Meta odnotowuje wzrost zysków. Jednak wojna między Izraelem a Hamasem może spowolnić ten trend poprzez eksperymenty z rzeczywistością rozszerzoną i wirtualną.
Meta, spółka matka Facebooka, odnotowuje poprawę po opublikowaniu lepszych niż oczekiwano wyników za trzeci kwartał po zwolnieniu w zeszłym roku tysięcy pracowników.
W środę firma Marka Zuckerberga ogłosiła, że jej przychody wzrosły o 23%, co stanowi najszybsze tempo wzrostu od 2021 roku.
Meta zarobiła także 11,58 miliarda dolarów (prawie 11 miliardów euro) w kwartale lipiec-wrzesień, w porównaniu z 4,4 miliarda dolarów (4,1 miliarda euro).
Nastąpiło to po tym, jak w zeszłym roku przychody z reklam spadły przez trzy kwartały z rzędu z powodu trudności makroekonomicznych, co doprowadziło do masowych redukcji personelu.
Jednak Meta rozwija się szybciej w swojej podstawowej działalności związanej z reklamą cyfrową, mimo że we wtorek firma została pozwana przez 41 stanów oraz Dystrykt Kolumbii za szkodliwość dla zdrowia psychicznego młodzieży.
Meta podała, że na dzień 30 września liczba aktywnych użytkowników Facebooka wyniosła 3,05 miliarda, co oznacza wzrost o 3 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.
Jednak dyrektor finansowa Meta, Susan Li, powiedziała analitykom, że niepokoje na Bliskim Wschodzie spowodowane wojną między Izraelem a Hamasem doprowadziły do spadku wydatków na reklamę.
„Na początku czwartego kwartału zaobserwowaliśmy bardziej stonowaną reklamę, co koreluje z początkiem konfliktu, co znajduje odzwierciedlenie w naszych prognozach przychodów w czwartym kwartale” – powiedział Li. „Trudno nam bezpośrednio przypisać słaby popyt konkretnemu wydarzenie geopolityczne”.
Nowe gadżety i inwestycje w AI
Inwestycja Meta w Metaverse nie opłaciła się. Oddział firmy Reality Labs, który koncentruje się na technologiach rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej, odnotował w kwartale straty w wysokości 3,74 miliarda dolarów (3,54 miliarda euro).
Meta stwierdziła, że spodziewa się, że straty operacyjne Reality Labs „znacznie wzrosną” z roku na rok ze względu na „ciągłe wysiłki na rzecz rozwoju produktów wykorzystujących rzeczywistość rozszerzoną/wirtualną oraz nasze inwestycje w dalszy rozwój naszego ekosystemu”.
W zeszłym roku Meta wprowadziła na rynek zestaw słuchawkowy Quest 3 i inteligentne okulary Ray-Ban Meta. Pomimo tych nowych gadżetów firma od początku ubiegłego roku straciła prawie 25 miliardów dolarów (23 miliardy euro).
Ale Zuckerberg powiedział: „Jestem dumny z pracy, jaką nasze zespoły wykonują na rzecz rozwoju sztucznej inteligencji i rzeczywistości mieszanej dzięki wprowadzeniu na rynek Quest 3, inteligentnych okularów Ray-Ban Meta i naszego studia AI”.
Jeśli chodzi o to, gdzie Meta będzie od teraz inwestować, szef Meta powiedział, że „AI będzie naszym największym obszarem inwestycji w 2024 r., zarówno w zasoby inżynieryjne, jak i IT”.
Meta podała, że spodziewa się przychodów w następnym kwartale od 36,5 do 40 miliardów dolarów (34,5–38 miliardów euro).