O nas
Kontakt

Wojna między Izraelem a Hamasem może zaszkodzić zyskom reklamowym Meta, która planuje duże inwestycje w sztuczną inteligencję

Laura Kowalczyk

Wojna między Izraelem a Hamasem może zaszkodzić zyskom reklamowym Meta, która planuje duże inwestycje w sztuczną inteligencję

Meta odnotowuje wzrost zysków. Jednak wojna między Izraelem a Hamasem może spowolnić ten trend poprzez eksperymenty z rzeczywistością rozszerzoną i wirtualną.

Meta, spółka matka Facebooka, odnotowuje poprawę po opublikowaniu lepszych niż oczekiwano wyników za trzeci kwartał po zwolnieniu w zeszłym roku tysięcy pracowników.

W środę firma Marka Zuckerberga ogłosiła, że ​​jej przychody wzrosły o 23%, co stanowi najszybsze tempo wzrostu od 2021 roku.

Meta zarobiła także 11,58 miliarda dolarów (prawie 11 miliardów euro) w kwartale lipiec-wrzesień, w porównaniu z 4,4 miliarda dolarów (4,1 miliarda euro).

Nastąpiło to po tym, jak w zeszłym roku przychody z reklam spadły przez trzy kwartały z rzędu z powodu trudności makroekonomicznych, co doprowadziło do masowych redukcji personelu.

Jednak Meta rozwija się szybciej w swojej podstawowej działalności związanej z reklamą cyfrową, mimo że we wtorek firma została pozwana przez 41 stanów oraz Dystrykt Kolumbii za szkodliwość dla zdrowia psychicznego młodzieży.

Meta podała, że ​​na dzień 30 września liczba aktywnych użytkowników Facebooka wyniosła 3,05 miliarda, co oznacza wzrost o 3 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.

Uczestnik wypróbowuje Meta Quest 3 w pokoju demonstracyjnym podczas konferencji programistów Connect, środa, 27 września 2023 r. w Menlo Park w Kalifornii.
Uczestnik wypróbowuje Meta Quest 3 w pokoju demonstracyjnym podczas konferencji programistów Connect, środa, 27 września 2023 r. w Menlo Park w Kalifornii.

Jednak dyrektor finansowa Meta, Susan Li, powiedziała analitykom, że niepokoje na Bliskim Wschodzie spowodowane wojną między Izraelem a Hamasem doprowadziły do ​​spadku wydatków na reklamę.

„Na początku czwartego kwartału zaobserwowaliśmy bardziej stonowaną reklamę, co koreluje z początkiem konfliktu, co znajduje odzwierciedlenie w naszych prognozach przychodów w czwartym kwartale” – powiedział Li. „Trudno nam bezpośrednio przypisać słaby popyt konkretnemu wydarzenie geopolityczne”.

Nowe gadżety i inwestycje w AI

Inwestycja Meta w Metaverse nie opłaciła się. Oddział firmy Reality Labs, który koncentruje się na technologiach rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej, odnotował w kwartale straty w wysokości 3,74 miliarda dolarów (3,54 miliarda euro).

Meta stwierdziła, że ​​spodziewa się, że straty operacyjne Reality Labs „znacznie wzrosną” z roku na rok ze względu na „ciągłe wysiłki na rzecz rozwoju produktów wykorzystujących rzeczywistość rozszerzoną/wirtualną oraz nasze inwestycje w dalszy rozwój naszego ekosystemu”.

W zeszłym roku Meta wprowadziła na rynek zestaw słuchawkowy Quest 3 i inteligentne okulary Ray-Ban Meta. Pomimo tych nowych gadżetów firma od początku ubiegłego roku straciła prawie 25 miliardów dolarów (23 miliardy euro).

Ale Zuckerberg powiedział: „Jestem dumny z pracy, jaką nasze zespoły wykonują na rzecz rozwoju sztucznej inteligencji i rzeczywistości mieszanej dzięki wprowadzeniu na rynek Quest 3, inteligentnych okularów Ray-Ban Meta i naszego studia AI”.

Jeśli chodzi o to, gdzie Meta będzie od teraz inwestować, szef Meta powiedział, że „AI będzie naszym największym obszarem inwestycji w 2024 r., zarówno w zasoby inżynieryjne, jak i IT”.

Meta podała, że ​​spodziewa się przychodów w następnym kwartale od 36,5 do 40 miliardów dolarów (34,5–38 miliardów euro).