Sukces Barbie najwyraźniej nie był wystarczający dla producentów zabawek firmy Mattel, którzy chcą ponownie pomalować plastik na wielkim ekranie w aktorskiej adaptacji lalek American Girl.
Po atomowym sukcesie filmu Barbie w reżyserii Grety Gerwig Mattel planuje przenieść więcej swoich lalek na duży ekran.
Jak ogłosiła 13 grudnia firma produkująca zabawki, linia lalek American Girl otrzyma swój własny film aktorski.
Produkcją zajmą się Mattel Films, Paramount Pictures i Temple Hill Entertainment, firma produkcyjna stojąca za ulubieńcem świecącego wampira Zmierzch I Błąd naszych gwiazdna podstawie książki Johna Greena pod tym samym tytułem.
Lindsey Anderson Beer, autorka książek z 2023 roku Cmentarz zwierząt domowych: Bloodlines i dramat Netfliksa Sierra Burgess to przegranajest dołączony do napisania scenariusza i wyprodukowania.
Ten najnowszy plastikowy projekt uzupełnia stale powiększającą się listę adaptacji filmowych opartych na zabawkach, które Mattel planuje zrobić, a obecnie pracuje nad 14 filmami aktorskimi. Należą do nich filmy oparte na Hot Wheels, Magic 8 Ball, Polly Pocket, Rock 'Em Sock 'Em Robots i UNO. Nawiązując do krytyka filmowego TylkoGliwice Culture, Davida Mouriquanda, wygląda na to, że będzie to ich własne MCU – Mattel Cinematic Universe.
Wyprzedzający serial komediowy „Saturday Night Live” udostępnił kwietniowy fikcyjny zwiastun filmu o lalkach American Girl, w którym występuje Ana de Armas (Blond) wraz z garstką amerykańskich dziewcząt z różnych epok w historii, które przeniosły się do czasów współczesnych, ale wciąż umierają na cholerę.
„Przyjdź dla zabawy” – głosi zwiastun. „Zostań dla przeciążonych nastolatków noszących cztery warstwy halek i pantalonów”.
W 2019 roku Mattel nawiązał współpracę z MGM przy filmie „American Girl”, ale plany te nigdy nie zostały zrealizowane.
Czym jest lalka American Girl?
W tym momencie wielu Europejczyków prawdopodobnie zastanawia się: czym do cholery jest lalka American Girl?!
18-calowe lalki, wprowadzone na rynek w USA w 1986 roku przez pedagoga i przedsiębiorcę Pleasanta Rowlanda, przedstawiają różnorodne młode dziewczyny z różnych okresów historii.
Do każdego z nich dołączona jest książeczka, która opowiada o konkretnym momencie historii Ameryki z perspektywy dziewczynki. Mogą one obejmować wszystko, od pracy dzieci po molestowanie, rasizm, niewolnictwo i wojny.
Mattel przejął markę w 1998 roku i od tego czasu sprzedano ponad 32 miliony lalek American Girl.
„Są to zabawki i akcesoria wiernie oddające historię, zawierające wyszukaną i wciągającą historię, która doskonale nadaje się do przeniesienia na ekran” – stwierdziła Lindsey Anderson Beer w oświadczeniu. „Jestem bardzo podekscytowana możliwością opowiedzenia historii, która w prawdziwy i przekonujący sposób porusza problemy dziewczęcości”.