O nas
Kontakt

Z nowego raportu wynika, że ​​X nie moderuje antysemickiej i islamofobicznej mowy nienawiści

Laura Kowalczyk

Z nowego raportu wynika, że ​​X nie moderuje antysemickiej i islamofobicznej mowy nienawiści

Ta organizacja non-profit przeanalizowała 200 przykładów mowy nienawiści zgłoszonych na platformie i odkryła, że ​​96% postów pozostało online tydzień później.

Czy firma X, dawniej Twitter, odpowiednio moderuje mowę nienawiści na swoich platformach w obliczu szalejącego konfliktu na Bliskim Wschodzie?

Nowy raport Centre for Countering Digital Hate (CCDH), organizacji non-profit zajmującej się zwalczaniem dezinformacji i mowy nienawiści w Internecie, sugeruje, że platforma społecznościowa niewystarczająco angażuje się w zwalczanie treści „motywowanych nienawiścią, uprzedzeniami lub nietolerancją” „.

Organizacja zgłosiła 200 przypadków mowy nienawiści wysłanej ze 101 kont na platformie X i związanych z konfliktem izraelsko-palestyńskim i ustaliła, że ​​96% postów pozostało online tydzień później.

Według CCDH wszystkie przedmiotowe posty zostały wysłane w następstwie ataku Hamasu na Izrael z 7 października i obejmowały te, które nawoływały do ​​przemocy wobec muzułmanów, Palestyńczyków i Żydów, promowały antysemickie teorie spiskowe i opisywały Palestyńczyków w Gazie jako zwierzęta.

Badacze z organizacji zidentyfikowali te konta, przeszukując poniższe, polubienia i posty znanych kont zawierających nienawiść i podkreślili, że próbki nie należy postrzegać jako „reprezentatywnej próby postów związanych z kryzysem Izrael-Gaza, ale raczej jako sposób na testowanie systemów moderacyjnych X”.

Posty, które pozostały w Internecie, zgromadziły 24 043 693 wyświetleń, przy czym tylko jeden został zawieszony, a dwa kolejne „zablokowane”, co oznacza, że ​​nie mogą publikować, ponownie publikować ani polubić treści.

Czterdzieści trzy ze 101 kont, o których mowa, to konta zweryfikowane, które skorzystały na zwiększonej widoczności swoich postów.

„Po bezprecedensowym okrucieństwie terrorystycznym wobec Żydów w Izraelu i późniejszym konflikcie zbrojnym między Izraelem a Hamasem aktorzy nienawiści bez wahania wykorzystali okazję do porwania platform mediów społecznościowych w celu nagłaśniania swojej bigoterii i mobilizowania przemocy w świecie rzeczywistym wobec Żydów i muzułmanów, gromadząc nawet więcej bólu na świecie” – powiedział Imran Ahmed, dyrektor generalny i założyciel grupy.

„X starał się zapewnić reklamodawców i opinię publiczną, że radzi sobie z mową nienawiści, ale nasze badania wskazują, że to tylko puste słowa” – dodał.

Nowe badanie opiera się na podobnym raporcie organizacji opublikowanym we wrześniu, w którym przeanalizowano szerszy zakres mowy nienawiści na platformie i stwierdzono, że 86 procent z 300 wybranych zgłoszonych przypadków mowy nienawiści pozostało online po tygodniu.

Od czasu kontrowersyjnego przejęcia platformy przez Elona Muska w zeszłym roku, X jest ostro krytykowany za standardy moderacji, szczególnie po decyzji firmy o zwolnieniu większości pracowników w listopadzie ubiegłego roku.

Na początku tego roku Musk ostro sprzeciwił się CCDH w poście, w którym określił tę organizację jako „naprawdę złą” i stwierdził, że „szerzy dezinformację i cenzurę”.

Kilka dni później prawnik Muska, Alex Spiro, wysłał list do tej organizacji non-profit, oskarżając ją o przedstawienie „szeregowi niepokojących i bezpodstawnych twierdzeń, które wydają się obliczone na ogólną szkodę Twittera, a w szczególności jego działalności związanej z reklamą cyfrową”. .

Z kolei CCDH zareagowała, nazywając groźbę absurdalną i opisując pismo Spiro jako „niepokojącą próbę zastraszenia tych, którzy mają odwagę przeciwstawiać się podżeganiu, mowie nienawiści i szkodliwym treściom w Internecie”.

X nie odpowiedział na prośbę o komentarz na temat tej historii.