajoz w sześć godzin.