O nas
Kontakt

Mężczyźni zaczęli grać rolę w obliczu boomu na rynku kosmetyków do pielęgnacji ciała

Laura Kowalczyk

Harry Styles performs on NBC

Od kremów do twarzy po kąpiele do stóp – rynek kosmetyków dla mężczyzn przeżywa ogromny rozkwit, ponieważ coraz większa liczba mężczyzn mówi „nie” „toksycznej męskości” i „tak” większej miłości do dbania o siebie.

Częściowo ze względu na zmieniające się postrzeganie konwencjonalnej męskości oraz fakt, że typ męski wymagający niewielkiej konserwacji nie jest już standardem, zachęca się mężczyzn do dbania o siebie. Doprowadziło to do prawdziwego rozkwitu rynku kosmetyków dla mężczyzn.

Z raportu firmy Statista zajmującej się analizą rynku wynika, że ​​do 2028 r. światowy rynek produktów do pielęgnacji mężczyzn będzie wart około 105 miliardów euro, w porównaniu z prawie 73 miliardami euro od 2022 r.

Edukacja stanowi dużą część tego rozwijającego się trendu. Mężczyźni są coraz bardziej świadomi korzyści płynących z właściwej pielęgnacji ciała – coraz częściej można to zaobserwować w przypadku pielęgnacji skóry – wystarczy od niechcenia rzucić okiem na reklamy podczas każdego ważnego wydarzenia sportowego. Wszędzie pełno mężczyzn dbających o siebie, choć w minimalistyczny sposób.

Z marketingowego punktu widzenia marki przyczyniają się do tego wzrostu, opracowując sposoby, dzięki którym ich produkty będą bardziej atrakcyjne dla mężczyzn. Zwykle poprzez marketing ich skuteczności i trzymanie się opakowań bardziej neutralnych pod względem płci.

Zobacz ten post na Instagramie

Post udostępniony przez KNIGHT CO. (@knight.co)

Postawa mężczyzn wobec dbania o siebie i odprężenia uległa początkowej zmianie podczas pandemii Covid-19. W czasie izolacji niektórzy sięgali po produkty kosmetyczne. Portal poświęcony modzie i urodzie Glossy twierdzi, że praca w domu umożliwiła mężczyznom eksperymentowanie z pielęgnacją skóry i kosmetykami w sposób, jakiego nie robili wcześniej. Od czasu zakończenia izolacji mężczyźni nadal trzymają się nowo odkrytych nawyków związanych z samoopieką.

Według firmy badawczej Grand View Research, sprzedaż produktów do pielęgnacji skóry stanowi 45,6% światowego rynku artykułów pielęgnacyjnych dla mężczyzn, co plasuje ten sektor na pierwszym miejscu, a tuż za nim plasują się produkty do stylizacji włosów. Dzieje się tak dlatego, że coraz więcej mężczyzn kupuje organiczne produkty do włosów, zmieniają się trendy w stylizacji włosów i rośnie popularność farb do włosów.

Zobacz ten post na Instagramie

Post udostępniony przez XMONDO COLOR (@xmondocolor)

Media społecznościowe, w szczególności TikTok, wydają się mieć największy wpływ na rosnącą świadomość męskiej pielęgnacji: #menskincare ma 704,7 miliona wyświetleń, a #mensgrooming ma ponad 2,1 miliarda wyświetleń w aplikacji.

Nie jest zaskoczeniem, że ludzie korzystają z różnych platform, aby dzielić się wskazówkami i trikami na temat najlepszych technik pielęgnacji, ponieważ media społecznościowe to miejsce, w którym mocno podkreśla się wygląd fizyczny.

Zobacz ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Adonis Live (@adoniscrashboom)

Według @dermdoctor, popularnego dermatologa, który tworzy na TikToku treści informacyjne dotyczące pielęgnacji skóry: „ TikTok stworzył mnóstwo treści związanych z urodą, w tym porady i samouczki na temat pielęgnacji skóry, pielęgnacji włosów i pielęgnacji. Łatwość dostępu do tych informacji sprawiła, że ​​są one dostępne do mężczyzn po raz pierwszy.”

Widząc w mediach społecznościowych treści dotyczące urody od męskich influencerów, coraz większa liczba mężczyzn ma ochotę wypróbować różne kosmetyki i lepiej dba o swój wygląd, udowadniając, że kosmetyki i odprężanie nie są zarezerwowane tylko dla kobiet. Działanie, które konfrontuje się z ideami „toksycznej męskości”.

Zobacz ten post na Instagramie

Post udostępniony przez dr Muneeba Shaha (@dermdoctorreacts)

Jednak nie tylko kosmetyki składają się na męską pielęgnację, ale także wyjścia kosmetyczne. Coraz więcej mężczyzn czuje się komfortowo, oddając się manicure i pedicure.

Zobacz ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Pleasing (@pleasing)

Coś, na co mógł mieć wpływ Harry Styles, wprowadzając na rynek w 2021 roku własną, niepłciową markę kosmetyków „Pleasing”. Marka obejmuje linię produktów do pielęgnacji paznokci, ust i skóry.

Ten nowy sposób wyrażania siebie wymaga nowego poczucia wolności.